Tips voor meer resultaat

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Buikspierkwartier is al te gay om over te praten.. maar ik hoop dat je er in ieder geval niets omheen verteld waarvoor het "goed" zou moeten zijn he?

Maak een 3/4 dagen split en train alle spiergroepen 1x p.w. Gebruik veel compound oefeningen. Je kan ook een goed FB schema gebruiken.
    Stel een voedingsschema op uit met behulp van de zomersticky, post deze en hoe ruk die ook zal zijn, je wordt geholpen als je je best maar doet. (dus niet denken ik knal er maar wat neer. Trek wat schema's hier van BN af voor inspiratie.)

Kaart het ontslag voor de sportinstructeurs aan bij je sportschool, die zijn te lui om hun werk goed te doen aan je trainingsschema te zien.

Comment

Vrijdag: Vandaag druk ik niet, maar pak ik weer van alles wat, rug, buik, tricep, bicep etc. mijn benen train ik NOOIT. altijd als ik train doe ik niet 1 spiergroep maar alles een klein beetje

Iedereen hamert hier erop om benen te trainen en zwaar te trainen. en jij schrijft in hoofdletters benen NOOIT? en traint alles een klein beetje?

Raar dat ik dat opvat als een grap?nee

Comment

.

Ik heb mijn stagebegeleider gevraagd met welk schema ik het beste kan werken. hij zegt omdat ik 2/3 x per week ga het beste een full-boddy schema kan afwerken. en dan voor elke spiegroep: Benen, Rug, Borst, Schouders, biceps, triceps en buik 2 oefeningen per groep moet doen.

zijn jullie het hier mee eens of ?

Comment

hmm, kzou eerder iets meer de focus leggen op grote groepen, zoals benen en rug en borst, armen en buik is 1 oefening wel voldoende

Comment

dit is een troll
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

wtf is een buikspierkwartier geven???

Comment

Een lesje waar de helft van de gestrande walvissen van de sportschool denken goed bezig te zijn voor een strakke buik -_-

Dat 2e trainingsschema is al beter, maar nog wel erg simpel. Focus je wat meer op de grote spiergroepen en dan kan je de kleinere al afmaken met 1 oefening.

Voeding? Stickies lezen! je geeft al aan ruk te eten dus 3 keer raden welke tip ik nu wil geven...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
                  wtf is een buikspierkwartier geven???
                  Dat is gewoon met een groep buikspieren trainen, soms met harde muziek.
                  Maar dus gewoon een kwartiertje lang de buik en soms ook wat licht core werk. Dat wordt gegeven en voor gedaan door een instructeur.
                  Op zich niet echt veel mis mee, maar is een ding van de fitness wereld. Van alle mensen die er commentaar op hebben heeft 99,9% er nooit een buikspierkwartier meegemaakt of meegedaan.

Als je nooit buikspieren hebt getraind en toch een keer wil doen dan kan je dat best een keer proberen, als de instructeur het goed doet dan is het aardig intensief. Je doet ook meerdere buik oefeningen achter elkaar dus je kan er altijd 1 of meer uitpikken die je daarna gewoon zelf kan doen.

Ik heb 1 keer meegedaan(verplicht met de cursus) en had 5 dagen spierpijn, echte spierpijn.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Oke, ik kan dus beter de grote groepen 2 oefeningen doen en de kleine 1.
                    ik heb deze week de volgende oefeningen gedaan per groep, ook in deze volgorde:

Benen:
                    Squats
                    leg press

Rug:
                    Lat pull down
                    low row

Borst:
                    peck deck
                    chest press

Scouders:
                    shoulder press
                    en 2 losse dumbelss en dan armen naast het lichaam en omhoog brengen (ben de naam kwijt)

Triceps
                    stang naar beneden trekken, bij het multi station

Biceps:
                    Stang naar boven trekken, bij het multi station

Buik:
                    Crunch

Iemand tips, oefeningen die ik beter kan doen, volgorde of iets ???

Ps: ik had na dit schema wel spierpijn!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Van alle mensen die er commentaar op hebben heeft 99,9% er nooit een buikspierkwartier meegemaakt of meegedaan.

Ik heb 1 keer meegedaan(verplicht met de cursus) en had 5 dagen spierpijn, echte spierpijn.
                      exact. ik heb zelf deze lessen een jaartje heel veel gegeven. in het begin toen ik leerde om deze lessen te geven, moest ik zo ook vaak zelf meedoen. in het begin kon ik het gewoon geen kwartier volhouden, en de buikspieren voelde ik nog dagen.

maarja na 3 maanden bijna dagelijks 4-5 van deze kwartiertjes (10 minuten buik, en 5 minuten onderrug) te hebben gegeven, en zelf te hebben meegedaan, viel het allemaal wel mee. spieruithoudingsvermogen van mijn buikspieren was toen echt heel erg goed.

