Beste Forum-leden, Dames en Heren.
Nadat ik mij heb voorgesteld in het voorstellen Topic, post ik hier mijn Fitness schema. Ik gebruik sinds begin januari dit Full-Body schema, ik merk wel verschil qwa vermoeidheid. Ik ben nauwelijks moe, maar voel wel een lekkere burn in de spieren/benen. Dit omdat ik nu cardio op een rustdag doe.
Schema: Maandag, woensdag, vrijdag
Squat 2*15 reps Stiff legged deadlift 2*15 reps Chin ups /cable pull down 2*15 reps Bent over barbell row 2*15 reps Bench press 2*15 reps Standing military press 2*15 reps Shrugs 2*15 reps Side raise 2*15 reps Sitting calf raise 2*15 reps Triceps extensions 2*15 reps Dumbell curl 2*15 reps Hanging leg raise 2*15 rep
Rustdagen: Dinsdag (C), Donderdag(C), zaterdag, zondag
Cardio:
Dinsdag : 50min Zwemmen
Donderdag: 35m Buiten hardlopen (10m lopen, 15m hardlopen, 10m lopen.
Omdat ik een vrij grote bouw 1.96m lang, (brede schouders) heb wil ik qua spieren niet te veel groeien.
Mijn doelstelling is, minder vet (afvallen) en sterker worden. Qua bouw zou je tegen mij zeggen dat ik erg sterk ben, maar nu wil ik ook sterk worden.
Ik had gelezen, als je niet "groter en breder"wilt worden beter 5*5 sets kan doen. Ipv 2 *15. Klopt dit?
Ik let ook op het eten, (woon nog thuis dus eten wat de pot schaft is nog lastig, maar heb wel veel invloed op het avondeten)
Ik drink 2,5 liter water, en snoep niet.
Ontbijt: 2 boterhammen met kipfilet en glas melk
Tussendoor: Banaan
Middag: Magere kwark met muesli en 1 boterham met kipfilet
Tussendoor: Appel + glas melk
Avondeten: Rijst, Pasta, gebakken aardappels, etc (lastig te zeggen)
Supplementen: Visolie en vitamine pillen
Ik ben veel minder vermoeid dan in het begin. En heb in de rustdagen lichte spierpijn.
Mijn vraag is: Wordt het niet te zwaar als ik 5*5 ga doen? krijg ik hier meer kracht van en wordt ik hier niet te breed van?
Als ik toch een beginner ben, toch beter 2*15 kan aanhouden?
Is het prima dat ik cardio doe in de rustdagen?
Alvast bedankt!
Groeten Dennis
Nadat ik mij heb voorgesteld in het voorstellen Topic, post ik hier mijn Fitness schema. Ik gebruik sinds begin januari dit Full-Body schema, ik merk wel verschil qwa vermoeidheid. Ik ben nauwelijks moe, maar voel wel een lekkere burn in de spieren/benen. Dit omdat ik nu cardio op een rustdag doe.
Schema: Maandag, woensdag, vrijdag
Squat 2*15 reps Stiff legged deadlift 2*15 reps Chin ups /cable pull down 2*15 reps Bent over barbell row 2*15 reps Bench press 2*15 reps Standing military press 2*15 reps Shrugs 2*15 reps Side raise 2*15 reps Sitting calf raise 2*15 reps Triceps extensions 2*15 reps Dumbell curl 2*15 reps Hanging leg raise 2*15 rep
Rustdagen: Dinsdag (C), Donderdag(C), zaterdag, zondag
Cardio:
Dinsdag : 50min Zwemmen
Donderdag: 35m Buiten hardlopen (10m lopen, 15m hardlopen, 10m lopen.
Omdat ik een vrij grote bouw 1.96m lang, (brede schouders) heb wil ik qua spieren niet te veel groeien.
Mijn doelstelling is, minder vet (afvallen) en sterker worden. Qua bouw zou je tegen mij zeggen dat ik erg sterk ben, maar nu wil ik ook sterk worden.
Ik had gelezen, als je niet "groter en breder"wilt worden beter 5*5 sets kan doen. Ipv 2 *15. Klopt dit?
Ik let ook op het eten, (woon nog thuis dus eten wat de pot schaft is nog lastig, maar heb wel veel invloed op het avondeten)
Ik drink 2,5 liter water, en snoep niet.
Ontbijt: 2 boterhammen met kipfilet en glas melk
Tussendoor: Banaan
Middag: Magere kwark met muesli en 1 boterham met kipfilet
Tussendoor: Appel + glas melk
Avondeten: Rijst, Pasta, gebakken aardappels, etc (lastig te zeggen)
Supplementen: Visolie en vitamine pillen
Ik ben veel minder vermoeid dan in het begin. En heb in de rustdagen lichte spierpijn.
Mijn vraag is: Wordt het niet te zwaar als ik 5*5 ga doen? krijg ik hier meer kracht van en wordt ik hier niet te breed van?
Als ik toch een beginner ben, toch beter 2*15 kan aanhouden?
Is het prima dat ik cardio doe in de rustdagen?
Alvast bedankt!
Groeten Dennis
Comment