Kip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MisterMn View Post
    Klopt wel denk ik, paard word niet gefokt voor het vlees volgens mij..
    Jij denkt dat al het paarden vlees dat beschikbaar is enkel van natuurlijk gestorven paarden af komt?
    Paarden worden wel degelijk gefokt voor het vlees, met name in Frankrijk en Oost-Europa.
    Building to a better me

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
      Klopt wel denk ik, paard word niet gefokt voor het vlees volgens mij..
      Jawel, wordt wel gefokt daarvoor. Maar het is minder massaproductie.

Menig pony-meisje zorgt supergoed voor haar paard, en brengt het uiteindelijk naar de slacht. Als een paard kreupel is (of iets aan zijn poten mankeert) dan kan je er niets meer mee. Bij de paardenmensen die ik ken, wordt een slacht ook vaak 'de verzekering' genoemd hahaha.
      Als je een paard laat inslapen, dan kan je die 500kg niet eventjes zomaar in de tuin begraven

Regelgeving om een pony naar de slacht te brengen is trouwens wel heel streng. Zonder een medisch rapport kom je daar niet in, omdat er in paardenvlees geen medicijnresten mogen zitten. Ik denk dat het globaal gezien 1 van de schoonste soorten vlees is
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Zit de kwik van de tonijn niet juist in het blik zelf wat t afgeeft aan de vis?
        ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Originally posted by Robbert95 View Post
          Zit de kwik van de tonijn niet juist in het blik zelf wat t afgeeft aan de vis?
          Nee kwik komt gewoon uit het milieu waar de vis leeft. Zelfs bij gekweekte vis, want die wordt weer gevoerd met wilde vis.
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

je hebt toch ook allerlei anti-biotica in die kip zitten (ook in ander vlees trouwens), maar is dat op ten duur dan niet een beetje schadelijk als je daar teveel van binnen krijgt?
            You don't quit when you're tired.
            You quit when you're done.

Comment

Originally posted by godisadj View Post
              vraag me af of biologische kip zo zuiver is... lijkt mij commerciële onzin, ze krijgen nog steeds dezelfde rotzooi alleen ipv 1 vierkante meter hebben ze 2 vierkante meter. (Baseer ik trouwens op niks, als iemand wel weet wat het verschil is tussen biologisch en niet biologisch, en waar biologisch dan op gekeurd wordt heur ik het graag! )
              Originally posted by Cinix View Post
              je hebt toch ook allerlei anti-biotica in die kip zitten (ook in ander vlees trouwens), maar is dat op ten duur dan niet een beetje schadelijk als je daar teveel van binnen krijgt?

Als er Biologisch op een verpakking staat dan is dat ook echt zo, Het woord 'biologisch is namelijk wettelijk beschermd en daardoor strafbaar voor misbruik. Daarbij word er ook geen antibiotica gegeven. Verder geld voor de rest: Er wordt nooit preventief anti-biotica gegeven, maar als het aan varkens, kippen, kalkoenen of runderen gegeven wordt is het om infecties te voorkomen en te bestrijden. Na gebruik van antibiotica geldt een wachttijd waarbinnen er geen dieren of producten van de behandelde dieren voor de slacht of consumptie worden aangeboden. Na deze wachttijd zijn er praktisch geen resten antibiotica meer te vinden in vlees.

Wil je toch nog betaalbaar biologische kip eten, kijk dan is op Muscle Meat!

Comment

Ach teveel van alles is niet goed voor je, ik probeer gewoon zoveel mogelijk af te wisselen tussen soorten vlees en vis en dit netjes in mijn schema te verwerken. Alleen varken eet ik eigenlijk nooit of ik moet een keer een cheat houden met spareribs
                'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Originally posted by 22jarige View Post
                  Als er Biologisch op een verpakking staat dan is dat ook echt zo, Het woord 'biologisch is namelijk wettelijk beschermd en daardoor strafbaar voor misbruik. Daarbij word er ook geen antibiotica gegeven. Verder geld voor de rest: Er wordt nooit preventief anti-biotica gegeven, maar als het aan varkens, kippen, kalkoenen of runderen gegeven wordt is het om infecties te voorkomen en te bestrijden. Na gebruik van antibiotica geldt een wachttijd waarbinnen er geen dieren of producten van de behandelde dieren voor de slacht of consumptie worden aangeboden. Na deze wachttijd zijn er praktisch geen resten antibiotica meer te vinden in vlees.

Wil je toch nog betaalbaar biologische kip eten, kijk dan is op Muscle Meat!
                  Je 1e post sinds je aanmelding in 2004,je bent toch niet verlegen 31jarige?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                    Je 1e post sinds je aanmelding in 2004,je bent toch niet verlegen 31jarige?
                    Voor alles is een eerste keer :P
                    Ben meer een lezer blijkbaar haha, maar mogen wel wat berichten bij

Comment

Originally posted by 22jarige View Post
                      Als er Biologisch op een verpakking staat dan is dat ook echt zo, Het woord 'biologisch is namelijk wettelijk beschermd en daardoor strafbaar voor misbruik.

deze aflevering van Zembla misschien gemist?
                      ZEMBLA - Sjoemelen met vlees
                      Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Overal wordt gesjoemeld met vlees, iedereen probeert daar zo veel en zo snel mogelijk geld aan te verdienen en dat ten kosten van de dieren en zelfs van andere mensen.

Comment

Als iets verboden is is het groeihormonen gebruiken bij dieren. En als je het niet gaat eten om de antibiotica kun je tegenwoordig niks meer eten.
                          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Ik zeg ook niet dat ik geen vlees eet, ik eet juist redelijk veel vlees omdat het lekker is en goede voedingsstoffen bevat,maar je hebt wel gelijk dat alles tegenwoordig wel iets bevat wat niet goed is ook groentes.
                            Die bevatten allerlei troep van kunstmest en bestrijdingsmiddelen, tenzij je een eigen moestuin hebt, maar die heb ik niet.

Comment

Originally posted by ravenboy9 View Post
                              Jij denkt dat al het paarden vlees dat beschikbaar is enkel van natuurlijk gestorven paarden af komt?
                              Paarden worden wel degelijk gefokt voor het vlees, met name in Frankrijk en Oost-Europa.
                              Ik dacht dat paardenvlees in Nederland niet van fokkers kwam inderdaad.
                              The expert in anything was once a beginner..

Comment

Ik eet 3,5 jaar 1 kg plofkip per dag. Tussendoor nog eens antibioticum gehad na een operatie..

living testcase

Ik laat wel weten als ik groen en kwaad word.
                                Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X