V-shape, 6pack, spierborstjes :-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• V-shape, 6pack, spierborstjes :-)

zoals de titel al zeg wil ik een v-shape, een 6 pack en mooie vooruitsteke( gebogen) borst.

de vraag is welke oefeningen zijn hiervoor het best?

Rug= deadlifts, shrugs, pull downs, rows( zal voornamelijk barbell row zijn)

benen= squat+varianten, leg extention( voor de dijspieren?) leg curl, good mornings, calf raises.

Armen= curl, push downs,

buikspieren=Bent Knee Abdominal Hip Raises, crunches,Elbow To Knee Oblique Crunches,

V- shape= Incline Barbell Bench Press, Pec Deck Butterflys, sitting press, pull overs, chest pull, neck pullstrapezius( monnikskapspieren?) upright rows, dumbell side raises.

die gespierde borsten krijg ik ook met deze oefeningen zeker of toch niet?

suggesties zijn meer dan welkom.

zou dit ales dus ook in reeksen doen , bv 5 keer 10 keer de oefeningen met verschillende gewichten ( 1ste en 5 de keer met bv 10 kg, de 2de keer 15, 3de keer 20-25 kg en dan de 4de keer 25kg ) is dit goed of beter 1ste en laatste keer bv 10 kg en dertussen direct naar 25 kg gaan?
    Last edited by luovo; 19-10-2006, 15:29. Reason: aanpassen van oefeningen ( er meer bijzetten dus :)

Hallo
    Ten eerste zou ik ALLE spiergroepen gaan trainen. Ik zie nergens oefeningen staan voor benen en rug? En triceps zie ik ook niet staan.
    Als je nog niet zo lang traint, kun je het best een fullbody schema doen. En anders een eventuele split (als je meer ervaring hebt). Zo zijn er nog wel meer varianten.

Als je goed traint en enigsinds op je voeding let, zijn de door jou gestelde doelen wel haalbaar. Dan moet je trouwens wel de goede oefeningen doen...
    Van de benchpress krijg je geen vshape.... Benchpress is toch echt een borstoefening. ...

Voor de borst zou ik gewoon een press oefening doen ((incline)bankdrukken en/of vlak bandrukken) of/en een flye oefening: ((incline)flyes en/of (incline)flyes)

Voor een Vshape: Chins, latpulldown, row varianten (en vergeet je onderrug niet! Deadlifts of hyperextensions)

En de stappers horen ook bij het lichaam he? Gewoon lekker gaan squatten dus

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

aangepast en wat bedoel je met chins( ik denk chin ups, indien ja kan ikniet doen heb geen bar om aan te hangen ) en met latpulldown? bedoel je dan een front pulldown of een back pulldown? of nog iets anders?

en is het beter nog iets te veranderen ?

Comment

allebei front is meer voor je lats en behind the neck is meer bovenrug maar allebei bovenrug oefeningen.
        on the road to get huge

Comment

Alles vind je hier --> ExRx (Exercise Prescription) on the Net

Comment

Benchpress is inderdaad vooral een borstoefening, je triceps doen ook wat mee. De bench is nog altijd mijn faforiet om dikke memme te traine:P Maar ik zou meer oefeningen dan alleen de bench doen voor de borst

Voor armen vind ik de fijnste nog alty barbell curls, ik ben zelf nog bezig met mijn bicep schema te perfectioneren, maar ez is ook wel fijn, kan evt ook staand met ez.

Buikspieren doe ik meestal opwarme op zon machine:P naam ff kwijt en dan dik aan de crunch met gewichte.

Ik doe altijd wel meerdere oefeningen maar dit zijn een paar faforieten
            Last edited by Dealer; 20-10-2006, 12:45.

Comment

good mornings zijn toch vooral voor je onderrug ?
              en extensions ligt eraan hoe je ze uitvoert je kunt quads en hamstrings er mee pakken. En v shape is die v in je rug die je krijgt als je goede lats, redelijk laag bf, flinke schouders hebt volgens mij je rug past beter bij v-shape dan je borst dus ik zou als ik jou was een apparte sectie maken voor borst en rug schouders een beeje bij de vshape doen.
              on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X