Insanity 60 days programma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en ben hier terecht gekomen omdat ik online zocht naar Insanity ...
    Heel benieuwd hoe het bij TO afgelopen is met de 60 dagen

Op dit moment ben ik van vrijwel nooit sporten, alweer een week bezig met het Insanity-programma en het bevalt me goed. Had het nóóit verwacht, maar ik begin het zelfs leuk te vinden ook. Nu weet ik echt heel weinig over trainingsschema's en wat sporten eigenlijk met je lijf doet. en ik moet zeggen, ik vind dit programma zó heftig dat ik me afvraag of het uberhaupt goed voor je is.

Ook ben ik vrij slank van mezelf, dus ik twijfel ook of ik er eigenlijk wel iets van ga zien. Is daar in het algemeen iets zinnigs op te zeggen?

Benieuwd naar jullie ervaring

Comment

Hallo JJ,
      Vorige zomer heb ik het hele Insanity-programma afgewerkt.
      Echter kwam ik wel van een andere situatie, nl. voldoende spier maar een te hoog vetpercentage.
      De resultaten waren -zeker over 60 dagen- goed, niet overweldigend.
      Het vetpercentage verlies was groot maar de spiermassa die ik verloor was ook aanzienlijk.
      Voor iemand als jou die (denk ik dan) nooit krachttraining doet en slank/mager is weet ik niet hoe je lichaam gaat reageren.

Bovenstaande is er wel van uitgaande dat je het schema kan uitdoen.
      Mijn ervaring was:
      week 1-4, alles ok. Leuke training, merkbare verbetering in uithouding en algemene conditionering.
      week 5-8, herstel valt op z'n gat, alles doet pijn. De trainingen worden een pàk zwaarder en je pusht je lichaam te ver. Risico op blessures is hier groot!
      Elke training belast je gewrichten ontzettend zwaar en je spieren krijgen geen tijd om te herstellen.

Je vraag ging niet over het volgen van Insanity, maar over het voor jou te verwachten resultaat?
      Als je het uitdoet zal je er overall een pak scherper uitzien, wss ook een gewichtsdaling tussen de 4-10 kilo (afhankelijk hoeveel je weegt) en je conditie zal na een week uitrusten erna goed zijn.
      NOTE! als je je niet blesseert

Comment

gewoon niet doen dus

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
          gewoon niet doen dus
          dit

Comment

Ik zeg wel doen heb de 60 dagen afgemaakt met goede voeding daalt je vp wel, we zijn met ze 8de er aan betonen 5 hebben het afgemaakt en we zagen redelijk resultaat . En met spier massa verliezen viel wel mee all ben ik geen generation iron ;p
            Daar boven op de berg

Comment

Allen nog wel een aanvulling 3 van de 8 zijn gestopt door pijn in gewrichten
              Daar boven op de berg

Comment

Originally posted by mohwhip View Post
                Allen nog wel een aanvulling 3 van de 8 zijn gestopt door pijn in gewrichten
                En dan zeg je tegen een volledige beginner "wel doen"?
                De vraagsteller zegt zelf bijna nooit te sporten dus veronderstel ik dat zijn basisconditie al een pak minder zal zijn als van jullie 8 (waarvan er dan ook nog eens 3 hebben moeten afhaken).
                Na 60 dagen zag ik ook resultaat maar als ik 60 dagen lang aan die intensiteit in de gym gezeten hebben zou ik ook wel deftig resultaat gezien hebben - misschien niet zo extreem maar alleszins veiliger.

Comment

precies, 3 op 8 is een flinke ratio.. dan ga je het toch niet aanraden?
                  verder maak ik mij niet druk om zijn conditie maar eerder de uitvoering van oefeningen en overbelasting.

wat is er mis met de 'basics' krachttraining, correcte voeding en evt cardio?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                    wat is er mis met de 'basics' krachttraining, correcte voeding en evt cardio?
                    Dat duurt langer dan 60 dagen en dan is het al zomer
                    Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                      Dat duurt langer dan 60 dagen en dan is het al zomer
                      ochja verrek what was I thinking

Comment

Iemand nu toevallig bezig met insanity? Ik vind het loodzwaar en begin helaas ook last van mn voeten (waar ik al eens een spier gescheurd heb)en mijn scheenbeen. Moet ik nu helemaal gaan stoppen of proberen zo veel mogelijk mee te doen en alleen als t pijn doet stoppen. Ik vind het zo zonde om nu te stoppen. Ik heb hele zwakke enkels en skeeler bijna elke avond om te proberen ze te verstevigen.

Comment

kijk even 1 pagina terug... en je leest al dat heel veel mensen bij dit programma moeten afhaken vanwege blessure of overbelasting.
                          ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by AnoukB View Post
                            Iemand nu toevallig bezig met insanity? Ik vind het loodzwaar en begin helaas ook last van mn voeten (waar ik al eens een spier gescheurd heb)en mijn scheenbeen. Moet ik nu helemaal gaan stoppen of proberen zo veel mogelijk mee te doen en alleen als t pijn doet stoppen. Ik vind het zo zonde om nu te stoppen. Ik heb hele zwakke enkels en skeeler bijna elke avond om te proberen ze te verstevigen.
                            ik zou insanity zeker geen beginner aanraden, het is zoals dinky zegt echt blessure gevoelig. beter ermee stoppen en gewoon op je voeding letten icm wat cardio.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X