Hahaha, dat is 2 x de hoeveelheid van een pot whey, ideaal!
Extra oefeningen
Collapse
X
-
Originally posted by jordy View PostVan Whey wel hoor. Sinds ik het gebruik pak ik elke maand zo'n 5 kg pure spiermassa.
Maar even serieus. Ik neem ook een antidepressiva (al jaren) seroxat en nou heb ik weer gelezen dat de combinatie van AD met Whey zeer slecht zou zijn. Iemand hier meer info over?
@ECTO: wat versta je onder goed gebruik?Under a pale grey sky we shall arise!!!
Comment
-
Originally posted by Keyser Soze View Post
Maar even serieus. Ik neem ook een antidepressiva (al jaren) seroxat en nou heb ik weer gelezen dat de combinatie van AD met Whey zeer slecht zou zijn. Iemand hier meer info over?
@ECTO: wat versta je onder goed gebruik?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostWaar heb je dat gelezen?
Daarna heb ik er wat info over opgezocht en toen vond ik het volgende: in de whey zit tryptofaan en die doet zo'n beetje hetzelfde als de AD namelijk de serotonine in je hersenen verhogen of langer vasthouden. Door zeg maar het teveel aan serotonine in je hersenen zou je een serotonine vergiftiging kunnen oplopen (waar ik nog nooit van gehoord had overigens). Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog al hypochondrisch ben aangelegd dus als ik zo iets lees word ik gelijk bang om de whey nog te nemen. Het het ook even aan mijn huisarts gevraagd maar die is niet echt bekend met whey. Weet dus niet zo heel goed wat ik nu moet doen?Under a pale grey sky we shall arise!!!
Comment
-
Ah, had al het vermoeden dat het daarop neer zou komen inderdaad. Het aandeel L-Tryptofaan in de whey is niet uitzonderlijk geconcentreerd. Daarnaast kent L-Tryptofaan nog een aantal andere verwerkingsopties dan puur de omzetting naar 5-HT (serotonine).
Daarnaast zit er L-Tryptofaan in de meeste eiwitbronnen, en ik neem aan dat je die ook niet plotsklaps gaat mijden.
Ik geloof er geen zak van dat een of twee weishakes per dag wat gaan doen met je serotonine."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostAh, had al het vermoeden dat het daarop neer zou komen inderdaad. Het aandeel L-Tryptofaan in de whey is niet uitzonderlijk geconcentreerd. Daarnaast kent L-Tryptofaan nog een aantal andere verwerkingsopties dan puur de omzetting naar 5-HT (serotonine).
Daarnaast zit er L-Tryptofaan in de meeste eiwitbronnen, en ik neem aan dat je die ook niet plotsklaps gaat mijden.
Ik geloof er geen zak van dat een of twee weishakes per dag wat gaan doen met je serotonine.Under a pale grey sky we shall arise!!!
Comment
-
Weer even een nieuw vraagje (ik post het hier maar omdat er al genoeg nieuwe topics worden geopend).
Ik doe normaal mijn oefeningen op ma, woe en vr. Nu komt het wel eens voor, zoals vandaag, dat ik door werk niet tot in de gym geraak. Concreet betekent dit dus dat de woensdag naar de donderdag verschuift. Vormt dit een probleem? Is twee dagen (dus tussen maandag en donderdag) teveel rust en is donderdag en vrijdag na elkaar (hoewel ik andere spiergroepen doe) ook slecht?Under a pale grey sky we shall arise!!!
Comment
-
Dit is zo'n beetje mijn topic dus ik post dit maar hier
Nieuw schema van de fitness gekregen en wou het toch even laten zien. Opmerkingen zijn uiteraard meer dan welkom.
Elke oefening 2 sets van 15 - 12 - 9 - 6 - 3 herhalingen (gewicht uiteraard telkens omhoog tot failure).
Dag 1
Borst
Bankdrukken
Decline Fly
Incline Dumbell drukken
Rug
Lat Pulldown
Rowing Triangle
Pulldown
Dag 2
Biceps
Curl op bench (dumbell)
Seated hammer curl
Concentration curl
Triceps
Pushdown
Rope Pushdown
Kickback
Dag 3
Benen
Leg Press
Leg Curl
Calve Raises
Schouders
Front Raises
Lat Raises
Schoulder Press (dumbell)Under a pale grey sky we shall arise!!!
Comment
-
Zou eerst de compounds doen en daarna isoliatieoefeningen.
Eerst schouder drukken dus en daarna front raises etc.
Vind daarnaast dat je nogal weinig oefeningen doet, en net zo veel voor biceps als voor benen. Beetje krom.Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
Go heavy or go home!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
4 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
8 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: