Nieuw schema opgezet, kritiek aub...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is hyperext dan iso voor onderrug en glute-ham voor de hams?
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Voor zover ik weet: ja.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik geloof dat er ook een reverse hyper is, dan ligt je bovenlichaam vast en duw je zelf naar boven. Geloof dat die door BB's wel eens gebruikt wordt voro hamstrings, misschien dat je daarmee in de war zit ?
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Hyperextention is puur onderrug. Abs als antagonist. Hamstrings is stabilisator om je op je plek te houden. In geen enkele wijze worden de hamstrings gebruikt zodat ze versterken/vermoeid raken.

Als je Hamstrings wilt doen...doe dan Good Mornings, Stiff Legged Deadlifts.

Comment

Hrm ok, ik dacht toch echt dat de target hamstrings was...staat dan verkeerd aangegeven op exrx.net ?? Dacht juist een mooie compound te pakken voor zowel rug als hamstrings.

Zal dan de hypers vervangen door leg curls, zelfde aantal sets en reps en nog steeds in superset met squats.

Bedankt voor jullie reacties tot zover !
            Last edited by geniuz; 10-03-2009, 23:34.
            "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Originally posted by geniuz View Post
              Hrm ok, ik dacht toch echt dat de target hamstrings was...staat dan verkeerd aangegeven op exrx.net ?? Dacht juist een mooie compound te pakken voor zowel rug als hamstrings.

Zal dan de hypers vervangen door leg curls, zelfde aantal sets en reps en nog steeds in superset met squats.

Bedankt voor jullie reacties tot zover !
              Als ik squats doe, heb ik toch in de rust even blij dat ik kan rusten... Een superset met legcurl zou niks voor mij zijn in dit geval

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                Als ik squats doe, heb ik toch in de rust even blij dat ik kan rusten... Een superset met legcurl zou niks voor mij zijn in dit geval
                Kan ik begrijpen, maar aangezien je hams nauwelijks pakt met squat en leg curl toch een isolatieoefening is moet het wel lukken.

De reden dat ik overigens supersets doe heeft vooral te maken met dat ik me HR tijdens de workout redelijk hoog wil houden i.v.m. vetverbranding en natuulijk ben je op die manier veel sneller klaar. Daarom hou ik de rustperiode tussen de sets ook hooguit een minuut.
                "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Ik doe soms ook wel s/s. Vb leg curl met leg ext.

Met squat... Mag nog een iso voor hams zijn.

Comment

Bij squats (afhankelijk van je uitvoering) gebruik je ook wel wat hamstrings. Ik zit nu op een schema waarbij ik eerst mijn hamstrings totaal sloop, en dan pas overga op squats. Die zijn dan toch echt een stuk zwaarder. Maar verder kan het best. En anders staggered.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Bij squats (afhankelijk van je uitvoering) gebruik je ook wel wat hamstrings. Ik zit nu op een schema waarbij ik eerst mijn hamstrings totaal sloop, en dan pas overga op squats. Die zijn dan toch echt een stuk zwaarder. Maar verder kan het best. En anders staggered.
                      staggered ? wat bedoel je daarmee ?

Ik had trouwens nog een vraag...is het met dit schema verstanding om eerst een warming-up set te doen en dan gelijk op je zwaarst, of is het beter om licht te beginnen en na elke set gewicht erbij te doen...doe nu namelijk gelijk het zwaarst en dat werkt opzich wel goed, naar mijn mening wat intensiever. Zeker als je maar 3 sets doet...
                      Last edited by geniuz; 11-03-2009, 19:01.

Comment

Staggered is bijvoorbeeld: 1 set biceps-rust-1 set triceps-rust-1 set biceps etc.

Dus ook bij benen: 1 set quadriceps-rust-1 set hamstrings-rust-1 set quadriceps etc.

Supersets met rust.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Staggered is bijvoorbeeld: 1 set biceps-rust-1 set triceps-rust-1 set biceps etc.

Dus ook bij benen: 1 set quadriceps-rust-1 set hamstrings-rust-1 set quadriceps etc.

Supersets met rust.
                          Aha ok...thx klinkt idd ook wel goed, kun je zowel de curls als de squats iets zwaarder doen.

Comment

Dat is inderdaad het idee erachter. Meer hersteltijd voor de getrainde spiergroepen zonder daadwerkelijk langere tijd te rusten.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X