Deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift

Klopt het dat deadlifts goede oefeningen zijn voor de onderrug? Kan iemand mij uitleggen hoe ik die moet uitvoeren?

Mijn onderrug is mijn zwakke punt (heb er zelfs last van met buikspier oefeningen), dus misschien nog wat tips of oefeningen, want ik ken er niet veel...

Thanx.
    "Most people spend life making great plans for it" -El Padrino-

Originally posted by [b
    Citaat[/b] (n_kleijn @ Apr. 02 2003,03:29)]Klopt het dat deadlifts goede oefeningen zijn voor de onderrug? Kan iemand mij uitleggen hoe ik die moet uitvoeren?
    Deads zijn inderdaad goed voor je onderrug......schouders, benen, buik kortom een super oefening. Maar wel zo eentje die je perfect MOET uitvoeren ivm blessure gevoeligheid.
    Kan niemand je helpen daar in P.? Het is een beetje moeilijk om het op papier uit te leggen maar hier heb je misschien wat aan [kijken bij rug, onder]

deadlift

Grtzzzz AX  

DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (Axor B. @ Apr. 02 2003,08:52)]
      Originally posted by [b
      Citaat[/b] (n_kleijn @ Apr. 02 2003,03:29)]Klopt het dat deadlifts goede oefeningen zijn voor de onderrug? Kan iemand mij uitleggen hoe ik die moet uitvoeren?
      Deads zijn inderdaad goed voor je onderrug......schouders, benen, buik kortom een super oefening. Maar wel zo eentje die je perfect MOET uitvoeren ivm blessure gevoeligheid.
      Kan niemand je helpen daar in P.? Het is een beetje moeilijk om het op papier uit te leggen maar hier heb je misschien wat aan [kijken bij rug, onder]

deadlift

Grtzzzz AX  
      Wereld oefening voor je hele lichaam goed, net als squatten een van de oefeningen!

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (Curiosio @ Apr. 02 2003,16:47)]Wereld oefening voor je hele lichaam goed,
        Praat me er niet van al 2 dagen [heerlijke] spierpijn

Grtzzzzzz Ax
        DUM SPIRI SPERO

Comment

Bedankt voor de reply's....

Ax, inderdaad heb ik helaas niemand die me hier kan helpen. Genoeg die het aanbieden, maar jah na een tijdje ben ik er achter gekomen dat ze zelf meestal geen idee hebben waar het over gaat... Zelfs de sport-school houder is niet te vertrouwen (volgens hem kan ik best beginnen met As, terwijl ik nog nieteens een jaar serieus train )

Goed ik ga de deadlifts heel voorzichtig proberen, als ik het gevoel heb dat er iets niet goed gaat wacht ik er wel mee tot ik terug in Nederland ben (nog 3 maandjes )

Verder wel een mooie site, thanx!
          "Most people spend life making great plans for it" -El Padrino-

Comment

N-kleijn, is er helemaal geen begeleiding op die sportschool?
            Is het een groot verschil qua training, instelling, sportschool etc dan hier?

Ik zal PROBEREN om je een paar tips te geven, ik hoop dat het een beetje overkomt......

1] Begin met een heel laag gewicht, eerst goed kunnen uitvoeren.
            2] pak de stang vast met een hand in onder en andere hand in bovengrip.
            3]Zorg dat de stang bijna langs je scheenbenen gaat als je omhoog komt.
            4]Hou je rug recht
            5]Zorg voor een focuspunt om naar te kijken, niet je hoofd laten hangen....vooral niet als het veel zwaarder wordt ivm belasting.
            6]Kom langzaam omoog, eerste stukje doe je met je benen en dan trek je rustig door met je onderrug.
            7]Niet overstrekken, [al doe ik dat zelf wel altijd een beetje]
            8]Even vast houden en RUSTIG laten zakken.

Het was iets meer dan een paar tips, ik hoop dat ik je wat aanvulling heb kunnen geven.

