Fitness & voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness & voeding

Hallo iedereen!

Eerst even wat info over mezelf. Ik ben 19 jaar oud en 89kg - 1.90m lang.

Anyway, ik heb sinds kort rond de 140 gewogen, vééls te veel natuurlijk en daardoor ben ik ook begonnen met sporten/fitnessen. Ik heb nu het punt bereken waar ik een "normaal" postuur heb, nog een buikje en wat "manboobies" maar in principe is het geen hevig overgewicht meer.

Het gewicht ben ik kwijtgeraakt door hard te fitnessen (vooral fietsen, 1~1.5 uur per dag) en gezonder (en vooral minder) eten.

Sinds kort ben ik begonnen met fanatiek te fitnessen, zo'n 6~7 dagen p.w. Hier doe ik zo'n half uurtje cardio en voor de rest een beetje krachttraining (al de apparaten, full body word dat genoemd geloof ik?) en dit dan dus 6 á 7 keer per week. Bij deze oefeningen doe ik alles 15x en dat dan 4x.

Nahja, misschien niet echt duidelijk wat ik dan van jullie wil mijn vraag is in principe, wat kan ik het beste gaan doen? Minder gaan trainen? Individuele spiergroepen per dag trainen? Of gewoon houden zoals het is? Ik wil er echt moeite voor doen, dus alle feedback is welkom!

Wat ik ongeveer op een dag eet:

Ochtend:
    Glas melk & een bruin sneetje brood met rauwe rauweham/kipfilet

Middag:
    Wat vruchten sap & 3 á 4 sneetjes brood met zalm/iets van vlees

Namiddag:
    Soms een appeltje of nog 2 sneetjes brood met kipfiles.

Avondeten:
    Ik woon nog thuis, dus eigenlijk wat er wordt gemaakt. (let er zelf wel op dat het niet te vet is, en dat ik niet teveel eet).

Avond"snack":
    Appeltje of een bakje krouslie met joghurt.

Nou ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en mij eventueel wat verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

p.s; dyslectie included.

Waardeloos trainingsschema, waardeloos eetschema. Ik ben vroeger ook begonnen met 6-7x per week fullbody, maar daar heb je echt geen zak aan. Maarja, toen wist ik ook nog geen barst (waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu alwetend ben he).
    Lees voor beide dingen eerst eens rond in de desbetreffende secties.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Waardeloos trainingsschema, waardeloos eetschema. Ik ben vroeger ook begonnen met 6-7x per week fullbody, maar daar heb je echt geen zak aan. Maarja, toen wist ik ook nog geen barst (waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu alwetend ben he).
      Lees voor beide dingen eerst eens rond in de desbetreffende secties.
      Zo'n idee had ik zelf ook al. Bedankt voor de eerlijkheid, en ik zal me eens wat meer verdiepen.

Comment

Goede reactie, word ik blij van. Ben benieuwd naar wat je gaat voorstellen na je inlezing. Lees en leer!
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Fitness/Training

Dag 1 - Borst / Biceps
          *
          *
          *

Dag 2 - Rug / Triceps
          *
          *
          *

Dag 3 - Benen / Schouders
          *
          *
          *

Dit lijkt me wel effectief, zie veel schema's waar ze alles doen in 3 dagen, dat lijkt me dus wel positief.

Ik heb zelf eigenlijk alleen maar ervaring met apparaten, en ik heb dus ook echt geen idee wat al de oefeningen precies zijn/doen die ik tegenkom op het forum, zou iemand mij daar eventueel wat hulp mee kunnen geven? welke ik het beste kan toepassen en hoe & wat?

Zou ik naast een 3 daags plan eventueel ook nog cardio kunnen doen? Zeg maar dag 1 / rust / dag 2 / cardio / dag 3 / rust / dag 1 / cardio / dag 2 / rust / dag 3 / cardio etcetra, of is dit af te raden? Om de dag rust nemen lijkt me erg irritant namelijk (en ook omdat ik graag nog wat wil afvallen).

Voeding:

07:00~08:00
          Bakje volkoren cruesli met joghurt

11:00~
          Appel

12:30~13:00
          Paar sneedjes brood (4) met kip/kalkoen (of iets anders met veel eiwitten?) & een glas melk

15:00~
          Appeltje? Niet echt andere inspiratie.

17:00~19:00 trainen/fitness
          Is het nog handig als ik hier iets speciaals voor eet, voedings supplementen oid?

18:00~19:00 avondeten
          Wat er wordt gekookt, ik kan eventueel wel zelf gaan koken als dit erg veel invloed heeft.
          (Groenten+rijst)

21:00
          Kwark met eventueel een appeltje () erdoor.

