Aangezien ik een filmpje op youtube had gezien over Johnny jackson(een powerlifter) heb ik besloten om mijn schouders ook niet meer te isoleren.
De meeste en vervelendste problemen komen voor in de schouderstreek zoals ik al op dit forum heb vernomen.
Zelf heb ik op dit moment een kneuzing opgelopen bij mijn schouder maar dat komt waarschijnlijk door verkeerd slapen daardoor train ik mijn borst licht.
Ik ben zelf nog een student en als ik regelmatig stress krijg lopen me schouders helemaal vast.
Schouders pak je toch sowieso altijd mee met oefeningen voor het bovenlichaam of bijv de deadlift,dus waarom trainen?
Ik ben een ecto en het liefst train ik voor massa maar voor mijn werk moet ik veel lopen dus hou ik mij aan een krachtschema:
Ik ben 1.78 een jaar geleden woog ik 54kg en nu 65kg (zonder shakes).
Maandag:
Borst:
benchpress 3 x 10 35 kg
incline benchpress 3 x 10 35kg
close-grip incline bench presses 3 x 10 35 kg
Triceps:
push down 3 x 10 met 10 kg
dips(handen tegen elkaar achter me rug om zwaarder te maken,stoten jullie bij de dips helemaal uit tot de armen gestrekt zijn of net niet?)
Woensdag:
Rug:
cable rows 3 x 10 15 kg
pull down 3 x 10 20 kg
dead lift 3 x 10 20 kg
ik doe die cable row ook staand schuin voorover met een wijde greep(maar rug recht!) zodat ik de meeste spieren tegerlijk pak 3 x 10 10 kg
biceps:
dumbell curls zittend doe ik 10,8,6,6 per arm met zelfde gewicht 12 kg per arm(hou er niet van om steeds gewichten te wisselen)
barbell curl 3 x 10 stang + 15 kg
hamer curl 10,8,6,6 ook 12 kg per arm
(die dumbell en hamer kan ik echt niet 3 x 10 pakken dus van daaruit de gewoonte om opeens 10,8,6,6 te doen plus ik wil graag ook grotere biceps)
Vrijdag:
Benen:
Squat 3 x 10 stang + 20 kg
dumbell single leg raises met dumbell van 6 kg in me hand 3 x 10
leg curls 10 kg 3 x 10 kg
Buik:
fietsen 3 x 20 keer
zijkanten per kant 3 x 20 keer
crunch 3 x 20 keer
Ik heb een veel zachter schema genomen want ik deed bandrukken bijv met 70 kg maar door mijn doordeweekse activiteiten raakte ik helemaal uitgeput.
Kan iemand mij aub feedback hierop geven
De meeste en vervelendste problemen komen voor in de schouderstreek zoals ik al op dit forum heb vernomen.
Zelf heb ik op dit moment een kneuzing opgelopen bij mijn schouder maar dat komt waarschijnlijk door verkeerd slapen daardoor train ik mijn borst licht.
Ik ben zelf nog een student en als ik regelmatig stress krijg lopen me schouders helemaal vast.
Schouders pak je toch sowieso altijd mee met oefeningen voor het bovenlichaam of bijv de deadlift,dus waarom trainen?
Ik ben een ecto en het liefst train ik voor massa maar voor mijn werk moet ik veel lopen dus hou ik mij aan een krachtschema:
Ik ben 1.78 een jaar geleden woog ik 54kg en nu 65kg (zonder shakes).
Maandag:
Borst:
benchpress 3 x 10 35 kg
incline benchpress 3 x 10 35kg
close-grip incline bench presses 3 x 10 35 kg
Triceps:
push down 3 x 10 met 10 kg
dips(handen tegen elkaar achter me rug om zwaarder te maken,stoten jullie bij de dips helemaal uit tot de armen gestrekt zijn of net niet?)
Woensdag:
Rug:
cable rows 3 x 10 15 kg
pull down 3 x 10 20 kg
dead lift 3 x 10 20 kg
ik doe die cable row ook staand schuin voorover met een wijde greep(maar rug recht!) zodat ik de meeste spieren tegerlijk pak 3 x 10 10 kg
biceps:
dumbell curls zittend doe ik 10,8,6,6 per arm met zelfde gewicht 12 kg per arm(hou er niet van om steeds gewichten te wisselen)
barbell curl 3 x 10 stang + 15 kg
hamer curl 10,8,6,6 ook 12 kg per arm
(die dumbell en hamer kan ik echt niet 3 x 10 pakken dus van daaruit de gewoonte om opeens 10,8,6,6 te doen plus ik wil graag ook grotere biceps)
Vrijdag:
Benen:
Squat 3 x 10 stang + 20 kg
dumbell single leg raises met dumbell van 6 kg in me hand 3 x 10
leg curls 10 kg 3 x 10 kg
Buik:
fietsen 3 x 20 keer
zijkanten per kant 3 x 20 keer
crunch 3 x 20 keer
Ik heb een veel zachter schema genomen want ik deed bandrukken bijv met 70 kg maar door mijn doordeweekse activiteiten raakte ik helemaal uitgeput.
Kan iemand mij aub feedback hierop geven
Comment