Vastlopen op bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    5x110kg is zeker niet verkeerd.
    Kan er helaas maar 2 reps mee

Hier wordt de arch uitgelegd Bench Press Tips – Should You Arch Your Back?
    Last edited by Gus; 28-11-2013, 23:34.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
      Misschien een idee om een filmpje van je bench te plaatsen?
      Zou eventueel ook nog kunnen, ben alleen komende 2 weken niet aan het bankdrukken.
      Druk bezig met de wedstrijdvoorbereiding, dit zijn dus gelijk ook mijn deload weken.

Comment

Originally posted by Gus View Post

Bedankt ! Zal er morgen even rustig voor gaan zitten, ik brn benieuwd !

Jaloers op je 2x110 trouwens..

Comment

Heb zelf een tijd vastgezeten op 70 kg. Ik ben op een gegeven moment een aantal dingen gaan veranderen, en de combinatie (of misschien slechts een deel, dat kan ik niet achterhalen) heeft ertoe geleidt dat ik weer vooruit ben gegaan (ik zit nu op c.a. 100kg 8RM en ga nog steeds redelijk vooruit, wel steeds moeizamer moet ik zeggen..):

• Waar ik voorheen 1 keer in de week bankdrukte, doe ik het nu 2 keer in de week.
          • Ik deed voorheen 5x5 en doe nu 3x8 (dynobet's schema). (Mogelijk werkt dit juist averechts. Durf daar geen concluderende uitspraak over te doen, maar benoem het toch maar even).
          • Ik ben aanzienlijk meer gaan eten. Voornamelijk vlak voor m'n training (zo'n 2 à 1.5 uur van tevoren) eet ik een flinke maaltijd, vooral bestaande uit veel koolhydraten.
          • Ik heb het moment waarop ik omhoog ga met m'n gewicht veranderd in de zin dat het nu sneller gebeurd; ik probeer elke training alle drie mijn setjes op m'n maximum gewicht te doen. Voorheen hoogde ik het gewicht op wanneer ik alle drie m'n sets 8 reps kon doen, maar nu doe ik dat vaak iets eerder. (meestal als het rep-verloop iets als 8,7,6 is o.i.d) Daarbij ga ik sommige weken dan weer wat omlaag als blijkt dat ik met het nieuwe gewicht onder de 5 reps zit bij de eerste of tweede set.
          • Ik ben creatine gaan gebruiken (ik heb het idee dat het hierboven als grap wordt benoemd, maar ik noem het toch maar even gezien het wel iets is waarmee ik ben begonnen vanaf het "dode punt").

Verder wil ik nogmaals even vermelden dat ik dit absoluut niet wil verkondigen als een optimale methode o.i.d; het is simpelweg wat ik heb veranderd toen ik vast zat, en erna ging ik dus weer vooruit.

Ik heb zelf grote twijfels of elke training je maximum gewicht pakken (voor 8 reps) de beste manier is om vooruit te gaan, maar ga er zelf denk ik mee door, zolang ik er nog mee vooruit ga. Ik denk zelf dat de frequentie waarop je bankdrukt het meeste effect zal hebben, maar heb hier geen wetenschappelijke onderbouwing voor of iets dergelijks.

Ik hoor ook van een aantal mensen dat dropsets ze veel geholpen hebben, dit heb ik zelf nooit geprobeerd.

Comment

Hoi allemaal ik heb een aantal vraagje's
            hoeveel herhalingen is het beste Bij bankdrukken?
            ik ben 15 , weeg 58 kilo en ik ben 1,78 is het dan normaal dat ik 25 kilo kan bankdrukken? (Beide kanten 12,5 kg) moet je de stang laten zakken tot die je borst raakt?
            alvast bedankt!! Gr. Teun

Comment

Originally posted by teunb View Post
              ik ben 15 , weeg 58 kilo en ik ben 1,78 is het dan normaal dat ik 25 kilo kan bankdrukken? (Beide kanten 12,5 kg) moet je de stang laten zakken tot die je borst raakt?
              Ja altijd de hele beweging maken dus tot je borst laten zakken en dan omhoog. Staar je niet blind op gewicht het gaat eerst om dat je techniek goed is het gewicht komt vanzelf dan.

