Dumbbell shoulder press verzuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dumbbell shoulder press verzuring

    Beste mede sporters.

    Ik ben sinds 3weken weer aan het bulken.
    Dit doe ik met een fullbody schema en de progressie gaat fantastisch! behalve bij de shoulder press...

    ik maak setjes van 3x12 en als dit is gelukt gooi ik er 1/2 kg bij zodat ik 3x8 kan en zo bouw ik weer op naar 3x12.

    dit werkt echt heel goed voor mij ben ik achter gekomen, maar bij de shoulder press verzuren mijn schouders en heb ik dus geen progressie.
    ik maak nu 3 sets van 12-10-8 reps x7.5kg ( omdat 3x12 nog niet lukt)

    hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen? Juist meer reps met minder gewicht of juist het tegenover gestelde?
    of moet mijn lichaam hier aan wennen?


    ik heb al eens 3 dagen rust genomen en de oefening overgeslagen maar dit hielp niet.
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

    Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

  • #2
    Dan gaat het hier vooral over de trapezius echt vanaf mijn schouder tot boven in mijn nek
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

    Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

    Comment


    • #3
      Als het puur om het verzuren gaat, probeer een x de arnold press (bv 2 setjes na je dbsp) https://www.youtube.com/watch?v=vj2w851ZHRM

      Comment


      • #4
        Je kan de oefening natuurlijk ook een paar keer vooraan schuiven in je schema.
        Het is ook niet zo heel gek dat je wat meer verzuurt aan voelt in bepaalde spiergroepen aan het einde van je training bij een full body schema.
        Bovenstaande is misschien een oplossing dan ? Kan het proberen waard zijn voor je als je het nog niet hebt geprobeerd.
        Nou heb ik er ook geen geheim van gemaakt hier dat ik fullbody echt kut trainen vind , maar sommigen trainen er weer harstikke goed op , wie ben ik dan.
        Maar misschien hoeft is kijken naar iets vernieuwends ook geen slecht idee te zijn als dit je tegen begint te staan , als je al overwogen hebt om is langere rust periodes te nemen.

        Hoop dat je er wat aan hebt , succes er mee.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lethal View Post
          Je kan de oefening natuurlijk ook een paar keer vooraan schuiven in je schema.
          Het is ook niet zo heel gek dat je wat meer verzuurt aan voelt in bepaalde spiergroepen aan het einde van je training bij een full body schema.
          Bovenstaande is misschien een oplossing dan ? Kan het proberen waard zijn voor je als je het nog niet hebt geprobeerd.
          Nou heb ik er ook geen geheim van gemaakt hier dat ik fullbody echt kut trainen vind , maar sommigen trainen er weer harstikke goed op , wie ben ik dan.
          Maar misschien hoeft is kijken naar iets vernieuwends ook geen slecht idee te zijn als dit je tegen begint te staan , als je al overwogen hebt om is langere rust periodes te nemen.

          Hoop dat je er wat aan hebt , succes er mee.
          ik heb een lange tijd een split schema gevolgd ( totaal geen progressie) en het ub/lb schema van dyno wat wel redelijk ging maar eigenlijk ook niet super.
          nu ik een full body schema heb gaat het prefect dus die wil ik nog wel even aanhouden.
          en inderdaad : wat voor de ene wel werkt werkt voor de andere weer niet.

          De Arnold press ga ik zeker even proberen even en ook mijn houding veranderen.
          ik laat de dumbbells net onder mijn oren zakken en strek mijn armen volledig uit dus hier kan het ook aan liggen zie ik nu.

          Weer bedankt mannen!
          Een doel zonder een plan is slechts een wens.

          Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lethal View Post
            Je kan de oefening natuurlijk ook een paar keer vooraan schuiven in je schema.
            Het is ook niet zo heel gek dat je wat meer verzuurt aan voelt in bepaalde spiergroepen aan het einde van je training bij een full body schema.
            Bovenstaande is misschien een oplossing dan ? Kan het proberen waard zijn voor je als je het nog niet hebt geprobeerd.
            Nou heb ik er ook geen geheim van gemaakt hier dat ik fullbody echt kut trainen vind , maar sommigen trainen er weer harstikke goed op , wie ben ik dan.
            Maar misschien hoeft is kijken naar iets vernieuwends ook geen slecht idee te zijn als dit je tegen begint te staan , als je al overwogen hebt om is langere rust periodes te nemen.

            Hoop dat je er wat aan hebt , succes er mee.
            Dit dus.

            Ik heb hetzelfde gehad bij een ub/lb schema en een fullbody schema.
            Na een benchpress verzuurden mijn schouders erg snel zodat ik de oefening niet meer fatsoenlijk kon uitvoeren.
            Zelfs na een aantal weken/maanden veranderde dit niet.

