Vaker armen trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vaker armen trainen?

Lui,

Na 6 maanden (4/5 dagen in de week) in de sportschool te zijn geweest
    ben ik zeer tevreden over de behaalde resultaten. Alleen zit ik met één punt.

Ik heb nog redelijk dunne armen, ze zijn wel gespierd maar zou ze wel graag wat dikker willen zien. Dus ongeveer 2 weken geleden ben ik begonnen met:

Maandag; Borst - Triceps
    Dinsdag; Rug - Biceps
    Woensdag; Benen - triceps
    Donderdag;Schouders - Buik - Biceps
    (Vrijdag; Cardio)

Dat betekent dus dat ik van 2 maal in de week armen trainen naar 4 maal in de week ben gegaan.

Ik zou heel graag kritiek en advies van de (ervaren) sporters onder ons willen ontvangen.

Groet,

Meth
    Bone is for the dog, meat for the man.

a je bent lang en je hebt lange armen dan moet je er eerst veel massa op plakken wil je echt optisch brute guns krijgen.

b je overtraint je armen.

ik denk dat b momenteel aan de orde is zowieso, alleen a zou goed kunnen als je lang bent/lange armen hebt

Comment

Lol

Ga eerst eens hard trainen op de basisoefeningen: Squat, benchpress, militairy press, rows, chins, deadlift. 3 setjes armen per week is voldoende mits je genoeg zware compounds doet.
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

hoe dik waren je armen toen je begon en hoe dik zijn ze nu?
        The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
        Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Adon,

De basisoefeningen doe ik al zolang ik train en daarbij gebruik ik genoeg gewichten om mijzelf "op" te trainen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met alle termen maar de benchpress en de deadlift ken ik zeker. Zou kunnen dat ik de rest of in ieder geval een aantal ook doe maar daar de benaming niet van ken.

@ Janjaap, Ik ben lang en heb lange armen .

Comment

Ironbrotherhood,

Toen ik begon had mijn (rechter) bicep een omvang van 22 cm.
            Dit is nu 23 cm geworden inmiddels.

Dit heb ik gemeten als ik 'm koud aanspan.

Comment

Maar ga ze niet meer trainen. Je zou ze misschien op een aparte dag kunnen doen (schouders, bi, tri, buik, kuiten op 1 dag oid) om de focus er op te leggen, maar het volume x2 doen gaat je ws niet helpen.

Comment

'op' te trainen? Trainen en gainen zou het motto moeten zijn. Pas bij een 120kg. bench moet je je een keer zorgen gaan maken over je armen. Als je zo aan blijft kloten wordt het echt niks kerel.. Ik denk je beter af bent met een schema waar je puur de basis mee aanleert, bijv. rippetoe. Doe er nog wat 5 setjes extra armen bij als je er echt mee zit en klaar.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Meth View Post
                  Ironbrotherhood,

Autch dan begrijp ik wel dat je ze extra wilt trainen. Misschien maandag en dinsdag biceps + triceps schrappen (je neemt ze toch nog wel mee met de zware compounds), en een aparte armendag inlassen?
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

Adon,

De eerste 2 maanden heb ik intensief getraind met iemand die er heel veel verstand van heeft dus ik kan zeggen dat ik de basis voort wel redelijk onder de knie heb. Natuurlijk sla ik je advies niet in de wind maar je zegt dat ik 'aan kloot', daar ben ik het niet mee eens. Ik vraag gewoon om advies.

Wat bedoel je overigens met 'rippetoe', nooit gehoord van die term. Wat voor schema raad je me dan aan? (Mocht je zin hebben om die te typen voor me).

De rest, super bedankt voor de reacties, zal er zeker wat mee doen. Mocht er nog meer advies volgen, graag.

Comment

Originally posted by Meth View Post
                      Ironbrotherhood,

na 6 maanden 1 cm gain, dan denk ik dat je voeding niet in orde is?
                      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Ik denk ook dat je nu naar overkill wil gaan. Elke dag trainen vind ik ook niet zo denderend eigenlijk, gaat vaak ten koste van je groei, tenzij je rust en voeding echt optimaal is..

en sorry, Adon1s heeft denk ik wel gelijk, als je na 6 maanden trainen al 2 oefeningen van naam kent,.....je had je hele schema, oefeningen en targetspieren al moeten kunnen dromen.

Doe de goede compounds en de ondersteunende spieren in 1 sessie verder die week niet. Vind ik nog altijd het beste.
                        Dus zwaar bench, en de vervolg borst oefeningen daarna triceps en schouders.
                        Zwaar rug compounds+traps, daarna de biceps.
                        Zwaar benen compounds en buik/core versterking.

Dan heb je alles 1x per week op volle intensiteit en volume, groei gegarandeerd.

Of giet het in een knappe 4 daagssplit als je 4x pw wil.

hier kan je oefeningen zoeken, bekijken en de namen leren;
                        #1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!
                        je kan uitgebreid zoeken naar allerlei, compound, enz.

succes.
                        Last edited by marnop; 06-07-2010, 15:07.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

chin ups , pull ups , rows zijn goed voor je biceps.
                          probeer eens hele langzame roms te maken 2sec up 2sec down .
                          werk goed bij mij.
                          Mind is everything.

Comment

Je armen lopen niet achter, want alles loopt nog achter. Kwestie van geduld hebben, zo lang ben je immers nog niet bezig. Jij moet je niet druk maken om je armen en denken aan ze eventueel vaker aan pakken, maar gewoon zwaar trainen. Grote compounds in je training gooien, zoals benchen, rowen, mp'en enzovoorts. Daarnaast gewoon goed gaan eten. 1 cm op een halfjaar is inderdaad zoals gezegd niet echt veel. Tenminste, toch niet als je net begint. Zelfs als je voeding nergens op slaat zou je er nog meer uit kunnen halen. Ga dus trainen zoals het hoort en zorg dat je minstens voldoende kcals binnenkrijgt.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Lol @ alle dagen achter elkaar je armen trainen.

Denk dat je vergeet dat je bij benchen triceps+biceps gebruikt en bij pullups ook nog eens biceps+triceps gebruikt. Het accent ligt dan misschien wel zegmaar 6 op 1 maar als nog ga je dan vies hard overtraint raken.

22cm armen betekend gewoon dat je niet vreet. 6 maanden tijd kan je dat minstens 28 maken.
                              Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X