Zwemmen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zwemmen

Ik ga tegenwoordig vaak 3x de week naar de fitness (bv dan maandag - wooensdag - vrijdag)

ik zou graag ook wat gaan zwemmen maar ik weet niet goed of het wel verstandig is om bv dan op dinsdag te gaan zwemmen. Omdat ik lees dat zwemmen zowel cardio is (wat de bedoeling in de eerste plaats is, dus das goed) maar aangezien je ook veel spieren gebruikt is het mss toch niet ideaal omdat je spieren ook moeten rusten.. ik weet het niet goed .. mss is het beter een sesssie in de fitness te vervangen door te gaan zwemmen?

alvast bedankt

Volgens mij heeft rust van de spieren alleen te maken met krachttraining, dus cardio op non-training days lijkt mij geen probleem. Overigens is zwemmen erg spier-vriendelijk ;] Let alleen op dat je voeding goed blijft en dat je het niet te extreem maakt, anders heb je kans dat je spieren gaat verbranden. Dus negeer het advies van geen eten voor het zwemmen ;]
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Gewoon wat extra eten en het zal je progressie niet in de weg staan hoor. Gewoon losjes wat baantjes trekken kun je zien als actief herstel. Zodra je echt tijden wilt gaan zetten echter kan het je spiergroei in de weg gaan staan.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by qzack View Post
        Ik ga tegenwoordig vaak 3x de week naar de fitness (bv dan maandag - wooensdag - vrijdag)

ik zou graag ook wat gaan zwemmen maar ik weet niet goed of het wel verstandig is om bv dan op dinsdag te gaan zwemmen. Omdat ik lees dat zwemmen zowel cardio is (wat de bedoeling in de eerste plaats is, dus das goed) maar aangezien je ook veel spieren gebruikt is het mss toch niet ideaal omdat je spieren ook moeten rusten.. ik weet het niet goed .. mss is het beter een sesssie in de fitness te vervangen door te gaan zwemmen?

alvast bedankt

ik ga ook altid zwemmen, maar bij mij is het meestal op de trainingsdag zelf. ik train s'morgens en ga s'avonds rustig want zwemmen. Niet overdreven hard gaan baantjes trekken.

Is goed voor de spieren. Zwemmen gebruik je bijna elke spier in je lichaam.

Dus conclusie ...

grtz

Comment

Kan geen kwaad. Bij zwemmen gebruik je inderdaad veel spieren maar het blijft cardio. Je spieren werken wel maar bijlange zo hard niet als bij BB.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X