Squat , leg press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat , leg press

Ik heb een "simpel" vraagje.

Heeft het zin om nadat je gesquat hebt nog enkele setjes leg press te gaan doen?
    Ik bedoel dan zuiver voor de massa.

Grtzzz Ax
    DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Als je nog energie over hebt...waarom niet?
    Ben zelf na het squatten vaak gesloopt en heb dan geen zin en fut meer voor wat anders.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Benen trainen bestaat die bij jou alleen uit de squat Mr.C?
      Het zou volgen mij voldoende kunnen zijn.
      Hoeveel setjes / reps train je dan ? [ongeveer]

Mijn squat schema zag er als volgt uit.

Opwarmen 60 & 80 kg
      setje 1 100 12/15 x
      setje 2 120 12
      setje 3 140 12
      setje 4 160 8 /10
      setje 5 180 8/10
      setje 6 180 6/8
      voelde ik me nog goed dan
      setje 7 200 4/6
      setje 8 220 4

Volgens velen zou ik me overtrainen maar ik groeide er hard op en werd redelijk sterk.
      Het bovenstaande is binnen 18 maanden bereikt.

Daarna nog 3 sets leg press max 6/12 reps
      daarna 3 sets leg curl & extension
      Kuiten 6 set max belasting 8 / 10 reps.

Dan was ik ook wel rijp voor de schroot hoor.......

Grtzz Ax.
      DUM SPIRI SPERO

Comment

Train benen wisselend, sowieso 1x per week, vaak ook 2x maar in ieder geval 3x in de 2 weken.

De ene keer leg extension 4 setjes max 10 reps
                       leg curl         4 setjes max 10 reps
                        squat           4 setjes 6-8 reps
                 kuiten zittend       4 setjes van maximale aantal reps, 15 seconden rust tussen de sets tot failure.

Andere keer alleen squat, opwarmen met leg press en vervolgens 4 setjes met maximale belasting.
        Hierbij kuiten staand op de zelfde manier als zittende.

Greets...  Mr. A

Comment

Maar is het niet zo dat je met squat EN Legpres hoofdzakelijk de zelfde spieren traint? Namelijk qaudriceps en de gluteus?
          Ik merk in de praktijk wel dat het anders voelt en de squat zal er bij mij NOOIT uitgaan!

Grtzzz Ax
          DUM SPIRI SPERO

Comment

Klopt als je stopt met squatten stop je met benen trainen, mijn mening..

Greets...

Comment

Hoi Axor,

Ik lees in je schema dat je erg zwaar traint. Persoonlijk ga ik niet zo zwaar. (Kan ik ook niet) Ik heb echter ontzettend veel kracht in mijn benen. Altijd gehad. Echter na 5 sets gesquat te hebben neemt de vorm/uitvoering van mijn squats aanzienlijk af en het risco op blessures toe. Ik doe dan zelf een soort van heavy duty aanpak en ga dan naar de legpress waar ik meteen 2 ultrazware sets doe. 1 all out set van ongeveer 8 herhalingen en een set van 5 herhalingen.
              Vaak na die all out set van 8 herhalingen zijn mijn benen heel vermoeid. Ik denk soms dat ik zelf na deze set al had kunnen stoppen.

Hierna moet ik nog achterkant benen en kuiten doen. Hier sleep ik me vaak met moeite doorheen. Ik begrijp dat er atleten zijn die hun hamstrings op een aparte dag zetten. Soms denk ik hier ook wel eens aan.

Comment

Hoi WildWill,

Op dit moment train ik niet meer zo zwaar als in de bovenstaande post. Mijn schema.
                Nu staat de squat aan het einde van mijn benen training, 3 setjes zo "zwaar" mogelijk.
                Met legpress doe ik af en toe ook drop sets..... kan daarna haast niet meer lopen

Je hamstrings op een andere dag inplannen? "t zou natuurlijk kunnen, zie biceps, triceps, die doe je ook op verschillende dagen [mits je geen super sets traint] met het verschil dat je benen zo een grote spiergroep is.
                Hamstrings op een andere dag heb ik ooit eens een heel klein tijdje geprobeerd maar dat beviel me niet goed.

En je hebt gelijk, benen is zo enorm zwaar....... maar wel heerlijk!!!!!

Grtzzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

Ik snap de argumenten maar ben van mening dat je benen gewoon in zijn geheel op 1 dag moet trainen. Kuiten kan wel appart vind ik.
                  Heb ook ooit gevarieerd met benen, hamstrings appart e.d. maar het beviel mij slecht. Train nu zoals eerder gepost en dat gaat lekker.
                  Bovenstaande is slechts mijn mening ik kan het niet verder onderbouwen maar het voelde niet goed

Greets...

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Axor B. @ Mrt. 31 2003,00:58)]Ik heb een "simpel" vraagje.

Heeft het zin om nadat je gesquat hebt nog enkele setjes leg press te gaan doen?
                    Ik bedoel dan zuiver voor de massa.

Grtzzz Ax  
                    Heeft zeker zin, probeer eens legpress te doen met 1 been. Dit is echt ontzettend zwaar. Is dat te zwaar doe dan legpress met je voeten tegen elkaar aan zodat je nog eens extra de buiten kant van je benen traint.

Zelf doe ik 8-10 sets squat (piramide stijl) tot 245KG, vervolgens 3-4 sets legpress, 3 sets leg extension, 4 sets leg curls en tot slotte 6 sets kuiten.

Curiosa: ben het helemaal met je eens, benen train je volledig op 1 dag. Voor mij is Woensdag de benen dag, kan daarna echt geen andere spier groep meer trainen behalve een paar setjes buikspieren.
                    What's the difference between your wife and your gear?
                    They both cost you all your money, make you loose your hair, give you a headache, keep you a wake at night, both can hurt you when you mis-use them, so you should handle them with care.
                    I also love them both, and can't live without them.

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (diet4ever @ Apr. 08 2003,22:06)]Is dat te zwaar doe dan legpress met je voeten tegen elkaar aan zodat je nog eens extra de buiten kant van je benen traint.
                      Vandaag benendag meteen even uit geprobeert diet4ever, voeten naast elkaar. Je merkt het verschil. Zowel in je benen als in gewicht, al is dat laatste voor mij op dit moment absoluut niet belangrijk.

Grtzzzzzz Ax
                      DUM SPIRI SPERO

Comment

Squat met hoeveel gewicht doen jullie dat???
                        Ik zit zo even te lezen maar zit beetje te klapperen met mijn oren...

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (Purple @ Apr. 09 2003,22:55)]Squat met hoeveel gewicht doen jullie dat???
                          Doen....... uh op dit moment ben ik weer aan het opbouwen dus nog niet veel gewicht. Nu set ik [8-10 reps]met 80, 90 kilo.  
                          Wel als laatste oefening en full!
                          Voorheen waren mijn zwaarste setjes 240 kg, [4-6 reps] ook full. Maar eigenlijk vind ik het gewicht niet echt belangrijk, probeer me echt te concentreren op een "perfecte" uitvoering. Dat geldt voor alle oefeningen die ik doe, althans dat probeer ik  

Echt zwaar gaan geeft wel een kick moet eerlijk toegeven...... heerlijk

Grtzzzzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

Dat is toch die oefening die ik met 2 dumbeltjes doe???

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (Purple @ Apr. 09 2003,23:13)]Dat is toch die oefening die ik met 2 dumbeltjes doe???
                              dat weet ik niet Purple, er zijn een hoop oefeningen met 2 dumbels........ zou kunnen

Trouwens.....jij bent snel!!!!!!
                              DUM SPIRI SPERO

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X