Trainzzzzz

Grtzzzzz Ax
            DUM SPIRI SPERO

Comment

Hele goeie en juiste tips.
              Zou alleen eerst iemand die weet hoe of wat er bij laten kijken voor ik verder ging want het is een blessure gevoelige oefening als je het fout doet

Greets...

Comment

he klein, ik heb bij links een link geplaatst waar je voor alle oefeningen een klein filmpje te zien krijgt. (eigenlijk bewegend plaatje, dus is maar paar kb). dan kan je het goed zien. de pijn in je onderrug bij buikspieroefeningen is niet het gevolg van een zwakke onderrug. kan zelfs andersom zijn. mijn onderrug is veel te sterk ontwikkeld vergeleken bij de rest. heb het dus ook wel es. en: je kan buikspieren ook niet goed doen, heb je ook zo last van je rug. als je in de spiegel naar je rug kijkt zie je dan ruggegraat of 2 dikke dijken ernaast?
                affijn: altijd je rug rechthouden als je je onderrug doet. handig is dan om omhoog te kijken. dan gaat het bijna vanzelf.
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Als je je benen licht gebogen houdt leg je het accent op je onderrug en lats.
                  hou je je benen stijf verplaats je het accent naar je hamstrings (stiff legged deadlifts).

Comment

Ik ben het meestal wel eens met de adviezen op dit forum; maar nu toch absoluut niet; daarom:

GA NIET BEGINNEN MET DEADLIFTEN ZONDER EEN GOEDE PROFESSIONELE BEGELEIDER.

Deadlifts zijn een gevaarlijke oefening waarvoor een goede(veilige) techniek uiters belangrijk is. Dit kun je jezelf niet aanleren op basis van een beschrijving of een plaatje. Een kenner (goede trainer of ervaren powerlifter) moet je in het begin spotten zodat deze je techniek kan corrigeren.
                    Blijf met je poten van dat toetsenbord; GA TRAINEN!!!

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (bicepsman @ Apr. 03 2003,22:19)]GA NIET BEGINNEN MET DEADLIFTEN ZONDER EEN GOEDE PROFESSIONELE BEGELEIDER.
                      Volledig mee eens Bicepsman, maar dat werd OOK in eerdere post erbij gezet. Maar er is kennelijk helemaal GEEN begeleiding aanwezig dus dan kan je het beste toch proberen zoveel mogelijk uit te leggen en tips te geven waar je rekening mee kan en "moet" houden.

Grtzzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

Begrijp Bicepsman wel, de oefening is zoals eerder vermeld zodanig blessure gevoelig dat je er helemaal niet zonder begeleiding mee zou moeten beginnen.

Ik heb het minder duidelijk gezegd maar bedoel hetzelfde.

Alle tips en adviezen zijn zeker goed en op z`n plaats om een idee te krijgen hoe de oefening zou moeten.
                        Je zou met een lege stang kunnen oefenen maar zoals ik eerder zei voordat je verder gaat eerst begeleiding.

Greets...

Comment

Ik ga me vanaf deze week ook aan de deadlift wagen en op mijn sportschool is er ook geen begeleiding. Ik vroeg me af of je heel het gewicht op de grond moet laten rusten of houd je het een paar cm van de grond af?

Comment

Datum bro!!!!! Maak anders ff een eigen topic aan
                            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Monsterbump! Maar om de vraag te beantwoorden: je moet het gewicht na elke herhaling volledig op de grond leggen. Je moet de stang weer los kunnen laten zonder dat er iets gebeurd. Het heet niet voor niets een deadlift, het gewicht ligt volledig (dood) op de grond.
                              Voor de stiff legged deadlift geldt wat anders, daarbij moet je de stang laten zakken tot je knieën, en dan weer omhoog takelen vanuit je onderrug.
                              Last edited by GeneralIx; 26-11-2007, 17:19.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X