Schema (thuis fitness)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

reactie

Originally posted by GeneralIx View Post
    Te weinig rug, teveel biceps, te weinig benen, teveel borst, teveel triceps, geen kuiten, nutteloze buikoefeningen.
    Mis ook de logica achter eerst biceps en dan rug.
    Zoals ik al vermelden de volgorde klopt niet helemaal , zoals ik het uitvoer.
    en dat ik meer biceps , borst , tricips doe is omdat ik dat leukere opdrachten vind dat die van andere spiergroepen, en het belangrijkere spiergroepen vind bij mezelf die ge traint moeten worden.

Welke buikspier oefeningen zijn volgens jou wel nuttig?

Bedankt voor je reactie trouwens

Comment

Schema

Te weinig rug, teveel biceps, te weinig benen, teveel borst, teveel triceps, geen kuiten, nutteloze buikoefeningen.
      Mis ook de logica achter eerst biceps en dan rug.
      Ik heb het schema weer een beetje aangepast gebaseerd op jou advies.
      Ik heb alleen niks veranderd aan de Biceps Triceps Benen Kuiten.
      Maar wel extra Rug oefening erbij gedaan en een borst oefening eraf gehaald.
      Voor de kuiten en benen ga ik nog even rond zoeken op het internet voor wat leuke oefeningen.
      Attached Files

Comment

Plank holds zijn nuttig. Daar houdt het ook wel een beetje mee op wat mij betreft: is de enige core-oefening die je core traint op de manier zoals hij ook in het normale leven wordt gebruikt. En verder is het gewoon een kwestie van vetpercentage.

Overigens, meer oefeningen =/= meer resultaat. Dus als je borst belangrijker vindt, betekent dat niet dat je dan maar meer oefeningen moet doen.
        En plezier in het trainen is belangrijk, maar de disbalans die je zo gaat creëeren gaat eerder leiden tot blessures dan lol.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Schema

Plank holds zijn nuttig. Daar houdt het ook wel een beetje mee op wat mij betreft: is de enige core-oefening die je core traint op de manier zoals hij ook in het normale leven wordt gebruikt. En verder is het gewoon een kwestie van vetpercentage.

Overigens, meer oefeningen =/= meer resultaat. Dus als je borst belangrijker vindt, betekent dat niet dat je dan maar meer oefeningen moet doen.
          En plezier in het trainen is belangrijk, maar de disbalans die je zo gaat creëeren gaat eerder leiden tot blessures dan lol.
          Ja klopt daar heb je gelijk in ! Zo had ik het nog niet bekeken.
          Zou je alstublieft nog een keer het laatste schema kunnen bekijken en punt voor punt zeggen wat ik zou moeten veranderen , zodat ik het perfect in orde kan maken. Thx !!

Comment

Je zou de volgorde moeten zetten op grootte van de spiergroep en oefening (andere technieken zijn nog niet relevant voor je), en de hoeveelheid oefeningen moeten afstemmen op de grootte van de spiergroep. Meer zeg ik niet, rondlezen gaat je goed doen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb even snel gekeken maar je triceps train je echt te veel, want je hebt daarvoor al borst getraint waardoor je triceps al voor 40% vermoeid zijn. Ik raad twee basis oveneningen voor de triceps aan.
              Meer ook echt niet. Je kan misschien ook om de week de oevenningen verwisselen met andere triceps oeveningen om de wenning af te remmen. Dit geld natuurlijk ook voor de rest van al je oeveningen.
              Ik doe zelf om de 4 tot 6 weken andere oeveningen, kijk maar wat je doet.

Comment

Ps. ik zij waardoor je triceps al voor 40% vermoeid zijn
                Ik bedoel ongeveer 40%

lol wrm edit ik mijn bericht niet :P
                Last edited by Kraakerd; 22-02-2010, 23:53. Reason: waarom niet

Comment

Bedankt weer voor jullie Hulp/advies ,
                  Ik heb er Biceps / Triceps oefeningen afgehaald, ik heb er een kuit oefening bij gedaan.

Ik hoop dat het nu al ergens op begint te lijken.

Check bijlage.

