Wat voor cardio ben je van plan te gebruiken?
[totaaladvies] Ik wil weten of ik op de goede weg zit
Collapse
X
-
Originally posted by Kevf View PostFietsen vier keer in de week en de rest hardlopen. Ik heb nogal gevoelige gewrichten nl."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
verbrand je op een of andere manier niet (veel) meer spieren met tabata's dan met bijvoorbeeld hiit, cardio oid? omdat de intensiteit zo verschrikkelijk hoog is, dat de energie niet valt aan te slepen met de vetverbranding en overgaat op het veel makkelijker te burnen spiermassa. Dat is toch ook de reden dat als je cardio op een lege maag doet, je zeer langzaam moet joggen om spierburnen te vermijden?22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Originally posted by Leo1988 View Postverbrand je op een of andere manier niet (veel) meer spieren met tabata's dan met bijvoorbeeld hiit, cardio oid? omdat de intensiteit zo verschrikkelijk hoog is, dat de energie niet valt aan te slepen met de vetverbranding en overgaat op het veel makkelijker te burnen spiermassa. Dat is toch ook de reden dat als je cardio op een lege maag doet, je zeer langzaam moet joggen om spierburnen te vermijden?
Met lage intensiteit cardio is de kans dat je spieren verbrand kleiner. De vetverbranding ligt echter veel hoger, en het houdt je metabolisme ook aan de gang. Met lage intensiteitscardio gaat je metabolisme juist efficiënter werken, met andere woorden: je vetverbranding neemt af, met minder kcal kan je lichaam al toe. Vandaar dat ik altijd ga voor de tabata. True het is heel intensief, maar de voordelen zijn gigantisch. Daarnaast zal de spierafbraak minimaal blijven als je na de training zorgt dat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Wil je het risico op spierafbraak zo klein mogelijk maken, dan moet je je cardio gewoon doen op niet trainingsdagen. Dan ga je eerst je glycogeen opstoken bij hoge intensiteitscardio, en tot die tijd zit je goed."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
tabatta-missionaris! :P Misschien ga ik het nog wel eens proberen, echter ik ben gewoon van het buffelen op een hometrainer
Gisteren te horen gekregen dat ze gewicht ook idd mee laten tellen met de wedstrijd. Ik had toch wel even de neiging om boos te worden. Want als ze keiharde kilo's mee laten tellen had ik vanaf het begin al geen kans gemaakt. Natuurlijk doe ik het ook voor mezelf, maar ik ben wel iemand die graag wint
Voor mijn gevoel is de enige berekening:
Kevin is van 12,5 naar 8,1 gegaan, dat is een verlies van 4,4%. Kevin heeft dus in totaal 4,4/12,5 = 35,2% van zijn vetmassa verloren
Maar niet dus. Ik krijg vandaag de berekening en de mail en zet hem hier nog neer. Echter wel even zuur, ben je dan toch een paar maanden hard mee bezig.
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostReden dat je 's ochtends lage intensiteit moet joggen is je cortisol. Ga je bovenop je cortisolniveau van de ochtend nog voluit rennen, mag jij kijken of je nog iets overhoudt aan spieren.
Met lage intensiteit cardio is de kans dat je spieren verbrand kleiner. De vetverbranding ligt echter veel hoger, en het houdt je metabolisme ook aan de gang. Met lage intensiteitscardio gaat je metabolisme juist efficiënter werken, met andere woorden: je vetverbranding neemt af, met minder kcal kan je lichaam al toe. Vandaar dat ik altijd ga voor de tabata. True het is heel intensief, maar de voordelen zijn gigantisch. Daarnaast zal de spierafbraak minimaal blijven als je na de training zorgt dat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Wil je het risico op spierafbraak zo klein mogelijk maken, dan moet je je cardio gewoon doen op niet trainingsdagen. Dan ga je eerst je glycogeen opstoken bij hoge intensiteitscardio, en tot die tijd zit je goed.