2x per week zwaarder core werk + soms een 10 minuutjes buikspieren doen is zeker niet verkeerd. al ben ik nu eerlijk gezegd te lui om dit met regelmaat te doen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Dat is gewoon met een groep buikspieren trainen, soms met harde muziek.
                        Maar dus gewoon een kwartiertje lang de buik en soms ook wat licht core werk. Dat wordt gegeven en voor gedaan door een instructeur.
                        Op zich niet echt veel mis mee, maar is een ding van de fitness wereld. Van alle mensen die er commentaar op hebben heeft 99,9% er nooit een buikspierkwartier meegemaakt of meegedaan.

Als je nooit buikspieren hebt getraind en toch een keer wil doen dan kan je dat best een keer proberen, als de instructeur het goed doet dan is het aardig intensief. Je doet ook meerdere buik oefeningen achter elkaar dus je kan er altijd 1 of meer uitpikken die je daarna gewoon zelf kan doen.

Maar als hij dan les heeft moet hij toch voor iets gestudeerd hebben in die tak of in studie zijn? Je kan toch niet zomaar iemand gewoon laten les geven zonder enige kennis? En als hij wel voor zoiets in studie is vraag ik me af wat ze hem daar dan leren??? Volgens mij bestaan die dingen niet in België, had nog nooit van een buikspierkwartier gehoord...

Comment

Zal ook niet ontkennen dat een dergelijke training niet zal helpen voor je core. Maar het is een onderdeel van een groter geheel en zolang dat groter geheel niet wordt uitgevoerd dan zal het resultaat niet goed zijn.
                          Last edited by Knabbelnoot; 06-01-2011, 14:59.

Comment

ik denk dat nog teveel mensen de buik overdreven veel pakken. Er is, volgens mij, geen enkele reden om buik vaker te pakken dan andere spiergroepen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              exact. ik heb zelf deze lessen een jaartje heel veel gegeven. in het begin toen ik leerde om deze lessen te geven, moest ik zo ook vaak zelf meedoen. in het begin kon ik het gewoon geen kwartier volhouden, en de buikspieren voelde ik nog dagen.

maarja na 3 maanden bijna dagelijks 4-5 van deze kwartiertjes (10 minuten buik, en 5 minuten onderrug) te hebben gegeven, en zelf te hebben meegedaan, viel het allemaal wel mee. spieruithoudingsvermogen van mijn buikspieren was toen echt heel erg goed.

2x per week zwaarder core werk + soms een 10 minuutjes buikspieren doen is zeker niet verkeerd. al ben ik nu eerlijk gezegd te lui om dit met regelmaat te doen.
                              Maar jij doet het tenminste nog af en toe, ik ben daar echt veel te lui voor, sinds kort train ik af en toe mijn buik weer eens.
                              Maar zoveel keer dagelijks, maandenlang...gatver..wel respect iig..!
                              Maar daarom heb jij dus zo'n ripped en goed ontwikkelde core en abs....valsspeler.haha.

Comment

Dit lijkt al ergens op idd.
                                Je kan verder allerlei oefeningen toevoegen of iig wisselen, dan maak je 2 schema's en die wissel je af per keer/training. Doe je de ene training squats dan doe je bijvoorbeeld de volgende training deadlift en zo kan je meer oefeningen wisselen. Voor de squats pak je dan iets anders zoals lunges en deadlift bijvoorbeeld ipv ROW
                                namen van je oefeningen staan er bij in groen.

Originally posted by keevviinn View Post
                                Oke, ik kan dus beter de grote groepen 2 oefeningen doen en de kleine 1.
                                ik heb deze week de volgende oefeningen gedaan per groep, ook in deze volgorde:

Benen:
                                Squats
                                leg press

Rug:
                                Lat pull down
                                low row

Borst:
                                peck deck
                                chest press

Scouders:
                                shoulder press
                                en 2 losse dumbelss en dan armen naast het lichaam en omhoog brengen (ben de naam kwijt)SIDE RAISES

Triceps
                                stang naar beneden trekken, bij het multi station TRICEPS CABLE PUSHDOWN

Biceps:
                                Stang naar boven trekken, bij het multi station BICEPS CABLE CURLS

Buik:
                                Crunch

Iemand tips, oefeningen die ik beter kan doen, volgorde of iets ???

Ps: ik had na dit schema wel spierpijn!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X