Kinderen Trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kinderen Trainen

Ik ben atletiektrainer en ik vraag me af of het kwaad kan om met de kids (11-13 jaar) het krachthonk in te duiken. Niet om zware oefeningen te doen, maar om hun algemene kracht te bevorderen. Hoog aantal reps en relatief weinig gewicht...
    Hoe staan jullie hier tegenover?
    My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

miss trainen met lichaamsgewicht? bijv opdrukken, sit-ups squatten zonder gewicht
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik ben niet zo'n voorstander van krachttraining voor kids omdat het lichaam nog niet volgroeid is (voornamelijk banden/pezen en skelet) en omdat kinderlichamen hormonaal nog niet toe zijn aan krachttraining. wat je wel kunt doen als je kids wat kracht wil laten opbouwen is atletiek of gymoefeningen te laten doen zonder gewicht. Alleen mbv het eigenlichaamsgewicht klimmen en optrekken. Rek en strek oefeningen zijn ook erg goed. Krachttraining vind ik vanaf een jaar of 15/16 pas zinvol.
      Maar uiteraard is dit mijn eigen mening. Ik zou als ik jou was altijd de raad van een kinderarts raadplegen als je je kids wilt trainen.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik bedoel ook niet dat ze drie keer in de week aan de gewichten hangen, maar gewoon eens in de week een beetje licht werk. Juist om te zorgen dat de pezen e.d. worden voorbereid op het "grote" krachtwerk...

Comment

In dat geval zou ik zeggen: Ja

Comment

kvind de leeftijd ook veel te laag om ze al met gewichten te laten werken ook al is dat niet veel in de week

hou het bij trainen met lichaamsgewicht voor je iets verkeerd doet en de boter er moet van vreten, de intentie is goed maar je wilt kinderen laten lopen vooraleer ze kunnen stappen
            genoeg oefeningen en varianten om met lichaamsgewicht te doen

veel succes

Comment

Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet schadelijk is en dat je niet stopt met groeien ofzo.

Als ze het zelfs graag doen waarom niet?

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
                Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet schadelijk is en dat je niet stopt met groeien ofzo.

Als ze het zelfs graag doen waarom niet?
                Waar kan ik dat onderzoek vinden?

Comment

hmm bij ons inde sportschool lopen ook wat 14/15 jarige, zijn al wel licht met gewichten aant trainen. mar durf er geen uitspraak over te doen

Comment

Zou geen kwaad moeten kunnen mits zonder gewichten zoals je al aangaf.
                    Ik denk dat het best goed zal zijn voor hun motoriek.
                    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by Staudterd View Post
                      Waar kan ik dat onderzoek vinden?
                      Ik heb er genoeg gepost. Training met gewichten is zelfs goed voor botten en spieren van ontwikkelende kinderen en zal de kans op problemen op latere leeftijd enorm verminderen.

Maar er is hier een grote maar. Laat 8-14 jarigen maar wat opdoen met gewichten en het wordt binnen de korste keren een spelletje van onverantwoord de beste te zijn. Maw risicovolle bewegingen en veel te hoge gewichten. Ontverandwoord gewichten heffen kan voor iedereen, jeugd of volwassene, desastreuze gevolgen hebben.

Tenzij je echt serieuze begeleiding kan garanderen is het enorm risicovol. Een groepje kinderen samen laten spelen hoort niet rond gewichten.

En bv mijn zoon of dochter later geinteresseerd is in krachtsport zal ik hem persoonlijk begeleiden. Vanaf het een partijtje egoboosten wordt trek ik mij terug.

Ik denk dat je je groep beter laat kennismaken met geavanceerde bw-oefeningen(pistols, jumpsquats, overhead squats met een object van 5 kilo boven je kop). Als er echt een toptalent bijzit kun je aan persoonlijke begeleiding denken.
                      Last edited by Genjuro; 04-12-2007, 19:03.
                      the one and only tabata overlord

Comment

Over kinderen gesproken. Wie kent er Richard Sandrak of " The Little Hercules " kon op 10 jarige leeftijd 3x eigen gewicht bankdrukken.
                        Vraag mij af of dit wel gezond is??? of mogen we ons daar niet aan spiegelen.
                        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Ja ik heb van hem gehoord en foto's gezien. Ik heb destijds wat artikelen opgezocht en zag dat zijn vader hem waarschijnlijk allerlij anabolen cocktails had gevoerd vanaf het moment dat hij de fles kreeg! Nee ik vind dit een heel erg verhaal en ik vind het zeker ongezond. Kinderen moeten kinderen blijven. je kunt de rest van heel je leven nog volwassen zijn!

Comment

moet mijn mening ietsje herzien

gisteren werd er toevallig over gesproken in de fitness en daar wordt gezegd dat het geen groot kwaad kan als je de grens kent
                            maar het is ook zoals genjuro zegt, binnen de korste keren zal er competitie gevoerd worden tussen de kleine mannen en dan is uw intentie naar de knoppen
                            misschien investeren in een pakketje lichte gewichten tot 5kg en ze er bij u laten werken in de sportzaal of waar dan ook je uw training geeft met strikt en streng toezicht

Comment

Ze zijn nooit alleen in het krachthonk, ik zal er altijd bij zijn en ze een programma voorschotelen...
                              Mocht het doorgaan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X