De regel van +90%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by snipke View Post
    ik herinner me nochthans telkens als ik vroeger in een discussie zei dat je tot max moet trainen of 90% iedereen begon, slecht voor czs en bla bla bla, zeker santino, ja jij jongen kwam steeds met die dingen af, te belasten voor czs en allemaal niet nodig, maar op het einde van de rit krijgt kleine snip gelijk.

Grtz
    you wish... dat ging over failure wiseguy

Kusje

@Dav : het gaat over kracht niet over massa maar onrechtstreeks levert deze wijze extra massa op.

Powerlifters trainen op deze manier , waarom? Omdat ze door week in week uit 8 reps te doen niet sterker (genoeg) worden.
    Last edited by Santino88; 28-11-2006, 17:46.

Comment

Iedereen zal toch in de praktijk moeten uitvinden wat voor hem/haar het beste werkt. En als je dat dan gevonden hebt, mag je lekker je theorie erachter plakken
      Deze theorie klopt wel voor 100% , je zal geen enkel onderzoek vinden die dit tegenspreekt.

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
        Deze theorie klopt wel voor 100% , je zal geen enkel onderzoek vinden die dit tegenspreekt.
        Ga er niet vanuit, sorry. Vind nog steeds dat veel dingen echt persoonlijk zijn.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Uiteraard ... van die zware singels ga je nu ook niet bepaald brutale massa aanzetten. Maar je word sterker door ze te doen dus kan je meer gewicht aan in andere repranges = meer massa

Comment

Man, ik doe 12 reps, en elke training ben ik weer sterker. Is dat niet juist de hele bedoeling van fitness?
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Je kan er nog (sneller) meer uit halen

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                you wish... dat ging over failure wiseguy

Kusje

@Dav : het gaat over kracht niet over massa maar onrechtstreeks levert deze wijze extra massa op.

Powerlifters trainen op deze manier , waarom? Omdat ze door week in week uit 8 reps te doen niet sterker (genoeg) worden.
                Is ook weer waar, het ging toen over totale failure gaan of niet, man jij onthoud goed.
                Heb ik nochthans ook eens gezegd in een reply op een van u post santino, dat kracht voor massa zorgt maar massa niet gelijk staat een kracht, dus hiein mmoet ik toch gelijk krijgen dan nu ,

Grtz
                stil growing

Comment

dat kracht voor massa zorgt maar massa niet gelijk staat een kracht
                  Volgens mij was dat een heftige discussie met AlexT ?

Hmmm... beetje een rare uitspraak...

Kracht zorgt voor massa : ok

Massa =/= kracht : Tja, dat je mensen hebt met veel massa maar niet bepaald sterk zijn in verhouding is waar. Je zal sowieso meer massa krijgen als je sterker word.

Maar ik vind het een rare uitspraak vinden

Comment

Veel van dit soort dingen zijn gebaseerd op mensen die al jaren trainen David, jij bent nog erg jong en traint nog relatief kort dan haal je overal resultaten mee.
                    Neemt overigens niet weg dat ik vind dat jij erg goed en verantwoordelijk bezig bent en ook zeker zo door zou moeten gaan!
                    Later ga je wellicht nog allerlei 'fratsen' nodig hebben en dan is het alleen maar goed dat je er zo veel mogelijk vanaf weet, voor nu vind ik al dit soort variatie's absoluut niet van toepassing op jou. Blijf lekker doen wat je doet en groeien op allerlei manieren.

Comment

Hypertrofie van sarcoplasma zal niet direct tot extra kracht leiden.

Krachtverbetering door verbeterde aansturing levert niet direct extra massa op.
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Vergeet alleen niet dat je niet te vaak trainingen met 90% en meer moet doen met dezelfde oefening. Dat zorgt voor onnodig belasten van het CZS en kan je sneller overtraind raken.
                        Bezoek ook eens het forum.

Comment

Als je dit soort training doet gewoon je volume verlagen en tussendoor voldoende rustdagen inlassen.
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X