na 1 maand trainen 2way split te snel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben nu ruim een maandje aan het trainen. 3x in de week fullbody gedaan.
    Maar merkte dat vaak mijn spieren nog niet volledig hersteld waren met 1 dagje ertussen.
    Gebasseerd op je eigen woorden.

Originally posted by sf01 View Post
    OK. Jullie hebben me overtuigt om nog even te wachten met splitten.

Maar kan iemand me dan nog vertellen hoe ik kan weten/merken wanneer het wel een goed moment is om te splitten?
    Als jij merkt dat je goed hersteld van je oefeningen en deze makkelijker kan uitvoeren dan voorheen. Ik had hier echt een week of 8 voor nodig om over te kunnen stappen.

Het gaat er toch vooral om dat je lichaam went aan de belasting. Niet alleen je spieren maar je pezen ook, je hele gestel. Bij sommigen duurt dit wat langer.. (bij mij ook, geen ramp)
    P.s. Kijk niet raar op dat je even moeite hebt met herstellen na een split training. Juist omdat je spiergroepen meer belast en intensiever traint. Althans dat is mijn mening.
    Last edited by davide; 20-11-2009, 08:51.
    Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
    25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
    "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Okidoki... jij noemt dat als een split te zwaar is om dan terug te gaan naar FB of UB/LB.

Haal ik dan 2 dingen door elkaar... want UB/LB is juist wat ik was gaan doen. Ik dacht dat ub/lb juist ook een split is. Misschien dat daarin dan dus de verwarring zit.

Ik was dus naar een ub/lb gegaan, nog steeds met matige gewichten. 3 setjes van 15. Eigenlijk dezelfde oefeningen als bij fb + een paar extra, en dan dus gesplitst op ub/lb
      Fear is the mind killer

Comment

In feite moet je gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en wat je aankan natuurlijk..
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by PressPhire View Post
          als je spieren niet genoeg gerust hebben, kan je otch ook niet voluit gaan bij een volgende sessie>
          Je hoort ook niet vol uit te gaan de eerste maand of 2. Je moet de techniek van de oefeningen leren en je lichaam voorbereiden op het echte werk.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Je hoort ook niet vol uit te gaan de eerste maand of 2. Je moet de techniek van de oefeningen leren en je lichaam voorbereiden op het echte werk.
            Precies wat ik bedoel. Dus je moet eerst wennen aan alle bewegingen. Ook niet vol uit de 2e maand.

In feite moet je gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en wat je aankan natuurlijk..
            Zie dat bij ons op de sportschool ook zo vaak gebeuren. Jonge knapen (ja dat mag ik zeggen met mn 37 lentes jong) die aan enorme gewichten lopen te trekken en te sleuren maar waar techniek nergens meer is te vinden. Dus wat "okidoki" ook zegt gaat werkelijk op. Neem gewichten waar jij je goed bij voelt en je oefeningen lekker kunt doen. laat je ego lekker in de kleedkamer... (heb ik ergens gelezen ) Zal je zien dat na verloop van tijd.. met goede beheerste training, techniek en voeding jij dat ook haalt.

Succes man !
            Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
            25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
            "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Okay. Nou, in ieder geval heel erg bedankt voor alle input.

Ik ga gewoon proberen een beetje rustig aan op te bouwen, want ik heb inderdaad nogal de neiging om snel sneller snelst te willen gaan

Dus een beetje matigen kan iig geen kwaad.
              Fear is the mind killer

Comment

Rustig gewicht opbouwen. Zet een limiet van 50% je lichaamsgewicht als max gewicht op oefeningen. Na 6-8 weken beheers je de techniek en dan limiet er af en knallen.

Comment

ligt het ook niet een beetje aan hoeveel dagen in de week je traint?

snel, sneller, snelst in fitness is een garantie voor blessureleed waardoor je sloom, slomer, vet wordt
                  ~love what you do, do what you love~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X