welk schema?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk schema?!

Mogge,

Ik train nu zo'n 11 jaar, ben tot 2 keer aan toe zo'n 25 kg afgevallen (2e keer na zwangerschap) Ik heb altijd spiergroepen apart getraind maar merk dat ik op een dood punt zit... ik zou toch wel iets meer vet kwijt willen maar niet tenkoste van mijn spieren! (moet als vrouw al zo hard werken voor beetje spiermassa!!!! die wil ik graag behouden en meer zichtbaar)Ben nu dus ook aan de cardio, interval, 3 x per week en 3 x per week kracht.
    Is het nu hadiger om een een allround training te doen (circuitje) om de vetverbranding te verhogen? Graag hoor ik tips....
    Heb paar jaar geleden Creatine kuurtje gedaan om over dooie punt te komen, hielp goed was alleen net een teletubbie zoveel vocht dat dus niet meer.
    Verder gebruik ik eiwit shakes na de training en aminos. sochtends slik ik l-carnitine.

Ps qua voeding doe ik zo veel mogelijk "schoon" met 1 "zondig dag" per week.

Eve

Originally posted by EvaSophie View Post
    Mogge,

Ik train nu zo'n 11 jaar, ben tot 2 keer aan toe zo'n 25 kg afgevallen (2e keer na zwangerschap) Ik heb altijd spiergroepen apart getraind maar merk dat ik op een dood punt zit... ik zou toch wel iets meer vet kwijt willen maar niet tenkoste van mijn spieren! (moet als vrouw al zo hard werken voor beetje spiermassa!!!! die wil ik graag behouden en meer zichtbaar)Ben nu dus ook aan de cardio, interval, 3 x per week en 3 x per week kracht.
    Is het nu hadiger om een een allround training te doen (circuitje) om de vetverbranding te verhogen? Graag hoor ik tips....
    Heb paar jaar geleden Creatine kuurtje gedaan om over dooie punt te komen, hielp goed was alleen net een teletubbie zoveel vocht dat dus niet meer.
    Verder gebruik ik eiwit shakes na de training en aminos. sochtends slik ik l-carnitine.

Ps qua voeding doe ik zo veel mogelijk "schoon" met 1 "zondig dag" per week.

Eve
    Moge,
    stats aub.....

Comment

stats? je bedoelt gewicht, lengte n sjit?!

Comment

1m74, 65-66 kg

Comment

1m74, 65-66 kg
          Bodyfat percentage?

Comment

oef, lang niet gechecked.....
            laatste was december, 28%,
            zal inmiddels stuk lager zijn, gok op 20-22%

Comment

oef, lang niet gechecked.....
              laatste was december, 28%,
              zal inmiddels stuk lager zijn, gok op 20-22%
              Als je naar voedingsbehoefte.nl gaat gebruik je de calculator en weet je het precies.
              Ik denk persoonlijk dat er heel wat te verbeteren valt aan je voeding en zul je dus ook een strak voedingsschema moeten gaan hanteren om meer "toned" te worden.

Comment

ik ga meteen even kijken, senks.

Ja voeding doe ik volgens wasbord-dieet richtlijn..
                iedere 2-3 uur eten, schoon, eiwitten...
                specifieke tips?

Comment

Van die voedingsbehoefte alleen de berekende kcal gebruiken. Rest is niet goed. Ik adviseer het lezen van Zomersticky. Als je lange tijd in split traint zou ik aanraden nu wat anders te doen. Een Upper Body/Lower Body of Push/Pull of wellicht zelfs 3x per week een full body als afwisseling.

In laatste reactie in Zomer Topic staat een link naar een site met verschillende schema lay-outs die je kan gebruiken als guideline.

Comment

Als ik het voeddingsschema van zomerstickey lees komt dat erg overeen met mijn dagelijkse schema. ipv vette vis neem ik soms dan een avocado en soms ipv kwark magere yogurt of een eiwit shake

Comment

Dan ben je goed bezig als de rest van je totale dag inname ook klopt. Wellicht ben je al lange tijd bezig met afslanken (2maand) en is het verstandig om nu een week of 2 even op onderhoud of net er boven te gaan eten. Zodoende wakker je het metabolisme weer aan om verder te gaan met afslanken.

Comment

ja dat heb ik dus ook gedaan.
                        Het zit er na al die jaren zo ingesleten zo te eten
                        (brood-kipfilet-zilvervliesrijst-kwark-shakes etc etc)
                        ik heb een aantal dagen lekker gegeten (wat is bacon toch lekker!!!!)
                        en ontzettend genoten, wel blijven trainen en multi-vitas genomen
                        (voelde mij namelijk erg loom na het patatje, oef futloos)
                        en zag aan de weegschaal op de gym dat ik zelfs ietsjes was afgevallen!
                        ik bunngel dus ook echt tussen de 65 en 66.5, nooit het zelfde, maar dats juist goed toch? (hou je stofwisseling scherp, right?)

Comment

Het gaat niet alleen om wat je eet, maar ook hoeveel. Het kan zijn dat je nu tijdje minder eet om af te slanken. Dus nu moet je tijdje meer eten. En het feit dat je afviel toen je een dagje even liet gaan bevestigd dit.

Comment

dats goed nieuws

Comment

hello Snuff Sann,

Body fat 17.8% (lang leve de caRDIO :-))

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X