blue eye log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok aangezien ik het schema van falstyr blijkbaar niet begrijp doe ik het op mijn manier verder..

Vandaag was rug en biceps aan de beurt.

deadlift

Best moeilijk zonder het juiste materiaal, heb moeten improviseren, maar het is min of meer gelukt.
    Aangezien ik deze oefening nog nooit heb gedaan, wou ik rustig beginnen om te zien welk gewicht ik aan kon.

12x10kg om te voelen

12x40kg
    10x50kg
    6x60kg

Ging niet zo goed, maar twas de eerste keer dat ik het deed.

Kan er iemand misschien tips geven om deze oefening beter te kunnen uitvoeren. Heb het heel moeilijk met evenwicht. Altijd dit probleem gehad omdat ik vroeger een heup operatie heb gehad en sindsdien is mijn evenwicht niet zoals het moet zijn.

Of zijn er andere oefeningen die ik kan doen ipv deze. Vind op zich wel een leuke oefening om te doen, en volgens mij is het een oefening die echt wel nodig is om een mooie rug te krijgen?

Chin ups

eerste set met 12 kg tegengewicht: 12 keer
    2de set met 5kg tegengewicht:12 keer
    3de set met 5kg tegengewicht:12 keer
    4de set zonder tegengewicht: 9 keer

bent over row

opwarmset: 18 kg

12x22kg
    10x24kg
    9x26kg

Seated Cable Row smalle grip

opwarmset: 12x40kg

12x57kg
    12x67kg
    9x77kg
    4x77kg

preacher curl

was al kapot en biceps stond op springen dus geen opwarm set meer gedaan.

12x20kg
    10x25kg
    8x30kg

Geen tweede oefening gedaan, want ging echt niet meer.

voeding:

zat rond de 2100 kcals, de rest typ ik morgen.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Opzich kan dat wel hoor. Heb ook wel eens 120 kg aan een 30 mm stang gehangen. Niks aan de hand. Maar bij voorkeur 50mm inderdaad.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Kijk op You tube staan zat filmpjes hoe de Deadlift goed word uitgevoert.
        Dl is toch wel de oefening voor een dikke onderrug. Wat je ook zou kunnen doen is rackpull. Is ook voor je onderrug.....again, YouTube.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
          Kijk op You tube staan zat filmpjes hoe de Deadlift goed word uitgevoert.
          Dl is toch wel de oefening voor een dikke onderrug. Wat je ook zou kunnen doen is rackpull. Is ook voor je onderrug.....again, YouTube.

Bedankt voor de tip, heb al redelijk wat filmpjes bekeken op youtube en op dit forum hoe je deadlift doet, maar het gaat me niet zo zeer om de uitvoering maar meer om mijn evenwicht.

Heb een heup operatie gehad en sindsdien is mijn evenwicht niet echt schitterend. Om een voorbeeld te geven, stel ik doe bicep curl staand, zelfs met 10 kg in elk hand heb ik problemen om evenwicht te houden, dus ik moet zowiezo één been ergens tegenzetten om meer steun te hebben. Maar met deadlift is dit echt onmogelijk aangezien de gewichten daar hoger liggen.

Als er iemand hier wat op weet, ben ik die persoon eeuwig dankbaar

Ik doe momenteel ook hyperextension, maar vanaf dat je met deze oefening te hoog in gewicht gaat kan je het bijna niet meer vast houden en is deze oefening ook bijna nutteloos.

Volgende keer rack pull proberen.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

veel Succes met je loggie

Comment

thanks, komt helemaal goed ^^

Comment

Normaal vandaag schouders en core maar heb mijn abo stop gezet en begin morge in een nieuwe.

Zie er al helemaal naar uit!

Comment

Vandaag begonnen in nieuwe fitness.

Heb een volledig nieuw schema gekregen.

Dag1

Borst

Bench press 3-4 sets van 8-12 herhalingen
                  Incline barbell press 3-4 sets, 8-12 hh
                  peck deck 3-4 sets, 8-12 herhalingen

triceps

rope pull down 5 sets, 12 hh, elke set verminderen in gewicht en weinig tot geen pauze tussen de sets
                  french press 5 sets, 12 hh weer elke set verminderen in gewicht en weinig pauze tussen de sets

biceps

concentration curl 4 sets 10 hh

standing barbell curl 4 sets 10 hh
                  biceps rope curl? 5 sets en verminderen in gewicht 12 hh, weinig pauze tss sets

rug

lat pull down (achter rug) 3-4 sets 8-12 hh
                  pull down met smalle grip? 3-4 sets 8-12 hh
                  nog een oefening waar ik de naam niet van weet. Je staat recht en je trekt een stang zoals in lat pull down naar beneden met gestrekte armen. 3-4 sets 8-12 hh

Dag 2

benen, schouders, buik, onderarmen

Dag 3

eventueel rustdag

Dag 4 zoals dag 1

Dag 5 zoals dag 2

Dag 6 rustdag

Dag 7 zoals dag 1

Dan train ik het eerste schema 3 keer en 2de schema 2 keer en dan de week erop, train ik het eerste schema 2 keer en het 2de schema 3keer enz.

Comment

Vanaf dat ik dan alle oefeningen weet die ik moet doen, dan zal het waarschijnlijk worden dat ik dag 1 bovenlichaam doe en dag 2 benen, dan rustdag en dan weer opnieuw.

Comment

Gooi dat schema maar in de prullenbak.

Open uitnodiging voor overtraining + blessures.
                      Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                        Gooi dat schema maar in de prullenbak.

Open uitnodiging voor overtraining + blessures.
                        Wat zou jij dan doen? Ik zou graag bovenlichaam en onderlichaam apart trainen of toch zoveel mogelijk, of is dit niet mogelijk?

De reden waarom ik dit wil doen is omdat ik alle spiergroepen toch 2 keer kan trainen per week.

Comment

Gisteren Schouders + buik

shoulder dumbell press

10x16kg
                          10x18kg
                          10x20kg
                          8x20kg

shrugs

12x18kg
                          12x20kg
                          12x22kg
                          12x24kg

side raises

12x6kg
                          12x8kg
                          12x10kg
                          6x12kg

Upright row

12x18kg
                          12x21kg
                          12x24kg
                          12x30kg

3 reeksen van 12 crunches
                          3 reeksen van 12 decline crunches met sidetwist
                          3 reeksen van 12 hanging knee raises

Comment

Gisteren rug en triceps

lat pull down

12
                            10
                            8
                            6

lat pull down met smalle grip

12
                            10
                            8
                            6

Row

12
                            10
                            8
                            6

back extension met gewicht 10 kg

4 reeksen zoveel mogelijk

Triceps

French press

12
                            10
                            8
                            6

rope pull down

12
                            10
                            8
                            6

cable pull down one arm

12
                            10
                            8
                            6

Gewichten weet ik niet meer.

Comment

Blue eye, laat je niet misleiden door sommigen hun posts, velen lullen er hier maar op los of apen anderen na. Je moet trainen op gevoel en doen wat je leuk vindt. Nu je laatste 2 workouts gaan de goeie richting uit maar je moet er enkel wat structuur aan toevoegen en onderscheid maken tussen grote en kleine spiergroepen .

Hou het simpel om te beginnen en doe je 4dagen split, dit of een fb raad ik je aan.

Wat dat evenwichtsprobleem betreft tijdens het curlen, probeer ze eens zittend te doen, werk prima !

Veel succes verder en nog es, niet alles for granted pakken als er hier iemand iets komt zeggen....
                              No means Try Again

Comment

Originally posted by Fistful of Steel View Post
                                Blue eye, laat je niet misleiden door sommigen hun posts, velen lullen er hier maar op los of apen anderen na. Je moet trainen op gevoel en doen wat je leuk vindt. Nu je laatste 2 workouts gaan de goeie richting uit maar je moet er enkel wat structuur aan toevoegen en onderscheid maken tussen grote en kleine spiergroepen .

Hou het simpel om te beginnen en doe je 4dagen split, dit of een fb raad ik je aan.

Wat dat evenwichtsprobleem betreft tijdens het curlen, probeer ze eens zittend te doen, werk prima !

Veel succes verder en nog es, niet alles for granted pakken als er hier iemand iets komt zeggen....
                                Die raad hebben ze me ook gegeven in mijn nieuwe fitness. Trainen op gevoel, als ik rug heb getraind en ik voel het na paar dagen nog, dan wacht ik er nog even mee en train ik iets anders. Die structuur komt er hopelijk wel in, ik heb nu 2 trainingspartners die me uitleg geven welke oefeningen ik moet doen en op welke manier enz. Ze staan een stuk verder dan mij wat een voordeel is voor mij, en ze vinden het niet erg om samen te trainen, dus kan er alleen maar van "profiteren".

Zij doen ook allebei een 4 dagen split schema, dus is prima.

Wat dat evenwichtsprobleem betreft, tja met biceps curl, zet ik één been tegen een bankje dan is het in orde. Maar met deadlift wil het niet echt lukken, dus momenteel doe ik back extension met gewicht voor onderrug, maar meer dan 15 kg vasthouden + de oefening doen wordt al moeilijk. Dus ik zal toch een oplossing moeten vinden voor deadlift of andere oefeningen moeten zoeken als ik mijn rug serieus wil trainen.

In ieder geval thanks voor de raad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X