Hoe voorkom je impingement in je schoudergewricht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by zwoelie View Post
    Graag gedaan. Mocht je het schema als excel willen laat maar weten, kan je zelf e.e.a. nog verbouwen.
    thx .

heb ook van die elestieken , heb er toch al een paar tegen mijn vingers of nek gekregen . best maar eens die officiele bestellen .
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik gebruik de elastieken ook niet voor kracht maar voor weerstand...altijd de eerste reps een beetje mijn lichaam juist positioneren t.o.v. de trap..
      Zelf haal ik de blauwe elastieken bij de fysio van het merk Pinofit.

Comment

Originally posted by rainman View Post
        Het gaat er om dat je altijd je schouders goed opwarmt,zelfs als je geen schouderoefeningen doet die dag.
        Verkeerde oefeningen zoals uprightrows schrappen en vooral zorgen dat er balans in je schouderkoppen is.

DUS OOK/VOORAL ACHTERKANT SCHOUDERS NIET VERGETEN!

(bij een heel groot gedeelte van de schema's die ik zie missen er oefeningen voor de achterkant van de schouder(koppen) namelijk)
        Terwijl een overbodige oefening zoals de front raise er vaak wel bij zit. Dat geeft weer eens aan dat mensen vaak niet verder nadenken bij het maken van een schema. Alleen daarmee al kun je een hoop ellende voorkomen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by mascotte View Post
          thx .

heb ook van die elestieken , heb er toch al een paar tegen mijn vingers of nek gekregen . best maar eens die officiele bestellen .
          hier heb ik um van: VH Pro Micro Band - Iron Gear

Originally posted by zwoelie View Post
          Voor opwarming niet tot het uiterste gaan, de schouder moet opwarmen en niet al vermoeien. Maar zeer herkenbaar bij de facepulls..
          Ik ga ook zeker niet tot uiterste, maar soms trek ik ze best makkelijk een hele eind uit elkaar dus vraag ik me dan af tot waar ik hem kan trekken :P
          Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
          Doel eind 2015: 100kg
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Heb vroeger wel eens t bar row superset met facepulls gedaan (elestiek)

heerlijk gevoel
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Nog een kleine toevoeging: op het plaatje bij de beginpost zie je ook dat side lateral raises met je ellebogen boven je schouders uit slecht is,net als upright rows.Dit geldt niet voor de full rom lateral raises waarbij je je pinken naar buiten toe draait!
              Je hebt dan je handpalmen naar voren wijzen gedurende hele beweging?
              "Straight outta gym"

Comment

vanaf 1.15 imo de beste uitvoering van side lat

Comment

Ziehier rich piana maakt van side laterals een front deltoid oefening

die synthol zal zijn gewrichten wel soepel houden

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                    Je hebt dan je handpalmen naar voren wijzen gedurende hele beweging?
                    Vanaf dat je armen ongeveer parallel hebt(net als een gewone side lateral raise),draai je je pinken naar buiten toe zodat je pinken boven bij elkaar komen.Beetje lastig uit te leggen ,maar je voelt vanzelf of het goed voelt of niet.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Lu Xiaojun Lateral Raises - YouTube Helaas zie je zo niet zijn handen,maar wel een beetje de draaibeweging die hij maakt.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Terwijl een overbodige oefening zoals de front raise er vaak wel bij zit. Dat geeft weer eens aan dat mensen vaak niet verder nadenken bij het maken van een schema. Alleen daarmee al kun je een hoop ellende voorkomen.
                        Wat is jou mening over de front raise als ik vragen mag, zinloze oefening om te doen?
                        The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                          Wat is jou mening over de front raise als ik vragen mag, zinloze oefening om te doen?
                          Ja. Enkele uitzonderingen daargelaten.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X