Hoe voorkom je impingement in je schoudergewricht?
Collapse
X
-
Ik doe hier altijd met dat elastiek een paar oefeningetjes van als warming up, helpt ook wel denk ik:
https://www.youtube.com/watch?v=QHYL...e_gdata_player
ondanks dat ik die vind zwaar gay vind, is het wel een nuttig filmpje :PHuidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
Doel eind 2015: 100kg
http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html
-
Biceps: Rotator cuff exercises - by Splen - YouTube
Ik doe de eerste van jouw link, en deze. Werkt perfect voor mijn rammelende schouderPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Het gaat er om dat je altijd je schouders goed opwarmt,zelfs als je geen schouderoefeningen doet die dag.
Verkeerde oefeningen zoals uprightrows schrappen en vooral zorgen dat er balans in je schouderkoppen is.
DUS OOK/VOORAL ACHTERKANT SCHOUDERS NIET VERGETEN!
(bij een heel groot gedeelte van de schema's die ik zie missen er oefeningen voor de achterkant van de schouder(koppen) namelijk)Last edited by rain; 03-11-2013, 10:48.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Super, mensen, goed bezig.
Ikzelf ben inmiddels het belang gaan inzien van het goed opwarmen van het schoudergewricht bij elke training. En dan vooral de rotator cuff spieren en niet zozeer de delts zelf.
Voordat ik tegenwoordig ook maar 1 stang of db aanraak voor mijn workout ga ik eerst me schouders opwarmen met licht gewicht.
Hier zitten zeker wat nuttige oefeningen bij.
Ikzelf doe nu wat licht zwaai werk met 1kg db's (wel gecontroleerd)
en shoulder dislocations met een stok, ik zal zeker wat oefeningen hieruit toevoegen aan deze paar minuten warm up.Last edited by Iron Mind; 03-11-2013, 11:06."Straight outta gym"
Comment
-
Ik doe bovenstaande geposte oefeningen allemaal voordat ik begin , zelfs als ik benen train .
vorige week er toch weer in geslaagt om mijn schouder te bezeren tijden zware DB rows .
aanvankelijk voelde ik een pijnscheut in mijn schouderblad , dag erna voelde ik het in mijn anterior deltoid
als er wat misgaat bij mij , is het steeds die linker schouderYou gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
The upper back is the new chest Defranco
Comment
-
Sinds enkele maanden start elke training met bijgevoegde "warmup", de schouderversterking doe ik na de training (uitgezonderd als ik specifiek schouders train).
Deze aanpak geeft mij elke training een pijnvrije schouder (rotatorcuff blessure gehad)....heerlijk !Attached Files
Comment
-
aanvulling: schema geeft mij ook een perfecte full body spieractivatie, inspiratie heb ik vooral opgedaan bij Personal training Nijmegen; doelgericht en effectief trainen
Comment
-
Originally posted by zwoelie View PostSinds enkele maanden start elke training met bijgevoegde "warmup", de schouderversterking doe ik na de training (uitgezonderd als ik specifiek schouders train).
Deze aanpak geeft mij elke training een pijnvrije schouder (rotatorcuff blessure gehad)....heerlijk !You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
The upper back is the new chest Defranco
Comment
-
Originally posted by zwoelie View PostSinds enkele maanden start elke training met bijgevoegde "warmup", de schouderversterking doe ik na de training (uitgezonderd als ik specifiek schouders train).
Deze aanpak geeft mij elke training een pijnvrije schouder (rotatorcuff blessure gehad)....heerlijk !Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
Doel eind 2015: 100kg
http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html
Comment
-
Meeste van die oefeningen doe ik gelukkig al . Upright rows heb ik nadat ik hem 1x geprobeerd heb al geschrapt, krijg het gevoel alsof mijn schouderkappen zich omdraaien tijdens die oefening.One Love, One Game, One Desire.
BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg
Comment
-
Comment
-
Originally posted by Nieck01 View Postja deze doe ik ook, weet alleen nog steeds niet hoe hard ik nou aan dat elastiek kan trekken. Ben echt bang dat dat ding in mijn gezicht knapt, al heb ik wel zon officieel ding dus zal wel sterk zijn. Maar toch :P
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: