Trainingslog voor massawinst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingslog voor massawinst

    1. Mijn beginstats op 19-08-2008
    Lengte: 193 cm
    Gewicht: 85 kg
    Borst: 89 cm
    Bovenarm: 32 cm
    Pols: 18 cm
    Nek: 38 cm
    Taille: 93 cm
    Heupen: 100 cm
    Hip-to-waist ratio: 0,93
    Bovenbeen: 55 cm
    Kuit: 35 cm

    2. Mijn uiteindelijke doelstellingen (meerjarenplan)
    Gewicht: 110 kg
    Borst: 120 cm
    Bovenarm: 45 cm
    Pols: 18 cm (kun je niet veranderen)
    Nek: 45 cm
    Taille: 85 cm
    Heupen: 104 cm
    Hip-to-waist ratio: 0,82
    Bovenbeen: 66 cm
    Kuit: 42 cm
    Op basis van polsomvang, die vastligt en erfelijk bepaald is, zouden dit de maximaal haalbare maten moeten zijn.

    3. Mijn trainingsprogramma voor het eerste jaar
    (2 workouts per week)


    Workout A
    1. Crunch: 1 x 15
    2. Squat: 2 x 15
    3. Stiff-legged deadlift: 1 x 15
    4. Bench press: 2 x 5
    5. Supinated pulldown: 2 x 5
    6. Static Barbell grip 1 x 60-90 secondenl

    Workout B
    1. Side bend: 1 x 15
    2. Sumo deadlift: 2 x 15
    3. Barbell shrug 2x10

    4. Standing military press: 2 x 5
    5. Close-grip bench press 2x5
    6. Barbell curl: 2 x 5


    Met bovenstaand programma in combinatie met een bulk-voedingsschema is iemand in 1 jaar tijd 13 kg in gewicht toegenomen. Dus ik zou van 85 naar 98 kg moeten kunnen gaan. Na 74 weken zat diezelfde persoon aan +30 kg, dus dan zou ik 105 kg moeten wegen. Na 52 weken is wel het trainingsprogramma aangepast.



    Ik houd hier mijn trainingslog bij vanaf 1 september 2008.


  • #2
    Zoiezo niet langer dan 12 weken op het zelfde schema trainen je lichaam went aan de oefeningen en met jouw doelstelling ga je voor geen meter meer vooruit.

    Begin nooit met buikspier oefeningen, deze zijn voor de balans van je hele lichaam en verneuken dus in principe je squats, deadlifts en andere basisoefeningen die je met je hele lichaam doet

    Doe gewoon 3 x10 of 3x8 niet van die vage verhoudingen, probeer alle spiergroepen per keer te trainen of maak een split dit lijkt nergens op.

    Ik zou het lekker bij de basisoefeningen houden:

    Squat
    Bench press
    Bent over row
    Deadlift
    Military press
    Barbell curl
    Tricep extention
    Kuitheffen
    Optrekken

    Als je dit 3 keer in de week doet met een fatsoenlijk voedingsschema moet je een eind komen maar denk eraan dat je naar een tijdje gaat wennen aan de zware oefeningen en er misschien per spiergroep eentje extra bij moet doen, dan is het goed om een splitschema of ub/lb schema te gaan maken

    succes
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

    Comment


    • #3
      en sinds wanneer stellen we maximale doelen op basis van polsomvang daar heb k nog nooit van gehoord
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

      Comment


      • #4
        Dit schema is geloof ik al eerder de revue gepasseerd... Vind die reprange echt onnavolgbaar. Ben het hier met Shredmaster eens.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

        sigpic

        "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

        Comment


        • #5
          Ben benieuwd wat dit zal geven.Kennelijk heeft dit al resultaten opgeleverd.
          Maar voortgaande op hetgeen ik weet ben ik het eens met Shred en general.
          Last edited by Aphasia; 20-08-2008, 09:29.
          getting back in shape...

          Comment


          • #6
            Eens met shredmaster en aphasia...beetje kul wat de TS hier vertelt..maar hij zal zichzelf nou eenmaal het beste kennen.
            Geniet, en drink met maten!

            Comment


            • #7
              Pols mag dan erfelijk zijn, maar kun je nog steeds dikker maken en sterker. De enige die ik over polsen heb gehoord was Dave Tate die naar bepaalde aspecten keek om te weten wat het kracht potentiaal was in iemand die wilde powerliften. Maar volgens mij die maten berekend aan de hand van pols zijn eerder bodybuilding formaten mbt estethisch balans. Een methode die de oude bodybuilders ook gebruikten.

              Side bend, Static Barble Hold en zo'n jumps van reps zie ik ook niet het nut van in. Heb wel vaker schema's gezien waarin met verschillende set-rep ranges hanteerde, maar daar zat nog enige logica in.

              Comment


              • #8
                Ben benieuwd maar denk niet dat het gaat opleveren wat je denkt.
                Who's the Chef

                Comment


                • #9
                  hier ben ik nog es om nog maar es kritiek te geven op je training

                  dumpen dat zooitje gast, echt er zijn veel beter manieren dan wat je hier komt voorstellen

                  succes alvast

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Poseidon View Post
                    hier ben ik nog es om nog maar es kritiek te geven op je training

                    dumpen dat zooitje gast, echt er zijn veel beter manieren dan wat je hier komt voorstellen

                    succes alvast
                    OK Poseidon, iedereen heeft het zo'n beetje afgeschoten. Ik zal met iets beters afkomen. Bedankt voor de feedback. Ik wil alleen 2x maximaal 3x per week trainen, meer dan 3x is te veel.

                    Comment


                    • #11
                      hoe kom je erbij dat 3x teveel is ??

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Poseidon View Post
                        hoe kom je erbij dat 3x teveel is ??
                        Dat is niet teveel, ik vind meer dan 3x per week teveel. Meer dan drie avonden wil ik er gewoon niet aan besteden, en is qua werk ook niet haalbaar. 3x is perfect voor mij, in combinatie met 3x cardio buiten de gym.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by JC52 View Post
                          Dat is niet teveel, ik vind meer dan 3x per week teveel. Meer dan drie avonden wil ik er gewoon niet aan besteden, en is qua werk ook niet haalbaar. 3x is perfect voor mij, in combinatie met 3x cardio buiten de gym.
                          ah sorry misbegrepen
                          tuurlek is 3x ruim voldoende

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          antalya escort
                          medyumlar
                          https://www.donaldsonville.org
                          sikis
                          kartal escort
                          eskisehir escort porno
                          gaziantep escort
                          Working...
                          X