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostMet lage intensiteit cardio is de kans dat je spieren verbrand kleiner. De vetverbranding ligt echter veel hoger, en het houdt je metabolisme ook aan de gang. Met lage intensiteitscardio gaat je metabolisme juist efficiënter werken, met andere woorden: je vetverbranding neemt af, met minder kcal kan je lichaam al toe.
Wil je het risico op spierafbraak zo klein mogelijk maken, dan moet je je cardio gewoon doen op niet trainingsdagen. Dan ga je eerst je glycogeen opstoken bij hoge intensiteitscardio, en tot die tijd zit je goed.
en over dat 2de: als je glycogeen voorraden eerst worden opgestookt, wordt er dan ook tegelijkertijd vet verbrand? of wacht de vetverbranding tot de glycogeen op is?22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Originally posted by Kevf View Posttabatta-missionaris! :P Misschien ga ik het nog wel eens proberen, echter ik ben gewoon van het buffelen op een hometrainer
Gisteren te horen gekregen dat ze gewicht ook idd mee laten tellen met de wedstrijd. Ik had toch wel even de neiging om boos te worden. Want als ze keiharde kilo's mee laten tellen had ik vanaf het begin al geen kans gemaakt. Natuurlijk doe ik het ook voor mezelf, maar ik ben wel iemand die graag wint
Voor mijn gevoel is de enige berekening:
Kevin is van 12,5 naar 8,1 gegaan, dat is een verlies van 4,4%. Kevin heeft dus in totaal 4,4/12,5 = 35,2% van zijn vetmassa verloren
Maar niet dus. Ik krijg vandaag de berekening en de mail en zet hem hier nog neer. Echter wel even zuur, ben je dan toch een paar maanden hard mee bezig.
Originally posted by quibus View PostHoe lang doe jij al tabats dan general?
Originally posted by Leo1988 View Postdus de vetverbranding ligt veel hoger bij lage intensiteit cardio? typefoutje?
en over dat 2de: als je glycogeen voorraden eerst worden opgestookt, wordt er dan ook tegelijkertijd vet verbrand? of wacht de vetverbranding tot de glycogeen op is?
2) De vetverbranding vindt plaats na de oefening, door de "naverbrander" (EPOC).
Originally posted by Kevf View Postin notabene mijn eigen thread word ik compleet genegeerd. En bedankt he jongens"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
We hadden het er via msn een tijdje terug over gehad... Het is niet eerlijk. Laat ook zien hoe weinig verstand degene heeft die dit organiseerd. Geez het is toch logisch dat iemand die al lager in het vet zit dat hij ook moeilijker vet zal verliezen :S
Comment
-
Het gare is voor mij vooral dat ik geen podiumambities heb. Dit is dus het enige competitieve in deze sport wat ik tot nu toe ooit gedaan heb en dan loopt het zo af
Ow well: ik eet nu op onderhoud en cardio 3x in de week zonder kt en drie keer in de week een kwartier na mijn kt. Kijken of er nog een beetje afgaat en als straks mijn nieuwe sups binnen zijn laat ik flink wat cardio vallen.
Comment
-
Uhm...was de oorspronkelijke motivatie niet de PS3 game die je zou krijgen van Druifje als je won? En als ik het goed begreep krijg je die game van haar dus je hebt wat je oorspronkelijk wilde. Dat je niet op de sportschool wint vanwege de incorrecte rekenwijze is dan maar bij zaak. Vergeet je zodra je aan het spelen bent met je nieuwe game hehe
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostUhm...was de oorspronkelijke motivatie niet de PS3 game die je zou krijgen van Druifje als je won? En als ik het goed begreep krijg je die game van haar dus je hebt wat je oorspronkelijk wilde. Dat je niet op de sportschool wint vanwege de incorrecte rekenwijze is dan maar bij zaak. Vergeet je zodra je aan het spelen bent met je nieuwe game hehe
Ik wil nu gewoon weer zsm mijn massa zoveel mogelijk terug. German Volume toch?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
9 minutes ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: