Ik ben de zoveelste!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

waarom geen press-oefening voor schouders?
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Is squatten voor jou een probleem? Als dat niet zo is kun je dat er nog bijvoegen bij benen.

Comment

Originally posted by maxime View Post
        Schouders:

1. Side Laterals
        2. Front One Arm Dumbell Raiseis
        3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
        4. Shrugs
        Zou het zo een goed schema zijn? want dynobet vind het hemaal niks, terwijl anderen zweren bij een splitschema, persoonlijk voel ik mijn spieren meer 'branden' als ik ze heb getrained zoals ik dat zou doen met een splitschema. maar of het effectiever is? Plus; ze krijgen meer rust.
        Denk dat Dyno jou eerste geposte schema bedoelt, en hij heeft gelijk, die is ook 'wank'.
        Roel heeft ook gelijk, shoulder press er in douwen, met dumbbells of bar of smith als het maar pushen is.

Comment

je bent een beginner. het schema uit de stickys is gewoon een top schema, en hoe je niets aan te doen. maargoed hier komt het dan:

1. met fullbody belast je je lichaam niet zo erg op 1 plaatst, maar verdeelt het. dit zorgt voor minder blessures.

2. Met fullbody beperk je je voornamelijk tot compounds. de oefeningen die massa kweken. en verspilt niet teveel tijd aan isolaties. (je zult zeker harder groeien op fullbody)

3. Met fullbody doe je de grote oefeningen meermaals per week waardoor je ze beter leert uitvoeren. oefening baart kunst.

4. Je kunt elke training vergelijken met je vorige training, en je hebt dus meer momenten om je vooruitgang bij te houden.

Om eerlijk te zijn train ik de helft van de tijd dat ik train fullbody. eerst tijdje fullbody, dan weer ub/lb, dan fullbody, dan een push en pull of split, dan weer fullbody, etc etc. Full body voelt voor mij verreweg ook het beste aan.

ps. de persoon onder mij was het met me eens.
          ps2. voor gevorderden gelden de meeste van de voordelen die ik neerzette niet.
          Last edited by dynobet; 18-03-2010, 12:39.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Benen:

1. Squat

2. Leg Press
            3. Leg Extensions
            4. Seated Leg Curl

Schouders:

1. Side Laterals

2. Front One Arm Dumbell Raiseis
            3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
            4. Shrugs

ja je hebt gelijkt over de press denk ik .Hoe zou ik een Press bij de schouders kunnen voegen of moet er een oefening weg?

Comment

Front raise weg en press in de plaats.

Comment

edit: Ik volg lukas
                "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  je bent een beginner. het schema uit de stickys is gewoon een top schema, en hoe je niets aan te doen. maargoed hier komt het dan:

1. met fullbody belast je je lichaam niet zo erg op 1 plaatst, maar verdeelt het. dit zorgt voor minder blessures.

2. Met fullbody beperk je je voornamelijk tot compounds. de oefeningen die massa kweken. en verspilt niet teveel tijd aan isolaties. (je zult zeker harder groeien op fullbody)

3. Met fullbody doe je de grote oefeningen meermaals per week waardoor je ze beter leert uitvoeren. oefening baart kunst.

4. Je kunt elke training vergelijken met je vorige training, en je hebt dus meer momenten om je vooruitgang bij te houden.

Om eerlijk te zijn train ik de helft van de tijd dat ik train fullbody. eerst tijdje fullbody, dan weer ub/lb, dan fullbody, dan een push en pull of split, dan weer fullbody, etc etc. Full body voelt voor mij verreweg ook het beste aan.

ps. de persoon onder mij was het met me eens.
                  ps2. voor gevorderden gelden de meeste van de voordelen die ik neerzette niet.
                  ok. ik heb nu ongeveer 2 maanden fullbody gedaan, elke spiergroep ong. 1-2 oefeningen, 4 sets van 11. Ik was wel kapot na de training, maar spierpijn had ik meestal niet langer dan de ochtend erna. Is dat dan normaal? want ik heb het gevoel gehad dat ik helemaal niet goed trainde..

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                    edit: Ik volg lukas
                    Danke danke

Comment

Originally posted by maxime View Post
                      ok. ik heb nu ongeveer 2 maanden fullbody gedaan, elke spiergroep ong. 1-2 oefeningen, 4 sets van 11. Ik was wel kapot na de training, maar spierpijn had ik meestal niet langer dan de ochtend erna. Is dat dan normaal? want ik heb het gevoel gehad dat ik helemaal niet goed trainde..
                      Kan geen kwaad, was bij mij ook, alleen mijn borstspieren, daar duurde het langer bij. Had je gains? Zo ja, dan is er geen enkel probleem.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                        Kan geen kwaad, was bij mij ook, alleen mijn borstspieren, daar duurde het langer bij. Had je gains? Zo ja, dan is er geen enkel probleem.
                        Met gains bedoel je denk ik spiermassa zien bijkomen? in dat geval zag ik het wel ja, vooral mijn borst zag ik groeien en mijn biceps. maar dat betekent toch niet dat eeen splitschema dat niet zal doen?

Comment

Wil wel even 1 ding kwijt over full-body.
                          Ben het namelijk niet eens met de stelling dat het minder blessures teweegbrengt.
                          Dit is natuurlijk niet zo.
                          Als beginner ben je meestal heel erg gemotiveerd en gedreven wat vaak niet goed uitpakt tijdens work-outs.
                          Beginners maken vaak de fout niet genoeg rust in acht te nemen en doen oefeningen vaak op de verkeerde manier doordat ze de ervaring missen.
                          Vooral bij full-body en meerdere malen dezelfde spiergroepen per week aanpakken werken ze blessures in de hand.

Comment

Ik heb ook de ondervinding dat het vooral de eerste bewegingen zijn waarmee je je kan blesseren, omdat je dan heftig en energiek bent, laatste bewegingen zijn trager en moeilijker dus daar heb ik me nog nooit geblesserd.

Comment

Ik vind het een O.K. schema.
                              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                              Go heavy or go home!

Comment

Iniedergeval hartstikke bedankt voor alle reacties, alleen ben ik er nog niet uit wat ik wil doen. De een vind het een prima schema terwijl de ander zegt dat een fullbody beter is.
                                Dit was de fullbody training die hier op de site staat:

Squats
                                Romanian deadlift
                                Chin ups
                                Bent over barbell row
                                Bench press
                                Standing military press
                                Shrugs
                                Side raise
                                Sitting calf raise
                                Triceps extensions
                                Dumbell curl
                                Hanging leg raise

zou ik de barbell row niet kunnen vervangen voor een bent over dumbbell row?
                                ik heb het gevoel alsof dit schema helemaal niet zal werken, maar ik zal het proberen denk ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X