Schema. 15jaar ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dav1t0 View Post
    Ik ben zelf begonnen met trainen op mijn 15e. Ben nu 16 jaar.
    Heb tot mijn 16e Full body gedaan, 12 reps per set. Nooit blessure gehad.
    Nu ik 16 ben, ben ik ook split schema's gaan gebruiken. Ik heb nog nooit een blessure gehad. Maar wel eerder kleine pijntjes tijdens het trainen. Voornamelijk ook omdat ik nu echt flinke gewichten ben gaan gebruiken.

Maar het gaat dus goed met mij, dus ik stel voor om gewoon hetzelfde te doen.

grtz
    je hoeft het ook niet gelijk te merken kerel het kan ook pas over een paar jaar komen en dat is vaak het vervelende dan weet je niet meer waardoor het komt.
    Who's the Chef

Comment

Als je thuis op zo'n bankje oefeningen gaat doen aan de hand van beschrijvingen op internet maar zonder een ervaren iemand erbij die je kan helpen of corrigeren loop je dus juist het risico op verkeerde uitvoering met alle mogelijke gevolgen vandien...

Blijft je eigen keus maar naar mijn mening zou je zéker op jouw leeftijd eerst de juiste techniek aan moeten leren op een sportschool met goede begeleiding voordat je op eigen gelegenheid aan gaat rommelen.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
        Als je thuis op zo'n bankje oefeningen gaat doen aan de hand van beschrijvingen op internet maar zonder een ervaren iemand erbij die je kan helpen of corrigeren loop je dus juist het risico op verkeerde uitvoering met alle mogelijke gevolgen vandien...

Blijft je eigen keus maar naar mijn mening zou je zéker op jouw leeftijd eerst de juiste techniek aan moeten leren op een sportschool met goede begeleiding voordat je op eigen gelegenheid aan gaat rommelen.
        ben ik opzich ook mee eens da's toch echt het verstandigste. En ja het kan over bijv. 5 jaar zijn dat je ineens veel klachten etc. hebt en dat je de sport nooit meer kunt doen.
        on the road to get huge

Comment

In KNKF blad "Krachttraining"nr 13 staat een vrij uitgebreid artikel over trainen op jonge leeftijd

http://www.knkf.nl/media/files/KrachttrainingJuli.pdf
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Vind het een mooi stuk

Even onthouden, als je 14 tot 15 bent. 70-90% van je 3RM.
            daarboven 90 tot 100% van je 3RM.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

zorg eerst maar eens dat je volwassen word en dan er aan durft tedenken!!!!

Comment

Originally posted by michel1981 View Post
                zorg eerst maar eens dat je volwassen word en dan er aan durft tedenken!!!!

ik ben blijkbaar niet de enige die zo vroeg begint dus waarom zou ik ?
                ik weet dat het nie tzo slim is maar dat is togh mijn keuze om het risico op te lopen dat ik klachten krijg van een lichaamsdeel(delen).

en die website of dat artiekel is inderdaad handig bedankt!

Comment

mensen van jou leeftijd die wel aan krachttraining doen of op hoog niveau sporten (kijk naar mijn sport, tennis) worden of heel goed begeleid met een goede opbouw in de krachttraining en juiste voeding en regelmatige controle van het fysiek.
                  Als jij zelf thuis aan de slag gaat met al die apparaten zonder enige kennis (want die heb je niet, anders vroeg je het niet) dan zie ik het somber in voor je. Dat je zelf het risico wilt lopen, prima, maar ik wil je alleen aan je verstand brengen dat het gewoon niet veilig is.

Wat je wel tot je 17de lekker kan doen, is het gebruik maken van je eigen lichaamsgewicht. Zo heeft de natuur het ook bepaalt.
                  oefeningen:
                  - opdrukken (push-up)
                  3 manieren:
                  * je handen dicht bij elkaar voor meer triceps en borst
                  * je handen schouderbreedte voor je borst en beetje triceps
                  * je handen nog meer naar buiten voor je borst
                  - dips (triceps)
                  * zet je armen op een verhoogde rand ( van je bed of stoel) benen naar voren, en zakken maar met je armen. en weer omhoog. (leun je meer naar pak je ook een stukje borst mee)
                  - chins (rug)
                  *bevestig een stang aan je muur en trek jezelf (nee niet daaraan...haha) op naar je borst. kan ook naar je nek, maar doe dit maar niet.
                  * of pak je dumbble en ga zagen.
                  - buik (sit-up)
                  * hier zijn heel veel oefeningen voor, voor op de grond.
                  - benen
                  * squat
                  * lunges
                  **allerlei manier, stap op een verhoging en dan weer af.
                  * of spring met beide benen op de trap (diep door de knieen) en dan de volgende tree etc etc
                  * tenen op een rand zetten en je lichaam omhoog brengen.

Dit doe je 2 setjes. elk setje tot je max. tussen elk setje 2 minuten rust. Paar weken later kun je een setje erbij doen. Dan weer terug naar 2 setjes, maar dan met 1,5 minuten rust. Dan paar weken later weer 3 setjes, en dan weer 2 setjes met 1 minuut rust etc etc tot je op 30 seconden rust zit.

Begin hier maar eerst ff lekker mee. zoniet, dan niet. en geef dan lekker geld uit aan een bankje en sportschool.

greetzzz! j.

Comment

Heel erg bedankt ! hier heb i kwat aan.

Comment

goed artikel om es voor de neus van de fysio te leggen.
                      on the road to get huge

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                        Ik ken nog een member die als het goed is zo een soort van bank verkoopt voor ongeveer 250 euro. Wel een goede van kettler dacht ik.
                        Ik zal m eens ff hierheen sturen.

al gevonden ?

Comment

Ja, ik heb hem verwezen. Hij komt wel denk ik.

Comment

hey chxx , is aan te raden om te beginnen met fitness onder begleiding, uiteraard je eigen keus dusja waarom ook niet.
                            ik heb die fitness apparaat hier gewoon staan als je geinteresseerd bent laat maar weten via pm , toch zou ik me inschrijven bij de dichtsbij zijnde fitnesscentra want na een tijdje ga je je toch vervele met het thuis trainen(ik in ieder geval)

grtz
                            Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

ik vind thuis trainen veel vetter, doe het al meer dan een half jaar

Comment

joah ik ook een halfjaarke ofzoiets vind het ook wel vet mrja mij zou het niet boeien thuis of in een fitnesscentrum ik had gewoon het geluk dat we alles zowat al hebbe ja dan ga je toch al nie zo gauw naar een fitness centrum. Wel echt ff heel goed je schema late keuren en alles en niet alleen hier door wat mensjes maar misschien ook wat profesionelers en echt alle spiergroepe trainen anders krijg je gekut hehe dat weet ik wel
                                on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X