Buikvet - Cutten - Vetpercentage - Schema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buikvet - Cutten - Vetpercentage - Schema

    Hallo iedereen,

    Na zoveel opgezocht en gelezen te hebben had ik graag met de geinteresseerden volgende gedeeld.
    Er bestaan zoveel threads over het onderwerp, ik had graag daad bij woord gevoerd en dit gedeeld.
    Eerlijk toegegeven, ja het is ook om te pronken in de zomer, maar dat mag wel vind ik na hard werk.

    Even wat achtergrond informatie:
    Male, 37 jaar, 1m83, sportieve achtergrond, ben beginnen fitnessen +- 4 jaar geleden, beste prestatie was 2 jaar geleden met 80.5 kg en 8% vet, gemeten met huidplooimeter. Dan is training wat verwaterd door omstandigheden.... Resultaat: begin januari woog ik 94.2 kg en had al bijna 1 jaar niet meer getrained... Ik was het beu en heb de motivatie terug gevonden.

    Doel 1: 1 Juli : 8% Vetpercentage, Ripped Belly, Mooie contouren
    Doelen 2,3,4,... : 27 April: 10 Miles Antwerpen, 24 Mei: fisherman's friend strongmanrun 2014
    10 Juli: Mont-ventoux 2x beklimmen, 2 Aug: Fietstocht Londen-Antwerpen, 16 Aug: TRAIL des FANTÔMES 25 km, 5 Oktober Marathon Brussel

    Ik hoor graag zaken die sterk kunnen/moeten verbeterd worden of gewoon goede raad of ervaringen.

    Bijgevoegd mijn standaard eet en trainingschema en foto na 4 weken. Doelgericht om af te vallen en een ripped belly te krijgen.
    Het enige wat een beetje kan wijzigen zijn de looptrainigen op zondag naarmate er een event dichterbij komt. Maar de hoofdzaak nu is om dat vetpercentage sterk naar beneden te krijgen.
    Midden April komt er een training sessie 1x week alleen ab gericht en ik denk eraan om in de maand juni een fatburner te nemen.
    De loopsesies gaan binnen dit en 2 weken naar de 45 min minimum.
    Meer info staat ook in de excel sheet.

    Alvast bedankt voor enige reactie.


    Ik ben dit schema reeds 4 weken bezig, kleine schets geef ik graag mee.
    Week 1:
    Startgewicht: 94,2 kg, trainingsintensiteit 30 % van huidig schema. Ma, Wo, Vrij, Zo 20 min .lopen

    Week 2:
    Startgewicht: 92,4 kg, Training opgedreven: 3x 30 min lopen en 2x fitness

    Week 3:
    Start gewicht 90,8 kg, Training opgedreven: 4x 35 min lopen en 4x fitness

    Week 4:
    Startgewicht: 89,9 kg, Huidig training Schema

    Week_4.jpg

    Ik kan al meegeven dat er na 4 weken al een enorm verschil is. We zijn nu bijna week 5 en huidig gewicht is 88.7 kg. Er zijn dagen geweest dat mijn gewicht ondanks het vele training niet omlaag ging, zelfs met enkele honderden grammen omhoog. Dit zullen dan wel de spieren zijn die terug wakker worden neem ik aan. Dit kan zon 2-3 dagen duren en dan gelijk een serieuze drop van een volle kg bv..
    Gewoon ook de conditie die terug komt, zalig...

    Extra info over de fitness training: Die is momenteel ook gericht op vetverlies.
    Gewicht is enorm laag maar de reps zijn 40-20 (vb:Benchpress = 40x30kg, 30x40kg en 20x50kg)
    Elke spiergroep 9x

    Dieet-SixPack.xls
    Last edited by Vodzo; 31-01-2014, 10:39.

  • #2
    Dat zijn flink wat reps in je training! Het lijkt mij wat aan de hoge kant ondanks je doel om af te vallen, je wilt neem ik aan ook spiermasssa opbouwen?
    The expert in anything was once a beginner..

    Comment


    • #3
      Tuurlijk, maar is momenteel geen hoofddoel, al dat ik geen spiermassa wil verliezen uiteraard of toch minimaal.
      Door het vetverlies komen de spieren toch al meer "zichtbaar" ook hé.
      Ben wel van zin om men trainingschema aan te passen eens -85/84 kg. Terug naar 12 reps max. en misschien een loop sessie minder, dat zal van de resultaten afhangen.

      Comment


      • #4
        Ieder lichaam is anders maar ik denk dat je ook spiermassa gaat inleveren met dit trainingsschema en het verschil in je voeding op trainingsdagen en rustdagen.
        The expert in anything was once a beginner..

        Comment


        • #5
          Update:

          Week 5:

          88,5 kg.

          Aanpassing Training: 3 x 15 reps per oefening, gewicht wat verzwaard.
          Aanpassing Eten: Makreel in olie is vervangen door Makreel in tomatensaus

          Comment


          • #6
            Bemerking + Vraag...

            Ik heb een paar keer opgemerkt dat mijn urine een zeer sterke geur heeft, zeer zurig.
            1ste maal was in week 3 net voor junkdag.
            2de maal ook net voor Junkdag van week 4.

            Nu in de 5de week heb ik dit terug, 3 dagen na de Junkdag...
            Zou het kunnen dat mijn lichaam in ketose is?
            Zo niet, vanwaar die sterke zurige geur?
            Zo ja, gewoon van profiteren omwille van vetverlies of eten/training aanpassen zodat de koolhydraat inname in huidig eetschema voldoende is.

            Comment


            • #7
              Met meer dan 100 gr kh kun je volgens mij niet in ketose raken. Durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.

              Ik durf wel met zekerheid te zeggen dat je nu spiermassa verliest. Je eet tussen de 1600-2000 kcal, terwijl je traint en cardio doet. Geen goed idee. Omhoog die kcal.
              Ik doe een gok

              Comment


              • #8
                Mea Culpa, vorige week niet geupdate.....

                Start Week 6: Maandag ochtend gewogen 89 Kg, moet er wel bij zeggen dat ik zondag avond een pokeravondje had. (3 Biertjes en een zakje chips). Nochtans zaterdag 14 km gejogged en Zondag 6 km.
                Ondanks dit toch een verschil merkbaar in lichaam.


                Start Week 7:
                Woensdag woog ik al gelijk 87,5 kg. Zaterdag niets getrained en zondag een uurtje gaan fietsen op racefiets. Gewicht vanmorgen 88,5 kg. Doet mij beetje raar opkijken naar die Junk dag, net of men lichaam alles goed bijhoudt. Het is ondertussen 10h, dat is 4h later dan de weging en ben al 3 keer naar toilet gemoeten.
                Dat is ondertussen ook een maandags ritueel geworden.

                Ik eet nu na de loopsessie 's middags een Shake bij het eten en 's avonds een hand vol studentenhaver.
                Voor de rest is mijn eetschema niet veel veranderd qua calorieën.
                Ik merk vooral dat buik traag weggaat, wat ook was te verwachten.
                De kuiten, armen en schouders zien er al veel scherper uit

                Comment


                • #9
                  Start Week 8:
                  88,2 kg, Dikke dip, had minder verwacht. Zondag 65 km gaan fietsen, daarna 5 km wat los gelopen.
                  Ik ga men eetschema nog eens grondig bekijken en eventueel aanpassen. Ik eet sinds een 2-3 weken een kom cornflakes 's morgens, misschien toch maar gaan laten....
                  Ik tracht deze middag een foto te posten..

                  Comment


                  • #10
                    Hey peepz,
                    Ik dacht nu is om een maandje tussen te laten.
                    Zie de huidige staat: 84.3 Kg
                    IMAG0221.jpg

                    Ben al wat tevreden. Geen idee naar vet%, ik zoek mij nog altijd ergens een huidplooi meter te kopen.
                    Al dat ik volgende maand me ook in een sportcentrum goed wil laten meten.

                    Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de laatste weken iets minder intensief cardio gedaan heb en wat meer heb gegeten. Gewicht ging plots sneller naar beneden.
                    Wel 6x per week fitness en 2-3 gaan lopen (+- 30-45 min) wel af en toe serieuze fietstochtjes in de WE'nds.
                    Ben van plan om nu 1-2 per week intensieve hiit te doen. Om het buikvet echt aan te spreken.

                    Ik heb het gevoel dat de moeilijkste periode er nu aankomt...

                    Comment


                    • #11
                      Goed resultaat hoor!
                      Verschil is DUIDELIJK aanwezig

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X