Comment

Originally posted by teunb View Post
                Rond de 5 herhalingen werkt erg goed, dan kun je ook goed de focus op de techniek houden. En ja, de stang moet je borst raken.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
                  Anders ga je toch beginnen met creatine als je dat nog niet deed.
                  want met creatine ga je ineens plateaus doorbreken??

OT: wisselen van reps is een goed idee, deload weekje inlassen is ook een idee..
                  neem aan dat je voeding goed zit? Stijgt je bw nog? Post je training eens..

Comment

Originally posted by Gus View Post

Ik 12

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                      Ik 12
                      Maar jij speelt vals,gus niet!
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        want met creatine ga je ineens plateaus doorbreken??

OT: wisselen van reps is een goed idee, deload weekje inlassen is ook een idee..
                        neem aan dat je voeding goed zit? Stijgt je bw nog? Post je training eens..
                        Mijn voeding zit op dit moment wel goed, of in elk geval in de goede richting mijn bw stijgt namelijk nog wel.
                        Momenteel zit ik in een deload week in verband met de wedstrijd.
                        Qua training volg ik op dit moment het UB/LB schema van Dynobet, ik ben van plan om na de deload over te stappen op het PHAT-schema omdat deze mij erg aanspreekt.

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          Maar jij speelt vals,gus niet!
                          Hoe wil je anders buitennatuurlijk groot worden Ik zie je al staan, yo Phil.. ur cheating!

Comment

Klopt helemaal,jij snapt het!
                            Ik mag het zeggen aangezien ik ook een keer heb vals gespeeld.

Het gaat in dit geval niet over bovennatuurlijk groot worden,maar pr's bij bijvoorbeeld benchen.
                            Ook al is niet iedereen het met mij eens,ik vind niet dat je de pr's kan of mag vergelijken van gebruikers en niet gebruikers.

Simpel gezegd:ik vind het een grotere prestatie om 2 x 110 kg naturel te benchen dan 12 X 110 "onder invloed".

Ps:mijn pr's hier op bodynet waren gelukkig voor mijn winstrolperiode,anders was ik hypocriet en waren ze ongeldig!!

Sorry ts voor de vervuiling van je topic,nu weer over naar de orde van de dag.
                            Last edited by rain; 09-12-2013, 16:58.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                              Klopt helemaal,jij snapt het!
                              Ik mag het zeggen aangezien ik ook een keer heb vals gespeeld.

Het gaat in dit geval niet over bovennatuurlijk groot worden,maar pr's bij bijvoorbeeld benchen.
                              Ook al is niet iedereen het met mij eens,ik vind niet dat je de pr's kan of mag vergelijken van gebruikers en niet gebruikers.

Simpel gezegd:ik vind het een grotere prestatie om 2 x 110 kg naturel te benchen dan 12 X 110 "onder invloed".

Ps:mijn pr's hier op bodynet waren gelukkig voor mijn winstrolperiode,anders was ik hypocriet en waren ze ongeldig!!

ik snap je wel hoor, tuurlijk is het met roids een stuk makkelijker

natty was mijn pr 5x110 benchpress.. maar ik trainde ook niet op kracht ofzo (nog steeds niet)

Comment

Originally posted by SjoerdvdV View Post
                                Mijn voeding zit op dit moment wel goed, of in elk geval in de goede richting mijn bw stijgt namelijk nog wel.
                                Momenteel zit ik in een deload week in verband met de wedstrijd.
                                Qua training volg ik op dit moment het UB/LB schema van Dynobet, ik ben van plan om na de deload over te stappen op het PHAT-schema omdat deze mij erg aanspreekt.
                                Kleine tip, mij heeft het geholpen om voor 8 weken over te stappen op dumbell bp en daarna weer regular bp. Misschien heb je er iets aan
                                The expert in anything was once a beginner..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X