waarom geen press-oefening voor schouders?
Ik ben de zoveelste!
Collapse
X
-
Originally posted by maxime View PostSchouders:
1. Side Laterals
2. Front One Arm Dumbell Raiseis
3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
4. Shrugs
Zou het zo een goed schema zijn? want dynobet vind het hemaal niks, terwijl anderen zweren bij een splitschema, persoonlijk voel ik mijn spieren meer 'branden' als ik ze heb getrained zoals ik dat zou doen met een splitschema. maar of het effectiever is? Plus; ze krijgen meer rust.
Roel heeft ook gelijk, shoulder press er in douwen, met dumbbells of bar of smith als het maar pushen is.
Comment
-
je bent een beginner. het schema uit de stickys is gewoon een top schema, en hoe je niets aan te doen. maargoed hier komt het dan:
1. met fullbody belast je je lichaam niet zo erg op 1 plaatst, maar verdeelt het. dit zorgt voor minder blessures.
2. Met fullbody beperk je je voornamelijk tot compounds. de oefeningen die massa kweken. en verspilt niet teveel tijd aan isolaties. (je zult zeker harder groeien op fullbody)
3. Met fullbody doe je de grote oefeningen meermaals per week waardoor je ze beter leert uitvoeren. oefening baart kunst.
4. Je kunt elke training vergelijken met je vorige training, en je hebt dus meer momenten om je vooruitgang bij te houden.
Om eerlijk te zijn train ik de helft van de tijd dat ik train fullbody. eerst tijdje fullbody, dan weer ub/lb, dan fullbody, dan een push en pull of split, dan weer fullbody, etc etc. Full body voelt voor mij verreweg ook het beste aan.
ps. de persoon onder mij was het met me eens.
ps2. voor gevorderden gelden de meeste van de voordelen die ik neerzette niet.Last edited by dynobet; 18-03-2010, 12:39.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Benen:
1. Squat
2. Leg Press
3. Leg Extensions
4. Seated Leg Curl
Schouders:
1. Side Laterals
2. Front One Arm Dumbell Raiseis
3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
4. Shrugs
ja je hebt gelijkt over de press denk ik .Hoe zou ik een Press bij de schouders kunnen voegen of moet er een oefening weg?
Comment
-
Originally posted by dynobet View Postje bent een beginner. het schema uit de stickys is gewoon een top schema, en hoe je niets aan te doen. maargoed hier komt het dan:
1. met fullbody belast je je lichaam niet zo erg op 1 plaatst, maar verdeelt het. dit zorgt voor minder blessures.
2. Met fullbody beperk je je voornamelijk tot compounds. de oefeningen die massa kweken. en verspilt niet teveel tijd aan isolaties. (je zult zeker harder groeien op fullbody)
3. Met fullbody doe je de grote oefeningen meermaals per week waardoor je ze beter leert uitvoeren. oefening baart kunst.
4. Je kunt elke training vergelijken met je vorige training, en je hebt dus meer momenten om je vooruitgang bij te houden.
Om eerlijk te zijn train ik de helft van de tijd dat ik train fullbody. eerst tijdje fullbody, dan weer ub/lb, dan fullbody, dan een push en pull of split, dan weer fullbody, etc etc. Full body voelt voor mij verreweg ook het beste aan.
ps. de persoon onder mij was het met me eens.
ps2. voor gevorderden gelden de meeste van de voordelen die ik neerzette niet.
Comment
-
Originally posted by maxime View Postok. ik heb nu ongeveer 2 maanden fullbody gedaan, elke spiergroep ong. 1-2 oefeningen, 4 sets van 11. Ik was wel kapot na de training, maar spierpijn had ik meestal niet langer dan de ochtend erna. Is dat dan normaal? want ik heb het gevoel gehad dat ik helemaal niet goed trainde..
Comment
-
Originally posted by Lukas View PostKan geen kwaad, was bij mij ook, alleen mijn borstspieren, daar duurde het langer bij. Had je gains? Zo ja, dan is er geen enkel probleem.
Comment
-
Wil wel even 1 ding kwijt over full-body.
Ben het namelijk niet eens met de stelling dat het minder blessures teweegbrengt.
Dit is natuurlijk niet zo.
Als beginner ben je meestal heel erg gemotiveerd en gedreven wat vaak niet goed uitpakt tijdens work-outs.
Beginners maken vaak de fout niet genoeg rust in acht te nemen en doen oefeningen vaak op de verkeerde manier doordat ze de ervaring missen.
Vooral bij full-body en meerdere malen dezelfde spiergroepen per week aanpakken werken ze blessures in de hand.
Comment
-
Iniedergeval hartstikke bedankt voor alle reacties, alleen ben ik er nog niet uit wat ik wil doen. De een vind het een prima schema terwijl de ander zegt dat een fullbody beter is.
Dit was de fullbody training die hier op de site staat:
Squats
Romanian deadlift
Chin ups
Bent over barbell row
Bench press
Standing military press
Shrugs
Side raise
Sitting calf raise
Triceps extensions
Dumbell curl
Hanging leg raise
zou ik de barbell row niet kunnen vervangen voor een bent over dumbbell row?
ik heb het gevoel alsof dit schema helemaal niet zal werken, maar ik zal het proberen denk ik.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: