bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bankdrukken

hoi allemaal,
    Ik train bijna altijd alleen (helaas) ben nu anderhalf jaar bezig ongeveer en bij elke oefening is het gewicht omhoog gegaan met de tijd, behalve bij bankdrukken!

ik heb het gevoel dat ik iets fout doe , maarja hoeveel valt er fout te doen bij bankdrukken he? ik heb namelijk nooit het gevoel dat het echt te zwaar voor me is, maar ik krijg hem gewoon niet over dat vervelende punt vlak na je borst. en ik ben echt al anderhalf jaar op het zelfde gewicht blijven steken.
    Nou train ik ook niet meer tot de max omdat ik dus in mijn eentje aan het trainen ben en mensen elke keer vragen om te helpen gaat ook vervelen.
    ik doe nu 10 keer 40, 8 keer 50, 6 keer 60 en 2 of 3 keer 70 is dus mijn max.

kan iemand mij helpen?
    groeten

probeer eens wat sneller naar die 70kg te gaan zonder al die loze voor loop setjes

of probeer eens een week of 4 -6 niet te BP'n dan zal het er na ook een stuk beter gaan.
    Who's the Chef

Comment

Ik had dat ook op de 60 kilo eerst. Nu doe ik 10x 40, 10x 50, 10x 60, 8x 70 en 6x 80, als ik dan nog niet moe ben doe ik vaak nog een 2 setjes van 50 en ben dan meestal wel dood, maar ik betwijfel of dit eigelijk wel goed is

Toen ik tot de 60 ging ging ik daarna niet verder met wat 15, toen ik dat wel deed ging ik opeens snel vooruit. ook dumbell press heeft erg veel geholpen!

Ik ben trouwens 17 jaar, 1.81 meter lang, weeg 72 kilo en mijn bf is rond de 9 a 10%, ik train 1 jaar, ik weet niet wat jou stats zijn maar dan kun je dit ff vergelijken ofzo...

VOLG DIT ADVIES NIET GELIJK OP, IK BEN NIET ECHT ERVAREN EN WEET NIET OF DIT EIGELIJK WEL SLIM IS, VOLGENS SOMMIGEN TE ZWAA EN SOMMIGEN ZEGGEN DAT HET GOED IS ZOLANG IK GEEN LAST KRIJG, ik heb tot nu toe zeker nog geen last gehad....

En als je een tijdje niet benchpressed zou ik dat wel vervangen door dumbell press, maybe flyes

maar w8 dus op andere reacties

Comment

Doe een warm-up setje en bouw dan het gewicht af ipv op. Dus begin met die 70 Kg en probeer zoveel mogelijk herhalinging te doen.
        Of pak een gewicht waarmee je 8 herhaling kunt halen en doe dat 4 setjes met hetzelfde gewicht. Doe dit 2 a 3 weken en verzwaar langzaam het gewicht. 1 kg per keer is bijv. al voldoende, kun je meer dan doeje meer natuulijk
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

hulp vragen!

Ik zou me helemaal niet lastig voelen om even hulp te vragen aan iemand anders, die toch even aan het recuperen is. Ik train ook alleen, en vraag het gewoon. Uiteindelijk is het alleen maar met de laaste set, dat je problemen krijgt. Ik zou het in ieder geval met plezier doen als ze het mij vragen! en zo geraak je vooruit tenminste!

grtz

Comment

je moet er gewoon iemand achter hebben staan bij de laatste set en je moet er gewoon schijven op gooien.
            Zo heb ik het ook gedaan ik bleef altijd steken op 90 kilo.
            Toen heb ik er gewoon meer schijven op gedaan en er iemand achte laten staan.
            Ging kut in het begin maar na een maand of 4 zat ik al snel op 150 kilo.
            Dan moet die gene die er achter staat een beetje helpen met omhoog maar omlaag moet je zelf doen.
            Op een gegeven moment doe je omhoog ook zelf bij het zelfde gewicht.
            Het zit ook een beetje tussen de oren.
            Inmiddels zit ik met deze teechniek op 175kg en ik weeg zelf 83kg

Comment

haha dat is wel erg netjes inderdaad

inderdaad, wanneer ik met een vriend train is mijn max gewoon hoger.
              ik zal eens wat vaker mensen vragen, beginnen met zwaar gewicht en dan afbouwen zal ook wel helpen want het is vaak het gevoel dat ik moe ben of verzuring o.i.d. dat me tegen houd, niet zo zeer dat het echt te zwaar is.

tnx!

