mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn schema

hier is mijn schema wat ik zelf heb opgesteld naargelang de oefeningen die ik kan doen

maandag borst
    bench press opwaards hellend
    fleyes dumbell afhellend
    dumbell press afhellend
    peck deck's
    zou ik er pull overs bijdoen ?
    dumbell rowing
    bend over rowing
    t bar rowing
    dippen tussen 2 banken
    dumbell curl
    pull downs
    kabel curl
    curls maar je gewicht recht houden
    voorwaards heffen met krulstang
    pull ups
    crunches
    soort squats met een losse schijf
    lounges
    roemeense deadlift

alle dagen buik 2 oefeningen onderarm 1 oefening en kuiten 1 oefening zoveel mogenlijk (op kuiten)

ik weet het mijn schame zitten fouten in daarom vraag ik hier om hulp
    en sorry voor mijn tipfouten dyslectie

nou veel leesplezier en ook vooral veel verbeterplezier

groetjes van mij
    no pain no gain

Ik zou een rustdag inlassen op woensdag
    En dan de biceps bij de rug (2-3 oef is genoeg)
    en Triceps bij borst (2-3 oef is genoeg)

En 3-4 oef borst is genoeg , net als voor de rug.

En misschien is het een idee om de kuiten bij de benen te plakken?

Ik zou je rug dag wisselen met je benen voor wat meer rust.

Maar dat is mijn mening

Comment

lijkt ook wel wat ik ga eens kijken naar verdere reakties wat zij vertellen en dan zal ik het aanpassen naar jou idee en weer afwachten
      no pain no gain

Comment

Altijd beginnen met compounds en dan isolaties. Niet andersom. Oftewel eerst squatten, dan leg press. Gaat op voor elke dag.
        Verder ben ik het niet helemaal met twisters eens. Ik vind twee oefeningen voor borst zat en drie veel. Vier vind ik absoluut te veel, borst is volgens mij net zo groot als je biceps of triceps. Als je traint zoals de sterkste ophaler (die van mening verschilt met mij op dit gebied) zou ik die 5e rugoefening er gewoon inhouden. Het bestaat namelijk niet dat je rug met net zoveel oefeningen traint als borst.
        Buik zou ik om de dag doen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

general hoe lang train jij al ?
          no pain no gain

Comment

1jr 4mnd, 9mnd gericht, en pas 5mnd echt goed (voedingsschema/trainingsschema en rust in orde).
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

op die foto van mijn avader trainde ik 11 maanden er is wel een duidelijk verschil tussen ons dan toch ? niet verkeert oppakken he ? ik neem alleen shakes en aminos en heb 4500 kcal schema en doe alles zelf heb het geld niet voor een club te betalen
              no pain no gain

Comment

Ik geef advies over hoe je volgens mij moet trainen. Je vraagt om advies, ik geef het. Wat je ermee doet moet jij weten, maar als je adviezen afkeurt op basis van hoe iemand eruit ziet betwijfel ik of je veel zult leren. Daarnaast ben ik 17, geen 19. Vanaf je 18e is het substantieel makkelijker om massa aan te zetten.

sigpic

Comment

Advies van General kan je 9 van de 10x wel aan nemen, maar dat stuk over borstoefeningen schuif ik me toch aan bij de topic starter.

Wil je een goede borst moet je hem van alle kanten pakken. Decline DB Press, DB Press, Incline DB Press en DB Fly's. Voordeel van dumbells over barbels is dat je dieper met je armen kunt gaan en dus je borst meer oprekt en voor meer spanning op die spieren zorgt. Peck deck er uit flikkeren dan.

Comment

Nou ik vind 4 ook teveel ik heb soms al moeite met de derde oefening als je 4 oefeningen voluit gaat en kan, heb je imo de eerste 2 niet zwaar genoeg gedaan.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Nou ik vind 4 ook teveel ik heb soms al moeite met de derde oefening als je 4 oefeningen voluit gaat en kan, heb je imo de eerste 2 niet zwaar genoeg gedaan.
                      Dat is precies wat ik bedoel. Overigens ben ik niet de enige die twee voorstaat hoor, Snipke bijvoorbeeld ook.

sigpic

Comment

Uhm...dat je na 2 oefeningen op bent betekend het dat je alle energie verbruikt heb. Niet per definitie dat je de spieren ook goed aangesproken en belast heb. Maar goed de meeste trainen als powerlifters zonder het door te hebben dus verbaasd me niks. Maar als je een bodybuilder bent die een mooie chest wilt met goede massa dan moet je de borst van alle mogelijke hoeken aanpakken en maximaal belasten. En dat is meer dan alleen beetje benchpressen en Incline presses.

Als ik voor kracht ga ben ik ook binnen 2 oefeningen klaar.

Comment

Volume gaat ten koste van intensiteit en omgekeerd. Als je vier oefeningen doet sneuvelt je intensiteit dus.
                          Biceps en triceps zijn ongeveer evengroot als je pecs. Waarom zou je deze kleine spiergroep met 4 oefeningen trainen terwijl je rug een spiergroep die toch een heel stuk groter is ook 4 oefeningen doet? Is dit dan ook voor kracht trainen?

sigpic

Comment

Omdat, ondanks dat de borst een "kleine" spiergroep is, nog steeds bestaat uit verschillende delen ondanks dat velen beweren van niet. Als je alleen bankdrukt en geen oefeningen voor zijkant/bovenkant krijg je van die platte gevallen wat een soort hangtieten worden omdat ze volheid aan de bovenkant missen. Of de onderkant is niet vol genoeg omdat je het onderste deel niet mee pakte. Of je mist seperatie en wat volheid aan de zijkant omdat je fly's miste. Bankdrukken is een oefening die vrij algemeen is en voor de meeste mensen genoeg zal zijn. Maar die van boven naar beneden gezien pakt deze oefening de boven en onderkant met minder intensiteit aan dan het grote middenstuk van de borst. En op den duur zullen de boven en onderkant achter gaan lopen.

En zoveel intensiteit mis je ook weer niet. Het zullen eerder je triceps zijn die het begeven dan de borst zelf. Dan stap je over op borst isolatie oefeningen als het moet.

De rug oogt groter. Maar die heeft als je dichterbij bekijkt ook maar een paar plekken. Onder, lats, trapezius. Dus daar zou je als je het goed doet zelfs met 3 oefeningen klaar kunnen zijn.

Comment

Ik wissel gewoon af nu doe ik dan hst maar anders bijvoorbeeld een paar weken flyes/incline/gewoon bankdrukken en een paar weken later leg ik het accent weer op de decline.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X