eerste trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste trainingschema

Nou mensen, ik heb een ´trainingschema´ opzet. Veel gelezen en geprobeerd een goede combinatie te maken van oefeningen waarin ik zoveel mogelijk verschillende delen pak. Ik heb bij een aantal oefeningen de gewichten er nog niet bijgezet omdat ik dat nog niet heb gedaan en dus niet weet van mezelf wat het beste is qua gewicht. Ik hoop dat jullie het iig iets vinden.

Note: Ik fitness niet bij een sportschool, maar thuis. Vandaar dat ik niet alle oefeningen kan doen en heb daarom maar er het beste van gemaakt. Dag twee doe ik bij de fysio door een sportblessure. Flinke training van 1.5 uur waar ik nog wel 4 maanden aan vast zit. Die body lifts van dag 1 doe ik echter dag 2, bij de fysio. Ik heb ze wel neergezet bij dag één gezien het voor de onderrug is. Maar omdat de andere oefeningen die ik erbij heb gezet niet voor bovenkant en midden rug zijn denk ik zelf dat dit geen kwaad kan. Klopt dat?

Wat betreft de combinatie reps ben ik waarschijnlijk niet te begrijpen, ik heb zelf ook moeite met het opstellen daarvan, gezien ik wel voor massa wil gaan. En bijv. met benchpressing heb ik van 3x10, 3x8, 3x6 er 2x10, 2x8, 2x6 van gemaakt omdat dat volgens mij al flink genoeg is en qua tijd ook al behoorlijk lang in combinatie met de rest. Hoe staan jullie hierin?

Reacties zouden fijn zijn. Ik ben overigens van plan dit 2x te doen in de week met zondag als rustdag.

(Stats, 1m87, 19 jaar, 70kg)

Grts
    Attached Files
    Last edited by jake22; 19-11-2008, 17:14.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

leuk voor jou maar waarop moeten we reageren ??

Comment

Originally posted by jake22 View Post

3x10, 3x8, 3x6 er 2x10, 2x8, 2x6 van gemaakt
      Even teruh naar de tekentafel.. en de 3x10 erin proppen en je gewicht verlagen dat je wel 3x10 doet..
      De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by MasterTuning View Post
        Even teruh naar de tekentafel.. en de 3x10 erin proppen en je gewicht verlagen dat je wel 3x10 doet..
        Het is meer tijdsgerelateerd. Maar gewoon die toch dus 3x10, 3x8, 3x6 ervan maken is beter?

Comment

Originally posted by Poseidon View Post
          leuk voor jou maar waarop moeten we reageren ??
          op mijn topic, en schema, als je zou willen

Comment

op mijn topic, en schema, als je zou willen
            schema stond er nog niet bij daarom

Comment

probeer nog es opnieuw en laat je leiden door logs van anderen want deze is niet goed

Comment

Originally posted by Poseidon View Post
                probeer nog es opnieuw en laat je leiden door logs van anderen want deze is niet goed
                Ik heb veel andere ook bekeken, maar ik zie daar veel oefeningen die ik hier thuis gewoonweg niet kan doen. Sportschool is voor mij geen optie gezien er waar ik woon gewoonweg geen in de buurt is wat nog te doen is. Ik heb daarom ook thuis de nodige gewichten en een bankje aangeschaft.

Comment

Ik heb veel andere ook bekeken, maar ik zie daar veel oefeningen die ik hier thuis gewoonweg niet kan doen. Sportschool is voor mij geen optie gezien er waar ik woon gewoonweg geen in de buurt is wat nog te doen is. Ik heb daarom ook thuis de nodige gewichten en een bankje aangeschaft.

zoals welke kan je niet doen dan>?

Comment

zoals welke kan je niet doen dan>?
                    military press bijv.

Comment

military press bijv.
                      die kan ook met dumbells of heb je geen dumbells?

Comment

die kan ook met dumbells of heb je geen dumbells?
                        heb wel dumbells alleen mij bankje kan niet in een 90 graden hoek en kan er niet lekker tegen aanzitten. en zonder steun in mijn rug voer ik hem naar mijn mening niet goed uit..

Comment

Dan moet je hem wat lichter proberen. Staand is toch het beste wat mij betreft. En anders kun je er een dumbell press van maken.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Dan moet je hem wat lichter proberen. Staand is toch het beste wat mij betreft. En anders kun je er een dumbell press van maken.
                            Is het dan beter om een dumbell press te doen zittend op het bankje of met een schuin bankje half liggend dus. Ik vind zelf dan liggend het fijnst omdat ik dan het idee heb dat ik hem dan beter uitvoer, maar als ik lig gebruik ik er dan niet borstspieren bij?

Comment

Ik heb nu dumbell press toegevoegd bij schouders en ook nog bij onderarm de reverse en gewone wrist curl met stang
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X