Biceps Hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps Hulp

Hallo allemaal

Ik wil mijn Bicep schema geheel gaan vernieuwen en ik weet al erg veel oefeningen maar kunnen jullie allen hier jullie "lievelings" bicep oefeningen posten want ik ben al ff bezig met het vernieuwe van met bicep schema maar ik heb toch echt wat hulp nodig.

Thanks

Hallo,
    ik weet niet hoever je staat met je kennis over oefeningen maar wil er wel even mijn advies over geven, ik heb dagelijks anatomie op school en we leren oa hoe je het best aan pure kracht kan winnen.
    Als je wilt dat je biceps groter wordt, kun je hem best met 3 of 4 reeksen van 10 herhalingen belasten. Zorg wel dat je gewicht van je halter zo gekozen is dat je het maximum 10 keer omhoog krijgt. Om effectief vooruit te gaan zijn er een aantal dingen waar je op moet letten.
    Beginhouding:
    - ga met je rug tegen de muur staan en neem de halter in je hand. ( je arm moet nu gestrekt zijn) Het is belangrijk dat de palm van je hand in de richting van je lichaam wijst ( je elleboog is nu in pronatie ) en niet van je lichaam weg
    Uitvoering: Je brengt nu het gewicht snel naar boven, dit doe je door je elleboog te buigen en tegelijkertijd je handpalm richting aangezicht te roteren. Als ge dit doet gaat je elleboog in flexie-supinatie en gebruik je je biceps maximaal. Als je je handpalm niet naar je toe roteert ga je andere spieren gebruiken en train je niet alleen je biceps.
    De truc om zo veel mogelijk aan kracht te winnen zit in de manier waarop je het gewicht weer laat zakken.
    Dit moet je doen door UITERST LANGZAAM je arm terug naar de gestrekte stand te brengen en tegelijkertijd je pols weer van je lichaam weg te draaien. Als je dit heel langzaam doet wordt je biceps gerekt en werkt hij excentrisch ( dit wil zeggen dat door de langzame rekking microscheurtjes in je biceps ontstaan, waardoor hij snel zal groeien )

Je moet het gewicht dus snel omhoog brengen, en zeer langzaam weer laten zakken. Let er wel op dat je schouder tijdens de hele oefening stil tegen de muur blijft, anders ben je te veel aan het compenseren en train je je biceps niet maar wel je deltoideus.

Om te checken of je biceps steker is geworden moet je zonder tegengewicht je elleboog buigen en je pols ondertussen afwisselend naar je lichaam toe en van je lichaam weg roteren. Als je hem naar je lichaam toe roteert is het de bedoeling dat je biceps gaat opspannen.

hopelijk heb je er iets aan, het is een saaie en alom bekende oefening maar als je het correct uitvoert zal je succes oogsten.

Comment

Thanks Wout!

ik zal dit eens uitprinten en gaan uitproberen op mijn sportschool. Ik ben al vrij bekend met veel oefeningen maar mijn biceps gingen eerst heel langzaam vooruit, dat nu eigelijk vrij goed gaat maar ik wil nog wat aanpassingen maken.

Thanks a lot!

Comment

- Zware barbell curls met rechte barbell (als je pols daarbij goed aanvoelt, anders EZ-bar)

- preacer curls met barbell

- hammercurls

Elke oefening 3 setjes.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

@ Wout: Stel je nog wel ff netjes voor (in een eigen topic) graag.

Comment

Zware barbell curls met rechte barbell
            idd de lekkerste en imo de beste massakweker voor je drumsticks
            They call me Alcatraz.....because I'm hard as a rock
            Don't stimulate....Annihilate!!!
            Ronnie is STIL the King!!!

Comment

Originally posted by KeepItReal View Post
              - Zware barbell curls met rechte barbell (als je pols daarbij goed aanvoelt, anders EZ-bar)

- preacer curls met barbell

- hammercurls

Elke oefening 3 setjes.
              je zegt preacher curlls met barbell heb idd zelf ondervonden dat barbell veel lekkerder traint terwijl het niet echt zwaarder was hoe komt dat ?
              on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X