Pijn/irritatie in schouder, hoe komt het?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn/irritatie in schouder, hoe komt het?

Goedemorgen,

Gisteren Schouders getraind en toen gestopt door irritatie aan schouders. Had me biceps nog willen doen.

De oefeningen;
    Military press 34kg 1x10/1x9/1x7
    Side raise 10kg 1x12/11kg 1x9/1x8
    Front raise met stang in cable crossover(weet niet precies hoe die heet..) 23kg 3x7
    Facepull ; 36kg 1x12/41kg 1x9/1x4

De laatste Facepull toen voelde ik het al goed en daarna was het klaar..

Ik denk dat het bij mijn slijmbeurs of pees was. Iemand ervaring mee? Of denkt iemand te weten wat ik niet goed heb gedaan?

Ik heb zo'n vermoeden dat je met een goede warming up en goed letten op je vorm , meeste van je klachten zullen verdwijnen.

Comment

Precies.
      Doe je military press wel voorlangs neem ik aan?
      Face pulls hoeft imo niet met zware gewichten.
      Ik doe het in ieder geval niet met 41 kg, dan gaat het gauw ten koste van de uitvoering.
      Gevolg: rotator cuff blessure/irritatie.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik doe de military press met dumbells(zie onderstaand filmpje) Alleen dan laat ik de dumbells verder zakken tot bijna naast me schouder op aanraden van een begeleider in de sportschool.

Facepull zal ik met minder kilo's gaan doen dan en het lijkt inderdaad op de rotator cuff waar de irritatie zat. Al voel ik er nu niets meer van gelukkig..

Comment

Mijn mening , als je de military press zittend doet , is het de military press niet meer.
          Het is juistem bedoeld om hem staand te doen zodat meerdere spieren kunnen mee werken.

Succes er mee ! Denk dat je vanzelf zult zien dat je minder last krijgt en waarschijnlijk zelfs dat je klachten helemaal verdwijnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X