Eindelijk een schema dat voor mij werkt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eindelijk een schema dat voor mij werkt.

ok allemaal, niet iedereen zal dit ideaal vinden, maar so be it.
    dit een poosje gedaan en ik moet zeggen dat dit voldoening geeft.

Monday-wednesday-friday

CHEST:
    bench presses - 5 sets, 6-10 reps
    flat bench flies - 5 sets, 6-10 reps
    dips - 5 sets, to failure
    dumbbell pullovers - 5 sets, 10-12 reps

BACK:
    chin-ups - 6 sets, to failure
    one arm dumbell rows - 5 sets, 6-10 reps
    straight leg deadlifts - 6 sets, 15 reps

LEGS:
    squats - 6 sets, 8-12 reps
    leg extensions - 6 sets, 12-15 reps
    barbell lunges - 5 sets, 15 reps

CALVES:
    standing calf raises - 10 sets, 10 reps
    one legged calf raises (dumbells) 6 sets, 12 reps

FOREARMS:
    wrist curls - 4 sets, 10 reps
    reverse barbell curls - 4 sets, 8 reps

ABS:
    nonstop instinct training for 30 minutes

Tuesday-Thursday-Saturday

BICEPS:
    barbell curls - 6 sets, 6-10 reps
    seated dumbell curls - 6 sets, 6-10reps
    dumbell concentration curls - 6 sets, 6-10 reps

TRICEPS:
    closegrip bench press - 6 sets, 6-10 reps
    barbell french presses - 6 sets, 6-10 reps
    one arm dumbell tricep extensions - 6 sets, 6-10 reps

SHOULDERS:
    seated barbell presses - 6 sets, 6-10 reps
    lateral raises - 6 sets, 6-10 reps
    rear-delt lateral raises 5 sets, 6-10 reps

CALFS and FOREARMS same as monday-wednesday and friday

ABS same as monday-wednesday and friday.

dieet: 1 bruinbrood per dag
    3 kilo kip filet per week
    3 ProMax 85 shakes per dag
    5 kilo aardappelen of schijfjes per week
    3 liter water per dag (en ander vocht natuurlijk)
    5 liter yoghurt of kwark per week
    1 pak muesli of cornflakes per week
    2.5 liter melk per dag samen met de shakes
    2 kilo fruit per week
    verder nog andere kleine toevoegingen
    let wel dat met per week ik dus maandag t/m zaterdag bedoel.
    I`LL SLEEP WHEN I`M DEAD

ok allemaal, niet iedereen zal dit ideaal vinden
    inderdaad.

Wat wil je met deze post? Commentaar op je schema, of wil je gewoon laten weten dat dit voor jou werkte? Wat zijn je resultaten hiermee (kilogrammen spierwinst, kracht winst? )? Hoe lang heb je dit gedaan? etc.

Wat is het idee achter dit schema? Ik zie namelijk wel wat onlogische dingen (in mijn ogen dan) zoals het feit dat je zo 4 keer per week voorkant schouders flink belast.
    Maar het schema beviel dus goed begrijp ik?
    Bezoek ook eens het forum.

Comment

Phew, 36 setjes voor je bovenarmen!

Maar, zoals je zelf al zei, als het voor je werkt, dat werkt het!
      www.sportfood.nl

Comment

ik heb bij verschillende mensen op dit forum om advies gevraagd, nu ik deze adviezen en mijn eigen training heb gecombineerd moet ik zeggen dat dit nu voor mij goed werkt.....dus een grote dank je wel aan iedereen..

groet Bernard.
        I`LL SLEEP WHEN I`M DEAD

Comment

Zolang het werkt helemaal goed maar kijk uit voor overbelasting (zeker van je schouders)

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik zal zeker opletten dat ik mezelf niet ga overbelasten, ik heb me ook voorgenomen om voldoende rust te nemen.
            ook ben ik van plan om een soort van rust periode in te lassen als ik merk dat ik niet verder kom.

voor de rest houd ik jullie op de hoogte.
            groet bernard
            I`LL SLEEP WHEN I`M DEAD

Comment

Als ik dit moest doen en zo weining zou eten was ik na een maand overtraint en blessures van kop tot teen.

Maar he als het voor u werkt is het prima, maar kan me moeilijk voorstellen dat mensen van hier u zoiets aangeraden hebben

Grtz
              stil growing

Comment

Maar he als het voor u werkt is het prima, maar kan me moeilijk voorstellen dat mensen van hier u zoiets aangeraden hebben
                Kan ik me ook moeilijk voorstellen.

Ik denk dat de 'klassieke' fout is gemaakt om veel info te lezen en van alles wat in het schema te doen, zonder duidelijk voor een bepaalde methode te kiezen.

Maar als het voor jou werkt, kunnen we alle theorieën er op loslaten, maar zijn we gewoon 'uitgeluld'. Als het werkt voor jou, dan werkt het gewoon voor jou.
                Bezoek ook eens het forum.

Comment

Het schema op zich is niks vreemds aan.
                  Ik weet niet wat precies je doel is.
                  Heb zelf ooit eens ook met zoveel sets (en meer) getraind, i.c.m. super sets etc.
                  Dit was voor een wedstrijdvoorbereiding, dan is massa opbouw niet zo belangrijk meer.
                  Ik deed per spiergroep ook 4 tot 5 oefeningen, die bestonden uit 6 sets van 12 herhalingen of meer.

Kortom let goed op signalen van overtraining en houd voldoende rust tussen de getrainde spiergroepen.

Greetz.
                  Last edited by Castaway; 26-07-2006, 05:41.

Comment

mijn dieet is een richtlijn...er wordt met dit schema zeker meer verorbert.
                    ook is de training zoals ik die gepost heb ook een richtlijn, had ik er even bij moeten zetten.....mijn excusses hiervoor.

ik probeer mij aan dit schem te houden maar ik varieer wel natuurlijk..ook is het van belang hoe ik me op een bepaalde dag voel i.v.m de workout.
                    als er b.v. een nieuw schema gepost wordt kan het maar zo zijn dat ik bepaalde oefeningen uit mijn schema haal en die van een ander toevoeg.

ik probeer te voorkomen dat mijn schema steeds hetzelfde blijft.

groet Bernard
                    I`LL SLEEP WHEN I`M DEAD

Comment

One Liner Ik vind het een monstergaar schema!

Onderbouw maar als het voor jou (voorlopig) werk.

Trouwens pullover is voor rug

Comment

Verder als een one-liner kom je echt niet hè?

Onderbouwen is zeggen waarom het een monstergaar schema is..

Greets...

Comment

Originally posted by Curiosio
                          Onderbouwen is zeggen waarom het een monstergaar schema is
                          Heb daar niet veel zin voor, dan word het toch weer een hoop bla bla hiero.

Comment

Originally posted by Santino88
                            Heb daar niet veel zin voor, dan word het toch weer een hoop bla bla hiero.
                            Helemaal mee eens maar zet dan ook niet dik gedrukt onderbouw zonder die te geven gozer.

Greets...

Comment

ik wil nog wel even reageren waarom het programma voor mij wel werkt.
                              kijk ik kom op dit forum genoeg schema`s tegen waarbij ik denk...tja is dat wel wat? maar goed de 1 zijn lichaam is de andere niet he.

dit schema werkt goed voor mij omdat ik jaren en jaren 6 dagen per week 4 uur per dag aan het trainen was voor het kickboxen...dit is een harde en duidelijke dicipline die niet werkt als je deze sport 2x per week beoefent.

vandaar dat ik nu ook veel train om massa te krijgen..laar ik het zo maar zeggen dat mijn lichaam verslapt als ik terug ga van 6 dagen per week trainen naar b.v. 3x...voor mij werkt dit niet.

ik wilde met mijn schem gewoon duidelijk maken dat het voor MIJ erg nuttig is geweest om op dit forum veel te lezen en te vragen.
                              een aantal mensen hebben mij even met de neus op de feiten gedrukt en zeker ook het licht laten zien....mijn dank hiervoor.

nu weet ik ook dat er voldoende aanhangers zijn die vinden dat ik te veel verg van mijn lichaam...maar goed ieder zijn mening.

als er iemand is op dit forum die het perfecte universele trainingschema heeft dan is die van harte welkom om deze te posten..

ok nu even terug naar de werkelijkheid..een perfect schema bestaat niet voor iedereen, alleen een schema die bijna perfect is voor individuele personen die er baat bij hebben.

het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen maar als de meeste mensen op dit forum nu eens even echt de tijd nemen om te lezen wat iedereen te zeggen heeft, en daarbij iedereen in zijn waarde laat dan kunnen we nog veel van elkaar leren.

groet Bernard
                              I`LL SLEEP WHEN I`M DEAD

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X