            Nu ik weer een normaal splitschema hanteer en schouders als 'hoofdspiergroep'train die dag, gaat het weer super.

            Hiermee zeg ik niet dat je moet stoppen met fullbody, maar misschien wat aanpassen.

            Buiten dat: zoals ik al eerder gezegd heb vind ik persoonlijk dat schouders groeien door intensiteit en minder door gewicht.
            Paused reps, dropsets, static hold werkt voor mij beter dan het gewicht iedere keer verhogen.
            Last edited by rain; 07-09-2014, 15:07.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #7
              Originally posted by rain View Post
              Dit dus.

              Ik heb hetzelfde gehad bij een ub/lb schema en een fullbody schema.
              Na een benchpress verzuurden mijn schouders erg snel zodat ik de oefening niet meer fatsoenlijk kon uitvoeren.
              Zelfs na een aantal weken/maanden veranderde dit niet.

              Nu ik weer een normaal splitschema hanteer en schouders als 'hoofdspiergroep'train die dag, gaat het weer super.

              Hiermee zeg ik niet dat je moet stoppen met fullbody, maar misschien wat aanpassen.

              Buiten dat: zoals ik al eerder gezegd heb vind ik persoonlijk dat schouders groeien door intensiteit en minder door gewicht.
              Paused reps, dropsets, static hold werkt voor mij beter dan het gewicht iedere keer verhogen.
              ah iemand met het zelfde probleem dus .
              de volgorde is nu :
              deadlift
              standing calf raise
              benchpress
              Seated rows
              en dan de shoulder press.

              ik kan hem wel naar voren schuiven en eens kijken of dit werkt, oplossingen zat zie ik nu.
              Een doel zonder een plan is slechts een wens.

              Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

              Comment


              • #8
                Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden uiteindelijk.
                Aanpassing van alleen een oefening zal verzuring niet tegen gaan lijkt me , als ze al verzuurt zijn.
                Maar misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

                Zoals ik het lees heb je ook nooit een splitschema geprobeerd ?
                Misschien iets om in je achterhoofd te houden mocht het alsnog niet werken met wat je nou wil gaan doen.
                En gezien de schema's die je al hebt geprobeerd.
                Ook voor jouw is er een manier natuurlijk en er zijn er genoeg die goed op een split schema gaan.

                Succes met je keuze !

                Comment


                • #9
                  Waarom kuiten niet als laatste?

                  Hoe is je voeding?
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ruhl View Post
                    Waarom kuiten niet als laatste?

                    Misschien wilt hij wel dat ze groeien?
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by 3XL View Post
                      Misschien wilt hij wel dat ze groeien?
                      Haha. Dus elke oef die je op eind doet is nutteloos?

                      Die man moet gewoon prioriteiten stellen.
                      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                      Comment


                      • #12
                        Zelf ben ik er ook geen voorstander van om kuiten als laatste oefening te doen.
                        Ik ben er zelfs geen voorstander van om kuiten bij benen te trainen.
                        Dat wordt lastig natuurlijk bij een fullbody schema, maar bij een normaal splitschema zou ik kuiten bij een andere spiergroep trainen.
                        Bij een ub/lb schema zou ik ze bij ub doen, of zowel bij ub als lb.
                        Vooral als ze achterblijven, maar dat is redelijk vaak bij kuiten.
                        Je kan kuiten veel beter trainen imo als je benen nog niet verzuurd zijn door o.a squat of legpress.
                        DIVIDE ET IMPERA

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by 3XL View Post
                          Misschien wilt hij wel dat ze groeien?
                          Juist Ruhl , daar ging het ook om toch ?!
                          Meedenken over een oplossing.


                          Iedere energie besparing lijkt mij al mee genomen als je daardoor beter je schouders kan ontlasten/trainen.
                          Het zou een overweging waard kunnen zijn om die al te wisselen met een schouderoefening , niet zo heel gek gedacht , mijn mening.
                          Gezien de volgorde van zijn schema ook.
                          Wat niet gelijk hoeft te betekenen dat zijn kuiten niet meer gaan groeien of dat Ruhl wil dat Remons zijn kuiten niet meer gaan groeien.
                          Misschien zijn Remons zijn kuiten ook wel redelijk op verhouding ? , geen idee.


                          Wat zie jij als oplossing trouwens 3XL voor Remons ?

                          Comment


                          • #14
                            Uiteraard gaat het ook om de energiebesparing, maar als je schouders snel verzuren, denk ik dat deadliften, benchpress en seated rows voor de shoulderpress meer energie kosten en schouders uitputten.

                            Ze belasten ook allemaal je schouders al voordat je de shoulderpress doet(die ook weer voor voorkant schouders is)
                            Hoe lang zijn je rusttijden btw?
                            DIVIDE ET IMPERA

                            Comment


                            • #15
                              Dat is waar natuurlijk
                              De deadlift staat er nog voor.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X