wat vinden jullie?? wat kan je beter doen met je gewichten opbouwend of afbouwend??
gewischten af of opbouwend??
Collapse
X
-
de afwisseling is denk ik het best. beide methoden hebben voordelen en ook nadelen.
met afbouwend kun je bijvoorbeeld zwaarder beginnen dan dat je met afbouwend kunt eindigen. het zou wel kunnen dat je te licht begint.je moet dus wel goed weten wat je aan kunt.
met opbouwend voer je het gewicht langzaam op en kun je bij de laatste zet voluit gaan. je kunt wel wat vermoeid zijn bij de laatste set en dan niet meer zo super zwaar kunnen gaan.
je moet dus gewoon een beetje afwisselen zodat je van beide de voordelen kunt pakken. en afwisseling van trainingsmethode geeft het beste resultaat
gr
Comment
-
Ik geloof ook dat als je zwaar begint, je je spieren `meer kan laten scheuren`en dus laten groeien, dan dat je steeds vermoeider wordt en zwaarder pakt. Een spotter is natuurlijk wel een vereiste als je gelijk begint met knallen (na een uitgebreide warming-up)
Groeten
1.83 / 96 kg / Bf 14%
Comment
-
Ik train ook ieder jaar wel een periode van ong 6-7 weken afbouwend.
Ik doe dan 3 sets van 5 reps, voornamelijk alleen op mijn basisoefeningen, squat-bench press-incline bp-deadlift, barbelcurl, en bv niet bij de neck press.
Je moet wel oppassen voor blessures als je dit niet gewend bent, en als je niet precies weet waar je grenzen liggen.
Als je het voor het eerst gaat doen kun je beter niet te zwaar beginnen, en goed opwarmen.
Ik vind het persoonlijk wel een goede manier van trainen, voor mijzelf dan in ieder geval, maar niet te langdurig, op gevoel zeg maar.
Brear.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
Kanaal: Trainingslogjes
6 uur geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 3x (VPR)
- 105kg 2x
Deficit wide grip SL DL:
- 100kg 5x
- 100kg...-
5 dagen geleden -
-
door Alex WouzaHey allemaal,
Voor iedereen die in Raalte of omgeving HYROX wil trainen: bij Lifestyle Centre kun je nu officieel HYROX-trainingen volgen!...-
Kanaal: Links
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 95kg 3x
Sumo safety bar goodmorning:
- 22.5kg 2x15
Wide...-
1 week geleden -
-
door Roycejhooten<<<Keto Flow ACV@>>> The aspect carries green tea extracts that have antioxidants that prevent all health problems. It allows with a...
-
Kanaal: Algemene database
1 week geleden -
-
door jensonThe clarity of your writing makes complex ideas accessible. It's evident that you prioritize the reader's understanding. uscis approved translators...
-
1 week geleden -
-
door isableI love how you break down complex ideas into easy-to-understand points. It makes learning about [subject] so much more enjoyable. ooglift zonder ...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment