Bench press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bench press

Ik hoorde net dat je bij een close grip bench press, je de beweging van boven tot maar halverwege naar beneden moet doen, dus niet helemaal tot op je borst moet laten zakken, en bij een normale bench press juist andersom.
    Kan iemand dit bevestigen? Want ik doe mijn normale bench press altijd van beneden tot helemaal boven.
    Last edited by UpRising; 24-09-2006, 15:11.

Klopt wel voor een deel.

Het bovenste deel van de bench press is voornamelijk triceps.

Je kan ook gewoon bij beiden tot je borst doen, net wat je zelf prettiger vindt.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Deed ze zelf altijd tot bijna op mijn borst.
      Smal voor triceps en normaal voor borst.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Curiosio View Post
        Deed ze zelf altijd tot bijna op mijn borst.
        Smal voor triceps en normaal voor borst.

Greets...
        Ja dat wist ik wel, maar hun zeiden dat het bovenste gedeelte voor triceps was, en het onderste gedeelte meer borst, dus zowel bij normale bench press als close grip bench press.

Comment

Originally posted by KeepItReal View Post
          Klopt wel voor een deel.

Het bovenste deel van de bench press is voornamelijk triceps.

Je kan ook gewoon bij beiden tot je borst doen, net wat je zelf prettiger vindt.
          En waarom zou je het bovenste deel niet doen omdat daar voornamelijk de triceps het werk doen?
          pl log:

Comment

Ik zou voor een full ROM (range of motion) gaan. Maar veel bb doen met bankdrukken voor de borst alleen het onderste gedeelte.

Let maar eens op bij trainingvideo's van de prof's (vooral ronnie coleman), die strekken nooit hun armen helemaal uit met bankdrukken. Ook met dingen als leg press en squats strekken ze niet helemaal hun benen. Zo hou je spanning op de spier.
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

als je je tri's een keer flink wil knallen zou ik niet tot op je borst gaan maar toch zeker 15cm erboven blijven...

Comment

Originally posted by UpRising View Post
                Ja dat wist ik wel, maar hun zeiden dat het bovenste gedeelte voor triceps was, en het onderste gedeelte meer borst, dus zowel bij normale bench press als close grip bench press.

Ja hier hebben zij gelijk in.
                Ikzelf maak nooit geen halve reps, maar andere mensen weer wel, dus het is echt iets wat je zelf moet proberen, en kijken of het bij je past, of het goed aanvoeld zeg maar.
                Als het goed aanvoeld, gewoon proberen en kijken of je resultaat boekt om op deze manier een tijdje te trainen.
                Veel succes.
                Brear.

Comment

Originally posted by KeepItReal View Post
                  Ik zou voor een full ROM (range of motion) gaan. Maar veel bb doen met bankdrukken voor de borst alleen het onderste gedeelte.

Let maar eens op bij trainingvideo's van de prof's (vooral ronnie coleman), die strekken nooit hun armen helemaal uit met bankdrukken. Ook met dingen als leg press en squats strekken ze niet helemaal hun benen. Zo hou je spanning op de spier.
                  Spanning op de spier houden geeft geen voordeel, grotere ROM = beter, ik snap wel wat je bedoelt, maar pro videos zijn meer voor vermaak dan om echt veel van te leren...
                  pl log:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X