Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post

nope stupid (lol, goed bedoeld, heb respect voor je) ik heb je tekst omgedraaid. maar volgens mij doe je alsof je neus bloed, haha.
    haha mafkees je hebt me in de maling genomen
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

als je de juiste waarden binnenkrijgt, zul je zowieso wel vet verliezen. Maar de productkeuze is ook van belang. Wil je vrij snel zichtbaar resultaat, dan is het aan te raden ook je zoutinname realtief laag te houden ivm vocht retentie. dit houd in brood, wrap, vleesbeleg, smeerkaas, sauzen, etc uit je schema halen.

in een cutschema zit normaal gesproken ook niet veel tot geen suikers. in een proteine bar zitten veel suikers, fruit zou ik verplaatsen naar de ochtend, als je zuivel neemt, neem dan gewoon naturel versie.

Voor en na je training eet je het grootste deel van je kcal van de dag. Omdat na de training je lichaam het efficientste met voeding omgaat. zowieso voornamelijk eiwitten + koolhydraten bij je ontbijt + voor en na de training nemen. (zoals bijvoorbeeld in het schema van schredmaster.)

schred doet dus als volgt:

maaltijd 1 = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
      maaltijd 2 = voornamelijk eiwitten + vetten (en beetje groenten)
      maaltijd 3 = zelfde als maaltijd 2
      pre workout = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
      post workout = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
      maaltijd 6 = eiwitten + vetten

dat vind ikzelf ook een hele fijne opzet, en probeer dat principe zoveel mogelijk zowel tijdens het cutten als bulken ook te hanteren.
      -------------------------------

hoop dat je hier wat mee kunt.
      Last edited by dynobet; 08-07-2010, 12:36.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
        als je de juiste waarden binnenkrijgt, zul je zowieso wel vet verliezen. Maar de productkeuze is ook van belang. Wil je vrij snel zichtbaar resultaat, dan is het aan te raden ook je zoutinname realtief laag te houden ivm vocht retentie. dit houd in brood, wrap, vleesbeleg, smeerkaas, sauzen, etc uit je schema halen.
        Er zit geen saus in, smeerkaas is idd zout (per 20 g ongeveer 0,2 g zout), wrap/brood dit is alleen op de dagen dat ik werk (3 x per week) op de overige dagen zal ik meergranenrijst eten (8 g vezel per 100 g ongekookt), rosbief is niet zulk gezouten vlees. Ik voeg verder geen zout toe aan mijn gerechten aangezien ik er enorme hoeveelheden kruiden in gooi
        Is dit niet belangrijk als je pas bij de laatste %en bent zodat je spieren beter te zien zijn? Correct me if I'm wrong!

in een cutschema zit normaal gesproken ook niet veel tot geen suikers. in een proteine bar zitten veel suikers, fruit zou ik verplaatsen naar de ochtend, als je zuivel neemt, neem dan gewoon naturel versie.

Dit is de samenstelling van de proteinereep

Voedingswaarde per reep (smaak kokos):

Energie – 1377 kJ / 327 kCal
        Eiwit – 45,2 gram
        Koolhydraten – 20,3 gram
        Vet – 8,3 gram

Ingredienten:

Melkeiwit, Melchocolade 17,8 % (Suiker, Cacaoboter, Volle melkpoeder, Cacaomassa, Emulgator (Sojalecithine), Aroma’s), Gelatinehydrolysaat, Glycerol, gehydroliseerde tarwegluten, Polydextrose, Kokosnoot 1,5 %, Palmolie, Aroma’s, Emulgator (Sojalecithine), Zoetstof (Sucralose). Dit product bevat meer dan 10g/100g Polyalcoholen (glycerol). Bij overmatig gebruik kan dit laxerend werken.

Ik dacht juist direct na het trainen een banaan te eten voor sneller herstel (druivensuiker zou beter zijn, maar een half uur later eet ik ook al aardappelen). Geen probleem dus als ik een half uur na de training wacht met eten?

Optimel vind ik gewoon lekker en gewone yoghurt vind ik daarentegen best wel smerig.; Diksap met yoghurt zou een alternatief kunnen zijn. Ik heb het nu wel over de suikervrije drinkyoghurt, er zit wel aspartaam in dus gezond is anders:P.

Voor en na je training eet je het grootste deel van je kcal van de dag. Omdat na de training je lichaam het efficientste met voeding omgaat. zowieso voornamelijk eiwitten + koolhydraten voot en na de training nemen.

-------------------------------

hoop dat je hier wat mee kunt.

Iig bedankt voor je uitleg en opbouwende kritiek
        Last edited by Katlyn; 08-07-2010, 12:51. Reason: vvvvv

Comment

Hoe nemen jullie dingen mee naar werk, gewoon koud opeten? Ik vond dat bij zo'n wrap een wat minder gek idee, maar ik zou de wrap wel kunnen vervangen voor meergranenrijst natuurlijk.

Comment

Ik had er blijkbaar overheen gelezen! Er zit dus wel suiker in die proteinebar! In een halve reep (45 g) zit dan alsnog maar 10 g koolhydraten in. Of vinden jullie dit alsnog voor een cutdieet erg veel?

