niet symmetrisch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• niet symmetrisch

hallo, ik had een vraagje ik train mijn armen en schouders met dumbells en met allebei de armen en schouders precies hetzelfde gewicht oefening en reps alles precies hetzelfde zodat het gelijk is he en ik ben links maar tog is me rechterarm sterker en gespierder enzo terwijl ik wel precies eve veel herhalingen en gewicht enzo doe aan allebei de armen en ik ben links maar t is tog nie helemaal symmetrisch dus hoe kan dat dan?

zou k dan bijvoorbeeld mn linkerarm iets meer moete traine als me rechter om t symmetrisch te houden?

en met me benen is da niet die zijn gewoon symmetrisch maar me armen niet en me rechter schouder staat ook iets hoger als mn linker maar k train alles tog evenveel

alvast bedankt
    Owner of the Iron Playground.

wat zijn je stats? vooral trainingservaring (duur?), leeftijd, krachtstats, lengte, gewicht ed.

Comment

ik zou gewoon lekker door trainen als je nu doet
      de ene helft zwaarder trainen als de andere kant zou ik alleen doen als je echt erg uit ballans bent

er zal altijd een verschil zijn tussen links en recht
      dit verschil wordt met de jaren minder
      Who's the Chef

Comment

stats zijn 14 jaar over 2 weken train ik een half jaar lengte 1.72 gewicht 60kg

krachtstats: ???

Comment

Originally posted by jordy View Post
          stats zijn 14 jaar over 2 weken train ik een half jaar lengte 1.72 gewicht 60kg

krachtstats: ???
          als dit serieus is zal ik me eerder druk maken om massa aan te komen..eerst groot dan symetrie

Comment

ik ben ook zo vroeg beginnen trainen, nat als jij... je moet er zeker ng niet mee zitten daj niet symmetrisch bent...
            zou nu gewoon voort trainen en zorgen dat je met je linkerarm (de zwakkere) zeker niet smokkelt. zo zal dat verschil kliener worden.
            let wel op met zware gewichten, tegen je 16 mag je beginnen zwaar train

Comment

ja klopt ik weet het eerst toen ik nog niet egt serieus trainde smokkelde ik ook wel maar sinds ik nu een halfjaar bijna serieus train heb ik nog niet gesmokkeld ook niet met links dusja

Comment

huh je zegt sinds ik een halfjaar bijnaserieus train.. ? wat is dan helemaal serieus en wat is in jou ogen niet serieus ? Oja wil je een keer foto's posten ik ben wel benieuwd ik kom aardig metjou overeen
                on the road to get huge

Comment

geen slecht idee om foto's door te sturen, zo kunnen er gekeken aan wat je juist moet werken, en hoe...

Comment

Niemand is symetrisch!! Er zit altijd een verschil tussen links en rechts. dat is ook logisch als je links of rechtshandig bent. Doordat je ene heresenhelft beter is ontwikkeld op het motorischevlak dan de andere zullen ook de motorunits anders worden aangesproken en reageer je anders op prikkels.
                    Ook is bijna iedereen aan een kant van het lichaam net iets groter dan aan de andere kant (of kleiner als je het van de andere kant bekijkt).

Zeker in jou fase van training is dit niet iets waar jij je druk om moet maken. daarnaast ben je nog volop in de groei en kan er nog veel gaar veranderen aan de verhoudingen van je lichaam. gewoon lekker blijven trainen, goed eten en rusten.

gr

Comment

Ben het helemaal met Erik eens.

En bedenk ook dat jijzelf veel kritischer voor jezelf bent dan iemand anders. Waarschijnlijk valt het niemand op dat je niet symmetrisch bent.
                      Groei, Groeier, Groeist

Comment

nee ik bedoelde dat ik bijna een half jaar serieus train sorry foutje

en ja s goed k zal wel is foto's doorsture kan dat gewoon hier op of moet dat op die andere topic van foto's enzo

Comment

je ben eigenlijk nog een beetje te jong om serieus te trainen grote kans dat je later er last van zal krijgen
                          zal je nu niet veel van merken maar komt vanzelf.
                          Who's the Chef

Comment

Originally posted by jordy View Post
                            nee ik bedoelde dat ik bijna een half jaar serieus train sorry foutje

en ja s goed k zal wel is foto's doorsture kan dat gewoon hier op of moet dat op die andere topic van foto's enzo
                            Je foto`s kun je droppen in de sectie: foto`s van leden.
                            gr

Comment

Ik kan nou denk ik met best weinig gewicht toch gewoon blijven gainen want als ik een week of meer niets aan training doe zijn mijn spieren al heel snel het gewicht niet meer gewend misschien dat het bij jou ook zo is. Dus af en toe stoppen en dan kun je ( tenminste ik ) weer heel laag beginnen ( en toch echt voelen dat je getraint hept ) totdat het gewicht weer redelijk hoog is tennminste voor je leeftijd en dan 2 weken ofzo rust en dan weer opnieuw beginnen. Je zult er niet veel sterker van worden maar denk dat je toch wel spier erdoor op zult gaan bouwen. En dat je niet te hoog gaat is ook goed voor later want dan kun je dan ook nog op een fatsoenlijk gewicht wat gainen.

En dat trainen op een jonge leeftijd zijn gewoon 2 kampen het ene kamp zegt dat het slecht is voor je aanhechtings spieren en zelfs dat je spieren tegen je botten kunnen groeien wat je groei tegenhoud en dat je er veel gewrichtsproblemen van krijgt. Ook heb ik een artikel gelezen waar ook vele voordelen in staan zoals je botdichtheid die aanzienlijk verbeterd en botklachten verminderd.
                              Last edited by hardcoremenneke; 04-01-2007, 13:40.
                              on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X