Comment

gewoon sneller naar je max kerel
                je zegd zelf al dat je verzuurd voelt.
                Who's the Chef

Comment

Hoe lang train je al op deze manier? heb je je schema wel eens omgegooid?

gRtz..
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Je kan ook proberen om setjes van vier reps te maken. Pak je een bepaald gewicht vier keer, neem een klein stapje. In mijn sportschool kan dat met twee kilo per keer.
                    Ik heb op deze manier 8 kilo toegevoegd aan mijn 1 rep max bankdrukken. Zit nu rond de 110.

Alle adviezen die hier gegeven worden, komen er op neer dat je af en toe je schema moet omgooien. Dat is de sleutel naar hogere gewichten en dus meer massa.
                    Groei, Groeier, Groeist

Comment

ik heb voor bankdrukken lang gewerkt met een programmatje gemaakt door Schwarzenegger en Weider; je moest eerst +- 8 series van 5hh drukken met oplopende gewichten, de laatste (2) set(s) zijn hierbij al redelijk zwaar, vooral de laatste, daarna nog een heel zware set van 3 en daarna nog ja 1HHmax. drukken (om de 2weken of minder)
                      dit schema is bedoeld om 1x in de week te doen naast ja gewone series bankdrukken en je kracht neem er behoorlijk in toe, zo heb ik via dit systeem van 90 als max. naar 112.5 kunnen gaan in een maand of 4/5. het schema moet worden gemaakt met telkens de juiste percentages van je 1HHmax. dus 5x...%,5x...%,telkens oplopend, jammer genoeg weet ik de perecentages niet, ik het scheme ook nergens vinden op internet, enkel via de baas van de sportschool bij ons, die steekt het voor ons in mekaar.

Comment

Iedereen heeft al zijn advies gegeven over het bankdrukken zelf, ik zou ook eens kijken naar de ondersteunende spiergroepen zoals schouders en triceps. Zijn de gewichten dat je gebruikt bij triceps oefeningen of bij front raise wel voldoende, dit zijn namelijk de spiergroepen die veel helpen bij het bankdrukken, je moet al heel diep en veel sets gedaan hebben vooraleer je die pecs kan vermoeien.

Je zegt ook dat je niet veel kan fout doen bij bankdrukken, lijkt mij toch wel, hoe staan je ellebogen als je het gewicht laat zakken, bijna tegen je lichaam of bijna helemaal evenwijdig met de grond.

Grtz
                        stil growing

Comment

hey snipke, ik ben pas sinds een half jaartje eigenlijk mijn schouders aan het trainen en ik merk dat ik die ook steeds vaker begin te voelen bij het bankdrukken (die verzuring waar ik het over had)

mijn ellebogen zijn evenwijdig met de grond.

ik ga morgen eens proberen om van zwaar naar lichter te gaan kijken hoe dat gaat.
                          tnx!

Comment

@hckid, als je van zwaar naar licht wilt gaan moet je je eens afvragen waarop je wilt gaan trainen op volume of power dat kan ook wel eens veel helpen. power dus explisieve kracht, volume dus slomotion. Het wil ook nog wel eens helpen om een tijdje explosief te trainen zo krijgen de spieren meer power en kunnen dan tzt meer gewicht dragen. mits je de oef goed uitvoerd.

greets
                            als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Fitness

Domme vraag maar maakt niet uit.
                              Hoe doe je bankdrukken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X