Form check FR squat en Sumo deads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Form check FR squat en Sumo deads

Aangaande vorige onderwerp van me , kyfose en front squat .

Hier wat filmpjes van mijn front squat en sumo dead .

Imo doe ik het steeds met een bolle bovenrug .

http://nl.tinypic.com/r/2a50l03/5

http://nl.tinypic.com/r/osg3v5/5

http://nl.tinypic.com/r/r1hl45/5

Kritiek is zeer zeker welkom
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

hahaha wtf heb je nou een bivakmuts op
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Haha idd mooie muts!
      Qua vorm.. deadlift ziet er goed uit vind ik. Squat kan je rug wat rechter volgens mij. Verder kun je de oefeningen volgens mij ook iets rustiger/gecontroleerde uitvoeren!
      Heb zelf ook veel moeite met het rechthouden van mijn rug... bij met name deadlift. ( heb zulke stijve spieren en stijve rug)
      Ben benieuwd naar meer reacties, leer ik zelf ook weer van!
      I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

DL ziet er goed uit. Bij front squat bolt je bovenrug wel
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
          DL ziet er goed uit. Bij front squat bolt je bovenrug wel
          idd , dat baart me zorgen , ben al een tijdje bezig met front squat en zit nu ongeveer op een 90kg (3x8reps)

tot ik eens een filmpje schoot van de uitvoering !!! gewicht omlaag gehaald tot 30kg oid en nog steeds die bolle rug . heb een lichte kyfose in bovenrug en ben bang voor een blessure . ik krijg onder geen beding die rug recht

als ik spierpijn heb , is het ook altijd op de plaats waar mn bovenrug bolt
          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Teveel knie buiging bij de sumo deadlift imo.

Meer met je bovenlichaam naar voren gaan en laat die hoek in je knieen niet te groot worden.

Comment

Front squats: Inderdaad spanningsverlies in onderrug. Zijn je hamstrings flexibel genoeg? Kuit flexibiliteit of enkel flexibiliteit kan het ook nog altijd zijn maar gok eerder op hamstrings.

sumo DL: nogal moeilijk te beoordelen aangezien het meestal enkel bij zwaargewicht opvalt of een persoon zijn techniek goed of slecht zit. Je schouders zitten inderdaad zoals RealKoYu al aangeeft net achter de barbell. Ze moeten eigenlijk iets over de barbell hangen. Bij zwaar gewicht zal je je spanning verliezen, eerst je gat naar omhoog vliegen waardoor onderrug te laat volgt en hierdoor je onderrug kromt. Zorg er ook steeds voor dat de barbell mooi over het midden van je voet zit (ziet er wel ok uit denk ik).
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

THX voor de hulp mannen ,

Ik ga deze aandachtspunten zeker serieus nemen .

Ga nog even wachten op meer reacties , altijd leuk om te horen

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                  hahaha wtf heb je nou een bivakmuts op
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hier eentje van de conv deadlift , imo ziet die er niet echt ruk uit

Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

http://nl.tinypic.com/r/2ijlr2t/5

Comment

Bij de DL is er niets mis mee wanneer de schouders achter de stang zitten. Volgens Rippetoe moeten de schouders over de stang en volgens Dave Tate moeten de schouders er juist achter.

Wat de front squat betreft, het helpt om je bovenrug aan te sterken m.b.v. bijvoorbeeld Pendlay rows en incline shrugs. En het gewicht enigszins verlagen, want het is ook een indicatie dat het gewicht iets teveel is voor je.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

thx voor de imput inferno , ik heb uren beeldmateriaal bekeken en dat filmpje van rippetoe vond ik het makkelijkst te imiteren. zijn uitleg leekt het meest logisch .

De front squat doe ik nu elke dag met licht gewicht puur op techniek , ik merkte op dat wanneer ik goblet squats als opwarming doe , mijn rug rechter neigt te gaan . maar ik ga die incline shrugs zeker eens wagen , ook lijken mijn buikspieren te zwak , deze heb ik nooit rechtstreeks getraind .

Mijn doel is nu , sterker worden op de grote compounds vooral een goed postuur , en dan massa bouwen .

Want met een kromme rug zwaar liften is vragen om ongelukken .

Ik heb me vandaag ook weer eens gewaagd aan de overhead press ( ik heb deze maanden geleden moeten skippen door mijn aanhoudende schouderklachten ) hopelijk gaat het nu wel goed

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Bij de DL is er niets mis mee wanneer de schouders achter de stang zitten. Volgens Rippetoe moeten de schouders over de stang en volgens Dave Tate moeten de schouders er juist achter.
                          Waar zit het verschil dan in? Meer vanuit rug trekken en meer vanuit hamstrings trekken?
                          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Mark Bell zegt ook altijd dat je schouders achter de bar moeten zitten.
                            Ernstig noh!

Comment

Idd grote verschillen , IMO kan je als beginner het best beginnen met rippetoe omdat die het makkelijkst is .

daarna als je het onder de knie hebt kun je je techniek verfijnen .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X