Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Aah ja die heb ik beiden weleens zien liggen
EZ is dus beter voor de polsen
Noted, mocht ik ooit aan losse weights gaan beginnen
Als de hoek van de EZ jou bevalt dan is het een goede optie. Dumbells vind ik nog altijd prettiger.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Ik kijk normaal helemaal niet naar het gewicht wat ik gebruik.
En als ik iets met 10kg kan bereiken, pak ik er echt geen 20 omdat dat leuker staat.
Net zoals Aldo al zegt, het gaat erom dat je ze goed raakt, en of dat nou met 2kg is of met 50 dat maakt geen reet uit.
Alleen de PL en strongman vind het belangrijk dat ze veel gewicht kunnen liften, maar dat heeft geen fluit met onze sport te maken.
En ja de meest lopen te smijten met gewichten die ze eigenlijk niet baas kunnen, en zo hebben ze meer hun onder rug getraind dan hun biceps. Heel vaak zie je dan ook dat ze maar halve roms maken. Dat zijn ook vaak die personen die lopen te schreeuwen door de Gym, waarmee ze proberen aandacht te trekken. Heeft verder geen enkel nut en het verbruikt extra energie die je beter in je training kunt steken.
Helaas word je met de tijd ook steeds sterker en moet je het gewicht verzwaren om hetzelfde effect te krijgen als dat je eerst met een ligt dumbbeltje had.
Met losse dumbells is wel beter voor je polsgewricht als met een barbell.
EZ-barr daarentegen is al een stuk beter,aangezien je je polsen dan schuiner houdt.
Je moet maar eens je polsen draaien zonder gewicht zodat je handpalmen helemaal naar boven wijzen(redelijk onnatuurlijk).
Dat voelt al niet superfijn en dan is het nog zonder gewicht ook!
niet alleen je polsen ,je ellebogen ook(golfarm)
Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!
Even nog een tip voor arm training. Ik kwam laatst een artikel tegen bodybuilding.com over de 10x10 methode voor de armen en wilde dit eens proberen volg het nu 2 weken.
Opzet:
Maandag: Borst en triceps (zware compounds voor triceps bar dips, closegrip benches 3-4x10 setjes)
Dinsdag: Rug en biceps (ook zware compounds, chinups en dat soort meuk ook 3-4x10)
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders en bovenkant borst
Vrijdag: ARMEN!!! Barbel curls 10x10 en Skullcrushers 10x10 (met een gewicht waar ik 20 reps mee kan en 30 seconden rust tussen de sets, laatste 3 sets ga je kapot, laatste set haal ik net de 9)
armen beginnen eindelijk lekker te groeien en staan kneiter vol. De combinatie van zware compounds eerder in de week en korte rust en veel reps later in de week lijkt duidelijk een prikkel te geven waar mn lijf wat mee kan..
Misschien een idee voor mensen die eens wat anders willen proberen
"The only thing worse than failing is not trying."
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment