loss squat (filmpje vormcheck)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• loss squat (filmpje vormcheck)

Hey all, hier is het beloofde filmpje en op advies met losse stang en 20kg geprobeerd goed te squatten, wat vinden jullie ervan ten opzichte van de vorige keer en doe ik het goed?http://&#39;Squatting correctly?&#39; bekijk...ata_player</a>

Prima hoor. Probeer je schouderbladen naar binnen te drukken zodat de stang een stevig 'platform' heeft om op te liggen. Vergeet niet je borst naar voren te duwen en je rug recht te houden. Ziet er opzich wel aardig uit maar bij sommige herhalingen ga je net niet diep genoeg, vooral in het begin. Probeer zo ver mogelijk te zakken
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Zoals Gus al zegt, nog iets dieper gaan en houd je borst vooruit.

Comment

Als je niet dieper komt net zoals ik en als je dieper gaat buttwink je teveel ed: ga stretchen want je hamstrings zijn te kort. Je kunt je hakken ook elk op een 20kg schijf laten steunen en dan diep squatten: zo kun je dieper squatten zonder dat je meer leningheid nodig hebt, plus je hebt ondertussen tijd om aan de stretch te werken!
        the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
          Als je niet dieper komt net zoals ik en als je dieper gaat buttwink je teveel ed: ga stretchen want je hamstrings zijn te kort. Je kunt je hakken ook elk op een 20kg schijf laten steunen en dan diep squatten: zo kun je dieper squatten zonder dat je meer leningheid nodig hebt, plus je hebt ondertussen tijd om aan de stretch te werken!
          Hoe kom jij erbij dat het te wijten is aan zijn hamstrings?
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Met jullie hulp kom ik er wel haha , ik had idd nog wat verder door mogen zakken zie ik zelf, zal ik volgende keer op focussen, heb denk ik geen korte hamstrings

Comment

Is vast allemaal herhaling maar zeg alles wat ik zie toch nog even.
              - Het lijkt alsof je voorover leunt, probeer rechtop te staan
              - probeer je lats aan te spannen
              - borst naarvoren drukken
              - buik aanspannen wanneer je de squat uitvoert
              - blijf ademen, handig is om te ademen wanneer je weer boven bent, 1 hap lucht en weer naar beneden MET JE BUIK aangespannen
              - verder zakken, wanneer je dit doet let er dan wel op dat je niet achterover valt. Blijf overal spanning ophouden en wees je bewust van alle dingen die je doet tijdens het squatten.

Lats aangespannen? borst naarvoren? buik aangespannen?

Comment

Vind het helemaal zo verkeerd niet hoor Gentjuh voor de eerste keer los.
                Iedereen heeft in het begin de neiging naar voren te hangen en veel op de tenen/voorvoet te leunen.
                Het vorige filmpje (Smith) hing je iets achterover.
                Het is best eng in het begin los he?
                Gaat helemaal goed komen gozert.

Comment

Echt bedankt voor jullie positieve reacties jongens!, nick ik zal erop letten de volgende keer!, en knuletjehet is idd even wennen los haha maar het gaat beter dan in een smith machine

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Hoe kom jij erbij dat het te wijten is aan zijn hamstrings?
                    Ik zeg niet dat het de hoofdoorzaak is, ik geef alleen tips Het had je hamstrings KUNNEN te kort zijn moeten zijn excusemoi
                    Last edited by skillful058; 28-02-2014, 21:25.
                    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X