Comment

Koud eten inderdaad, heb soms wel en soms geen magnetron tot mijn beschikking.

Eigen reep:

Ingrediënten:
              - 50 gram whey 41 6 3
              - 60 gram pindakaas 12 5 35
              - 50 gram kwark aardbei 3 4 0

Pindakaas in een (redelijk) groot bakje doen, half minuutje in op 800 watt in de microgolfoven. Daarna eruit halen en je poten verbranden aan het bakje, al scheldend gooi je de whey er doorheen en roert het stevig door elkaar.
              Dan kom je erachter dat het toch wel erg droge meuk is en komt op het idee om er wat kwark doorheen te roeren. Hierna heb je een plakkerig Bruin(door de choco whey) hompje. Dit leg je een nachtje in de koelkast(of vriezer ook lekker In folie wel te verstaan.

Voedingswaarde bij MIJN reep:

totaal 56 gram eiwit
              15 gram koolh
              38 gram vet

delen door 2 dan heb je twee lekkere tussendoortjes van 28/8/19
              Last edited by Shredmaster; 08-07-2010, 12:58.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Misschien moet ik mij daar ook gewoon overheen zetten, mijn collega''s zullen wel vreemd opkijken (ik eet gewoon achter mijn computer).

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
                  Misschien moet ik mij daar ook gewoon overheen zetten, mijn collega''s zullen wel vreemd opkijken (ik eet gewoon achter mijn computer).
                  Die dingen horen erbij, je went er wel aan.

Comment

Succes, gaat je zeker lukken met deze mentaliteit !!
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Is dit schema beter?

maaltijd 1 = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
                      Eiwitshake met melk en wei
                      appel + banaan
                      maaltijd 2 = voornamelijk eiwitten + vetten (en beetje groenten)
                      salade van tauge, ui, cashewnoten, sambal & tofu (gebakken)
                      Indisch gerechtje, maar misschien op deze plek wel handig. Deze hoort ook koud gegeten te worden
                      maaltijd 3 = zelfde als maaltijd 2
                      Qua samenstelling of qua eten?
                      Ik kan ook nog wel extra kipfilet en sperziebonen aan de salade toevoegen
                      pre workout = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
                      halve proteinereep
                      post workout = voornamelijk eiwitten + koolhydraten
                      avond eten

en dan nog kwark 's avonds met wheypoeder (1/2 maatschep)

Beter?

Ik denk dat ik nu misschien aan te weinig kcal kom, maar misschien valt dit mee!
                      Last edited by Katlyn; 08-07-2010, 13:09.

Comment

Ik ben de hele middag weg, dus ik kan pas vanavond weer reageren op posts

Hopelijk lukt het met jullie hulp om voor zondag een compleet schema klaar te hebben..

Ik vergat dit te melden, maar ik drink 2 liter water met een paar koppen thee (dan wel zonder suiker). Verder geen alcohol, wel af en toe een glaasje crystal clear.

Comment

Je laatste eetschema is beter.
                          Bij maaltijd 3 wordt bedoelt om dezelfde samenstelling: voornamelijk eiwitten + vetten (en beetje groenten) te eten.

Succes ermee!
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Mijn trainingsschema is inmiddels ook af.. brand maar los (ik heb de voedingsschema & trainingsschema ook op de juiste plek gepost, mochten daar reacties op komen dan kan iedereen daar baat bij hebben )

Dag1

Borst
                            Bench press (los)
                            Flyes (los)
                            Triceps
                            Close grip bench press
                            Tricep pulldown
                            tricep kickback
                            Voorkant schouders
                            Front raise
                            Shoulder press (machine)

Dag 2

Benen/billen
                            Squat
                            Lunges (met dumbbells)
                            Leg extension
                            Leg curl (liggend)
                            Kuiten
                            Calve raise
                            Buik
                            Roman chair situps
                            Machine crunches

Dag 3

Rug
                            Pull down (achter)
                            Pull down (voor)
                            Seated Cable Rows
                            Biceps
                            Barbell curl
                            Cable curl
                            Achterkant/zijkant schouders
                            Upright row
                            Cable side raise

Dag 4 fullbody

Rug
                            Deadlift
                            Borst
                            Incline bench press
                            Benen
                            Squat
                            Schouders
                            Upright row
                            Triceps
                            Tricep pulldown
                            Biceps
                            Preacher curl
                            Buik
                            Hanging knee raise

Comment

Sow, dat is wel een mooie vooruitgang daarom, als ik zo die foto's met elkaar vergelijk. Zeer netjes gedaan!
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

Hé Jordy, ik denk dat je de foto's doorelkaar haalt:P

Qua vet% zit ik namelijk op alle foto's ongeveer gelijk. Het verschil zit hem in de 4e foto, dat was 3/4 jaar terug) zelfde gewicht ongeveer maar mindervetmassa op de onderbuik (er is wat extra blijven hangen na de zwangerschap). De laatste en 1e 3 foto's zijn van de afgelopen 2 week, zou je niet zeggen he Mijn bovenlichaam is een heel stuk droger.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X