P.S de buikspier oefeningen worden waarschijnlijk nog vervangen dus graag geen commentaar op deze oefeningen.
                  Attached Files

Comment

Ik heb het ff snel doorgenomen en je mist een SLDL, incline oefening voor borst, row oefening voor de rug.. en snap niet waarom je plankholds nou niet in je schema zet?
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Net even het schema bekeken en ik vind het persoonlijk al een verbetering. Ik zou als ik jou was af en toe een motivatie geven voor je keuzes, daarmee voorkom je gezeik zoals over de plankholds. (zeer goede oefening, maar wat mij betreft geen must in je schema)

Rug: Ik vind de rear en front pull teveel op elkaar lijken. Ik zou er een vervangen naar een row oefening
                      Deadlift: waarom deze oefening 8 herhalingen?
                      Biceps: Dumbell seated curl zou ik met een dumbell doen, kan je beter controleren en beter concentreren (maar dat is heel persoonlijk en heeft niet echte basis)
                      Borst: Chest press en Bench press lijken mij teveel op elkaar, zou ik de chest press vervangen door een incline of dumbell press oefening
                      Bench press: waarom deze oefening 10 herhalingen
                      Buik: op verzoek geen commentaar.
                      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
                        Net even het schema bekeken en ik vind het persoonlijk al een verbetering. Ik zou als ik jou was af en toe een motivatie geven voor je keuzes, daarmee voorkom je gezeik zoals over de plankholds. (zeer goede oefening, maar wat mij betreft geen must in je schema)

Rug: Ik vind de rear en front pull teveel op elkaar lijken. Ik zou er een vervangen naar een row oefening
                        Deadlift: waarom deze oefening 8 herhalingen?
                        Biceps: Dumbell seated curl zou ik met een dumbell doen, kan je beter controleren en beter concentreren (maar dat is heel persoonlijk en heeft niet echte basis)
                        Borst: Chest press en Bench press lijken mij teveel op elkaar, zou ik de chest press vervangen door een incline of dumbell press oefening
                        Bench press: waarom deze oefening 10 herhalingen
                        Buik: op verzoek geen commentaar.
                        Ik heb naar je advies geluisterd en dingen aangepast.
                        Deadlift herhaling van 8, omdat ik nog nooit die oefening gedaan heb , en het me een zware oefening lijkt die snel onderschat word , daarom start ik met 8 herhalingen.
                        Bench Press herhaling van 10, omdat ik dit vanuit de sportschool ook deed en met welk gewicht ik het nu doe perfect lukt (3x10) en als ik merk dat deze oefening soepeler verloopt wil ik hem gaan proberen op 4 sets met reps van 14,12,10,8 met het zelfde gewicht.

aanpassing wordt binnen paar minuten gepost hier onder.

Bedankt.
                        Last edited by dibasto; 23-02-2010, 22:48.

Comment

Schema

Opnieuw het schema ( aangepast ),

Nogmaals, Geen commentaar op buikspieroefening graag, ben nog wat aan het searche op het internet ervoor.
                          Attached Files

Comment

Graag jullie advies / commentaar op mijn nieuwste schema.

Comment

Doe evenveel biceps als triceps oefeningen.
                              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik vind het een goed schema... er blijven altijd wat opmerkingen, maar dat blijven gewoon persoonlijke voorkeuren, dus zal ik me van weerhouden.

Alleen zou ik alles in een stijl houden, dus in jou geval piramide en een buikoefening eruit en nog een triceps-oefening erin.

Wat aantekeningen:
                                Eigenlijk zou je de grootste spiergroep eerst moeten trainen, wat je niet bij schouders/ benen doet. Ik kan me wel voorstellen dat je deze volgorde aanhoudt omdat je na benen mogelijk geen energie hebt voor de schouders.
                                Bij de benen kan je andere volgorde aanhouden, van compound naar isolatie oefeningen... maar dit is afhankelijk van je doel. Op zich is deze volgorde wel goed voor de rust.

Conclusie:
                                Ik denk dat het een goed schema is en een goede verbetering van de eerste die je gepost hebt. Er is alleen een nadeel... over een paar weken moet je opnieuw een schema gaan maken
                                "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X