Is hyperext dan iso voor onderrug en glute-ham voor de hams?
Nieuw schema opgezet, kritiek aub...
Collapse
X
-
Ik geloof dat er ook een reverse hyper is, dan ligt je bovenlichaam vast en duw je zelf naar boven. Geloof dat die door BB's wel eens gebruikt wordt voro hamstrings, misschien dat je daarmee in de war zit ?The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Hyperextention is puur onderrug. Abs als antagonist. Hamstrings is stabilisator om je op je plek te houden. In geen enkele wijze worden de hamstrings gebruikt zodat ze versterken/vermoeid raken.
Als je Hamstrings wilt doen...doe dan Good Mornings, Stiff Legged Deadlifts.
Comment
-
Hrm ok, ik dacht toch echt dat de target hamstrings was...staat dan verkeerd aangegeven op exrx.net ?? Dacht juist een mooie compound te pakken voor zowel rug als hamstrings.
Zal dan de hypers vervangen door leg curls, zelfde aantal sets en reps en nog steeds in superset met squats.
Bedankt voor jullie reacties tot zover !Last edited by geniuz; 10-03-2009, 23:34."Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Comment
-
Originally posted by geniuz View PostHrm ok, ik dacht toch echt dat de target hamstrings was...staat dan verkeerd aangegeven op exrx.net ?? Dacht juist een mooie compound te pakken voor zowel rug als hamstrings.
Zal dan de hypers vervangen door leg curls, zelfde aantal sets en reps en nog steeds in superset met squats.
Bedankt voor jullie reacties tot zover !The only way to make your dreams come true is WAKING UP
Status: @Onderhoud
Comment
-
Originally posted by Sancho View PostAls ik squats doe, heb ik toch in de rust even blij dat ik kan rusten... Een superset met legcurl zou niks voor mij zijn in dit geval
De reden dat ik overigens supersets doe heeft vooral te maken met dat ik me HR tijdens de workout redelijk hoog wil houden i.v.m. vetverbranding en natuulijk ben je op die manier veel sneller klaar. Daarom hou ik de rustperiode tussen de sets ook hooguit een minuut."Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Comment
-
Bij squats (afhankelijk van je uitvoering) gebruik je ook wel wat hamstrings. Ik zit nu op een schema waarbij ik eerst mijn hamstrings totaal sloop, en dan pas overga op squats. Die zijn dan toch echt een stuk zwaarder. Maar verder kan het best. En anders staggered."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostBij squats (afhankelijk van je uitvoering) gebruik je ook wel wat hamstrings. Ik zit nu op een schema waarbij ik eerst mijn hamstrings totaal sloop, en dan pas overga op squats. Die zijn dan toch echt een stuk zwaarder. Maar verder kan het best. En anders staggered.
Ik had trouwens nog een vraag...is het met dit schema verstanding om eerst een warming-up set te doen en dan gelijk op je zwaarst, of is het beter om licht te beginnen en na elke set gewicht erbij te doen...doe nu namelijk gelijk het zwaarst en dat werkt opzich wel goed, naar mijn mening wat intensiever. Zeker als je maar 3 sets doet...Last edited by geniuz; 11-03-2009, 19:01."Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Comment
-
Staggered is bijvoorbeeld: 1 set biceps-rust-1 set triceps-rust-1 set biceps etc.
Dus ook bij benen: 1 set quadriceps-rust-1 set hamstrings-rust-1 set quadriceps etc.
Supersets met rust."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostStaggered is bijvoorbeeld: 1 set biceps-rust-1 set triceps-rust-1 set biceps etc.
Dus ook bij benen: 1 set quadriceps-rust-1 set hamstrings-rust-1 set quadriceps etc.
Supersets met rust."Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein
Comment
-
Dat is inderdaad het idee erachter. Meer hersteltijd voor de getrainde spiergroepen zonder daadwerkelijk langere tijd te rusten."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: