Bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdrukken

Heerlijk om ook es een beachboy vraag te hebben!
    Waar pakken jullie de stang beet bij de ringetjes met middelvinger of soms wijder of smaller..
    Ik las vandaag iets over dat hoe kleiner je bent hoe smaller je de stang moet pakken vandaar..
    Ik vraag dit omdat mn close grip bench gevaarlijk dicht bij mn gewone bandruk komt..
    Maybe heb ik met een iets smallere greep een rechtere lijn ofzo en kan ik daar proberen winst uit te halen als is het maar ringvingers op de ringen..

Alvast bedankt lieve vrienden
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

ecto! bij de ringen ik

Comment

Hehe ik vraag het me serieus af volgens 3xl op een ander forum moet iemand van 1.70 de stang veel smaller pakken als iemand van 2.00 ik ga es experimenteren aangezien ik ook niet echt bepaald lang ben..
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik pak hem wat smaller i.v.m. een schouderblessure die ik gehad heb. Ongeveer met mijn pink een cm of 3á4 binnen de ringen.

Comment

Ik ben 180 cm, en ik pak hem ook met de ringvinger op de ringen, de stand van je ellebogen, en de diepte waarop je hem op je borst laat zakken speelt trouwens ook een belangrijke rol bij het bankdrukken, evenals het samentrekken van je schouderbladen, je borst zo hoog mogelijk zeg maar.

Aan al dit soort factoren kan je profijt ontlenen bij het bankdrukken, er komt zeker wel een stuk techniek bij te pas.
          Als je jezelf dit allemaal aan kunt leren, zul je zeker weten je bank kunnen verhogen, maar je moet het allemaal zelf uitproberen welke techniek het beste bij jou past.
          Groet;
          Brear.

Comment

Volgens mij is t juist goed wanneer je afwisseld met waar je de stang vast hebt. Zo isoleer je steeds een iets ander deel van je borst. Je kan toch niet zeggen: jij bent zo lang dús moet je m zo vast pakken! Onzin volgens mij!
            Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

ik pak hem met de pink tegen de binnekant van de ringetjes bij de incline benchpress en bij de gewone

Comment

Originally posted by BREAR
                de stand van je ellebogen, en de diepte waarop je hem op je borst laat zakken speelt trouwens ook een belangrijke rol bij het bankdrukken, evenals het samentrekken van je schouderbladen, je borst zo hoog mogelijk zeg maar.

Aan al dit soort factoren kan je profijt ontlenen bij het bankdrukken, er komt zeker wel een stuk techniek bij te pas.
                Als je jezelf dit allemaal aan kunt leren, zul je zeker weten je bank kunnen verhogen, maar je moet het allemaal zelf uitproberen welke techniek het beste bij jou past.
                Groet;
                Brear.

Klop helemaal, maar waar je hem pakt hangt natuurlijk af van het doel van de oefening. hoe wijder hoe meer de druk op de buiten kant komt, moet je maar eens de afleveringen kijken van de fit show kijken wordt uitgelegd waarom en wanneer je vershillende grips kan en moet toepassen... Milos Sarcev - Chest Training van 28-06-2005
                als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Milos Sarcev - Chest Training van 28-06-2005
                  Jep, Milos met z'n binnenkantborst¿?¿

Comment

Originally posted by John87
                    Jep, Milos met z'n binnenkantborst¿?¿

we hebben het hier niet over de binnen kant maar je hebt meer de doelen met bench press. het heeft dus te maken met wat je wil berijken door de oef en de trainings manier die toepast. Het heeft dus niet speciafiek te maken met je lengte maar wat wil je en hoe werkt dit het beste voor je eigen body. want niet iedereen is het sterkste met een wijde grip snappie????
                    als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Met gewoon bankdrukken heb ik mijn pinken op de ringen zitten. Bij close grip wijsvinger net op het profiel (40 cm.)

Bij mij ligt mijn close grip bench gewicht ook bijna gelijk met gewoon bankdrukgewicht.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ben het met Brear eens.
                        Verder maakt het inderdaad uit hoe lang iemand is.

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by fiedeldiedo
                          we hebben het hier niet over de binnen kant maar je hebt meer de doelen met bench press. het heeft dus te maken met wat je wil berijken door de oef en de trainings manier die toepast. Het heeft dus niet speciafiek te maken met je lengte maar wat wil je en hoe werkt dit het beste voor je eigen body. want niet iedereen is het sterkste met een wijde grip snappie????
                          Als je wel buitenkant borst zou kunnen trainen, dan zou je ook binnenkant borst kunnen trainen.

Ik snap idd het verschil in grip, maar dit heeft geen zak te maken met het gedeelte van de borst wat je aanpakt.

Wijd=kleinere ROM (voor sommige ook kutter voor schouders)
                          Small=triceps

Alles daar tussen in heeft te maken met hoe jij het sterkste bent op je bank, maar niet met de nadruk ergens op leggen.

Nadruk leggen op een gedeelte van je borst doe je door Incline/Decline/Flat te pressen.

Comment

Idd!
                            Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

3xl kwam verder met het idee hem net zo breed te pakken als wanneer je je opdrukt dat is natuurlijk..
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...