Ik heb erop gelet dat ik niet teveel caloriën binnen krijg, ik wil namelijk nogsteeds wel iets afvallen. Of kan ik gerust een stuk meer eten zonder dat ik aankom? Ben nogal bang dat ik binnen no time weer 10kilo aan vet ben aangekomen.
          Last edited by blije; 08-01-2008, 23:24.

Comment

Weet niet hoelang je al traint, maar ik zou eerst nog 6 weken een fullbody goed doen met sets/reps 3x10 en dan 2x in de week. Daarna kun je die split aanhouden. Qua oefeningen hebben we ergens een site staan, geloof dat hij onder links staat.
            KT-rust-KT-cardio etc is een goede verdeling.
            Ik denk dat je qua voeding meer op een crashdieet zit dan op een cutdieet en dat gaat je spiermassa kosten. Lees de voedingssticky eens door, bereken je behoefte en ga daar 500kcal onder zitten, maximaal. Denk dat je dan toch echt meer zult moeten eten dan nu.
            Voor voedingsideeën kun je het beste iemand anders zijn voedingsschema stelen (wel de goedgekeurde dan he, dat is meestal niet de eerste) en pas de hoeveelheden aan op jouw kcal behoefte.

sigpic

Comment

Originally posted by blije View Post
              Fitness/Training

het is natuurlijk ook een beetje persoonlijk maar ik zou dit er van maken hiermee combineer je namelijk de samenwerkende spiergroepen om het heel simpel te zeggen

Dag 1 - Borst / Triceps

of wat ook kan wat ook veel gedaan word is

Borst, Schouders en triceps maar dan vervalt dus de schouders & benen dag en dat word dan gewoon een benendag

*
              *
              *

Dag 2 - Rug / Biceps
              *
              *
              *

Dag 3 - Benen / Schouders
              *
              *
              *

Ik heb zelf eigenlijk alleen maar ervaring met apparaten, en ik heb dus ook echt geen idee wat al de oefeningen precies zijn/doen die ik tegenkom op het forum, zou iemand mij daar eventueel wat hulp mee kunnen geven? welke ik het beste kan toepassen en hoe & wat?

ik zou proberen om oefeningen met gewichten en apparatuur te combineren. doe niet alles alleen maar op apparatuur maar doe ook niet alles met gewichten probeer het dus te combineren.

Zou ik naast een 3 daags plan eventueel ook nog cardio kunnen doen? Zeg maar dag 1 / rust / dag 2 / cardio / dag 3 / rust / dag 1 / cardio / dag 2 / rust / dag 3 / cardio etcetra, of is dit af te raden? Om de dag rust nemen lijkt me erg irritant namelijk (en ook omdat ik graag nog wat wil afvallen).

als je nog veel af wilt vallen kan je dit wel doen maar als je je meer wil richten op je spieren later dan kan je beter 1 of 2x per week aan cardio doen na de training en dat zou dan genoeg moeten zijn

Voeding:

07:00~08:00
              Bakje volkoren cruesli met joghurt

BRINTA!

11:00~
              Appel

zou ik banaan van maken maar dit is persoonlijk

12:30~13:00
              Paar sneedjes brood (4) met kip/kalkoen kip of kalkoen filet (of iets anders met veel eiwitten?) & een glas melk

15:00~
              Appeltje? Niet echt andere inspiratie.

17:00~19:00 trainen/fitness
              Is het nog handig als ik hier iets speciaals voor eet, voedings supplementen oid?

als je nog maar net traint kun je beter eerst naar je voedingsschema kijken en dat eerst in orde hebben, daarna kan je er nog altijd een shake bij pakken en anders wat ik ook wel is doe bordje spaghetti voor de training veel energie voor een goede training.

18:00~19:00 avondeten
              Wat er wordt gekookt, ik kan eventueel wel zelf gaan koken als dit erg veel invloed heeft.
              (Groenten+rijst)

21:00
              Kwark met eventueel een appeltje () erdoor.

Ik heb erop gelet dat ik niet teveel caloriën binnen krijg, ik wil namelijk nogsteeds wel iets afvallen. Of kan ik gerust een stuk meer eten zonder dat ik aankom? Ben nogal bang dat ik binnen no time weer 10kilo aan vet ben aangekomen.
              ik hoop dat ik je hiermee al iets verder geholpen heb. veel suc6
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                ik hoop dat ik je hiermee al iets verder geholpen heb. veel suc6
                Mag allebei. De theorie achter de eerste is dat je dan je armen twee keer per week pakt en daardoor harder gaat (biceps 1x met rug in de compounds en 1x met iso's bij borst, hetzelfde gaat op voor triceps).

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X