Ik kwam gisteren toevallig onderstaand filmpje van Instruction Fitness tegen waarin Joe Tong beweert dat als je de buitenkant van je quadriceps wilt trainen je je voeten dichter bij elkaar moet plaatsen en omgekeerd verder uit elkaar wanneer je de focus op de binnenkant wilt leggen. Klopt dit of is het gewoon broscience?
Leg Press vraag m.b.t. positie van de voeten
Collapse
X
-
De stand van je voeten kan wel veel schelen,maar dan vooral als je je voeten hoger of lager zet bij de legpress.
Persoonlijk heb ik niet zoveel met binnenkant en buitenkant quads apart aanspreken.
Zeker als je sommige filmpjes ziet dat ze bij de legpress hun tenen naar elkaar laten wijzen.....hoe verziek je je knieen.
Sinds ik een filmpje van Joe Tong heb gezien waarin hij vertelde dat je de binnenkant van je kuiten traint door je voeten naar elkaar te laten wijzen en de buitenkant kuiten beter belast door je voeten juist van elkaar af te laten wijzen,heb ik af en toe toch mijn twijfels bij zijn (verder erg leuke)filmpjes.
Dat is trouwens ook niet al te best voor je enkels,ik hou gewoon mijn voeten recht.Last edited by rain; 18-09-2013, 18:05.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Lijkt me nogal sterk dat je verschillende delen van 1 en dezelfde spier heel verschillend kunt belasten... mocht dat toch op 1 of andere manier zo precies mogelijk zijn dan kan het verschil in belasting niet erg substantieel zijn aangezien je er toch maar 1 gewicht op kan zetten
Comment
-
Originally posted by Aldo Raine View PostGeen idee gewoon uitproberen denk. Spierpijn liegt niet.
Originally posted by Nocerino View PostJa, maar of je ballen er blij van worden.......
Ok, now my body is ready!"Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."
Comment
-
Originally posted by rainman View PostDe stand van je voeten kan wel veel schelen,maar dan vooral als je je voeten hoger of lager zet bij de legpress.
Persoonlijk heb ik niet zoveel met binnenkant en buitenkant quads apart aanspreken.
Zeker als je sommige filmpjes ziet dat ze bij de legpress hun tenen naar elkaar laten wijzen.....hoe verziek je je knieen.
Sinds ik een filmpje van Joe Tong heb gezien waarin hij vertelde dat je de binnenkant van je kuiten traint door je voeten naar elkaar te laten wijzen en de buitenkant kuiten beter belast door je voeten juist van elkaar af te laten wijzen,heb ik af en toe toch mijn twijfels bij zijn (verder erg leuke)filmpjes.
Dat is trouwens ook niet al te best voor je enkels,ik hou gewoon mijn voeten recht."Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."
Comment
-
Originally posted by Tasjaah View PostLijkt me nogal sterk dat je verschillende delen van 1 en dezelfde spier heel verschillend kunt belasten... mocht dat toch op 1 of andere manier zo precies mogelijk zijn dan kan het verschil in belasting niet erg substantieel zijn aangezien je er toch maar 1 gewicht op kan zetten"Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."
Comment
-
Originally posted by Max Gainz View PostBedoel je een extra belasting van de knieën? Ik heb me laten wijsmaken dat je je voeten zo op de plate moet plaatsen dat je een rechte hoek vormt met je boven- en onderbeen, correct me if I'm wrong.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Die Joe Tong toch ....
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...the-quads.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Max Gainz View PostBedoel je een extra belasting van de knieën? Ik heb me laten wijsmaken dat je je voeten zo op de plate moet plaatsen dat je een rechte hoek vormt met je boven- en onderbeen, correct me if I'm wrong.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDie Joe Tong toch ....
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...the-quads.html
Originally posted by inferno_0666 View PostPlaats je voeten op een zodanige manier dat je makkelijk en vrijuit de beweging kunt uitvoeren. Zo verklein je alvast de kans op blessures. Het lijkt me bijvoorbeeld sterk dat het natuurlijk aanvoelt met je voeten naar binnen gedraaid."Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment