aantal herhaling ivm cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aantal herhaling ivm cutten

hallo allemaal,

Ik ga nu beginnen met cutten en heb zelf altijd geleerd dat cutten alleen met je verbruik heeft te maken.
    Maar in de sportschool heeft de leraar mij vertelt mijn aantal herhalingen te verhogen om droog te trainen (deed 6 tot 12 herhalingen en ze raadde mij aan om er 12 tot 15 te doen).

Dus de vraag: helpt het om mijn aantal herhalingen te verhogen ivm cutten? ik dacht zelf altijd dat cutten of bulken niets met je herhalingen te maken heeft.

Groetjes Reco

Hallo Reco ,

Je valt af door een tekort te creëeren in je dagelijkse behoefte.
    Je kan minder rust nemen tussen je sets en meer herhalingen maken , zodat je eventueel meer gaat verbranden.
    Maar is zeker geen vereiste als je al een tekort creëert , vind je het fijn om te doen , dan gewoon doen.

Comment

Het schema houden wat je nu hebt, ook al ga je cutten. Waarom zou je hetgeen veranderen, wat voor jou spiermassa heeft gewonnen.

Comment

Gewoon blijven trainen zoals je eerst ook deed. Gaat je weinig opleveren. Zit hem in je voeding...

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
          Het schema houden wat je nu hebt, ook al ga je cutten. Waarom zou je hetgeen veranderen, wat voor jou spiermassa heeft gewonnen.
          Precies, alleen aanpassen als je merkt dat je herstel langzamer verloopt dmv minder volume.

Comment

Enkel reps opvoeren bij cutten als je glycogeen voorraden wilt uitputten.

Als je dat niet doet zou ik gewoon zwaar blijven trainen. Zeker tijdens een cut wil je juist niet te hoog in reps gaan, zodat je genoeg stimulans blijft houden om je spieren te behouden. Als je goed groeit op 6-12 reps dan zal je ook goed massa behouden op die repranges.

Kortom, hetzelfde blijven trainen qua reps. Je kunt wat extra reppers erin gooien met hogere reps voor de variatie.
            "Straight outta gym"

Comment

Zou eerder m'n reps omlaag gooien om evt. massa-verlies te compenseren met verbeterde neurale aandrijving wat betreft krachtbehoud (als je dan toch iets wil veranderen).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X