Hoe voorkom je impingement in je schoudergewricht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe voorkom je impingement in je schoudergewricht?

Zo voorkom je impingement in je schoudergewricht
    DIVIDE ET IMPERA

Ik doe hier altijd met dat elastiek een paar oefeningetjes van als warming up, helpt ook wel denk ik:
    https://www.youtube.com/watch?v=QHYL...e_gdata_player

ondanks dat ik die vind zwaar gay vind, is het wel een nuttig filmpje :P
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Biceps: Rotator cuff exercises - by Splen - YouTube

Ik doe de eerste van jouw link, en deze. Werkt perfect voor mijn rammelende schouder
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Het gaat er om dat je altijd je schouders goed opwarmt,zelfs als je geen schouderoefeningen doet die dag.
        Verkeerde oefeningen zoals uprightrows schrappen en vooral zorgen dat er balans in je schouderkoppen is.

DUS OOK/VOORAL ACHTERKANT SCHOUDERS NIET VERGETEN!

(bij een heel groot gedeelte van de schema's die ik zie missen er oefeningen voor de achterkant van de schouder(koppen) namelijk)
        Last edited by rain; 03-11-2013, 10:48.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Super, mensen, goed bezig.

Ikzelf ben inmiddels het belang gaan inzien van het goed opwarmen van het schoudergewricht bij elke training. En dan vooral de rotator cuff spieren en niet zozeer de delts zelf.

Voordat ik tegenwoordig ook maar 1 stang of db aanraak voor mijn workout ga ik eerst me schouders opwarmen met licht gewicht.

Hier zitten zeker wat nuttige oefeningen bij.

Ikzelf doe nu wat licht zwaai werk met 1kg db's (wel gecontroleerd)

en shoulder dislocations met een stok, ik zal zeker wat oefeningen hieruit toevoegen aan deze paar minuten warm up.
          Last edited by Iron Mind; 03-11-2013, 11:06.
          "Straight outta gym"

Comment

Ik doe bovenstaande geposte oefeningen allemaal voordat ik begin , zelfs als ik benen train .

vorige week er toch weer in geslaagt om mijn schouder te bezeren tijden zware DB rows .

aanvankelijk voelde ik een pijnscheut in mijn schouderblad , dag erna voelde ik het in mijn anterior deltoid

als er wat misgaat bij mij , is het steeds die linker schouder
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Edit: nevermind
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sinds enkele maanden start elke training met bijgevoegde "warmup", de schouderversterking doe ik na de training (uitgezonderd als ik specifiek schouders train).
                Deze aanpak geeft mij elke training een pijnvrije schouder (rotatorcuff blessure gehad)....heerlijk !
                Attached Files

Comment

aanvulling: schema geeft mij ook een perfecte full body spieractivatie, inspiratie heb ik vooral opgedaan bij Personal training Nijmegen; doelgericht en effectief trainen

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
                    Sinds enkele maanden start elke training met bijgevoegde "warmup", de schouderversterking doe ik na de training (uitgezonderd als ik specifiek schouders train).
                    Deze aanpak geeft mij elke training een pijnvrije schouder (rotatorcuff blessure gehad)....heerlijk !
                    thx kerel , ik deed al veel van deze oefeningen . ga dit uitprinten en ophangen
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
                      ja deze doe ik ook, weet alleen nog steeds niet hoe hard ik nou aan dat elastiek kan trekken. Ben echt bang dat dat ding in mijn gezicht knapt, al heb ik wel zon officieel ding dus zal wel sterk zijn. Maar toch :P
                      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                      Doel eind 2015: 100kg
                      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Meeste van die oefeningen doe ik gelukkig al . Upright rows heb ik nadat ik hem 1x geprobeerd heb al geschrapt, krijg het gevoel alsof mijn schouderkappen zich omdraaien tijdens die oefening.
                        One Love, One Game, One Desire.
                        BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Nog een kleine toevoeging: op het plaatje bij de beginpost zie je ook dat side lateral raises met je ellebogen boven je schouders uit slecht is,net als upright rows.Dit geldt niet voor de full rom lateral raises waarbij je je pinken naar buiten toe draait!
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                            thx kerel , ik deed al veel van deze oefeningen . ga dit uitprinten en ophangen
                            Graag gedaan. Mocht je het schema als excel willen laat maar weten, kan je zelf e.e.a. nog verbouwen.

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                              ja deze doe ik ook, weet alleen nog steeds niet hoe hard ik nou aan dat elastiek kan trekken. Ben echt bang dat dat ding in mijn gezicht knapt, al heb ik wel zon officieel ding dus zal wel sterk zijn. Maar toch :P
                              Voor opwarming niet tot het uiterste gaan, de schouder moet opwarmen en niet al vermoeien. Maar zeer herkenbaar bij de facepulls..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X