Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eigenlijk kun je die 2 fotos niet vergelijken, 2 verschillende omstandigheden..

maar gaat goed zo te zien.. succes
    Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

• Ik zie de verschillen wel, maar dat komt omdat ik nog weet hoe ik er toen uit zag. Los daarvan zorg ik dat bij de volgende sessie over een paar maanden dat ik met hetzelfde licht/hoek weer een foto maak.

Dumbell row is trouwens 2 x 10 kg.. soms zet ik incl. neer en soms ook los.

Comment

• Ik heb van de week te weinig energie gehad om hard te trainen Na 30 minuten houd het gewoon op :S Ik probeer daarna nog wel, maar dan lukt het met een paar reps nog (of een veel lager gewicht). Ik zit dan echt ineens flink te gapen en mijn maag begint hard te knorren!

Ik ben goed vooruit gegaan afgelopen weken, dat wel! Bench press is een heel klein beetje vooruit (van 8 x 20 kg, naar 8 x 22.5 kg), vooral de benen gaan erg goed (leg extension van 35 kg naar 60 kg, leg curl van 25 naar 35 kg, leg press van 45 kg naar 60 kg). Triceps gaan ook vooruit, Pulldown van 10 kg naar 13 kg en de kickback van 2 kg naar 4 kg. Tot dusver is er niets waar helemaal niets mee gebeurd, al zijn er oefeningen waar ik heel minimaal op vooruit ga.

Even een klein weeg overzicht

begin gewicht: (helaas is die onbekend, maar ik geloof dat dat iets van 62,7 was)
        4 dagen op dieet: 61.6 kg
        11 dagen op dieet: 61.4 kg
        13 dagen op dieet: 61 kg
        20 dagen op dieet: 61.7 kg
        25 dagen op dieet: 62.2 kg

Ik heb verder niets veranderd, maar het is toch wel een beetje vreemd.

17 juli 61.6 kg/5 augustus 62.2 kg
        Borst 79 cm/81
        Bovenarm (rechts) 25,5/25,5
        Onderarm (rechts) 23 cm/23
        taille 66/65
        Lovehandles/onderbuik 89,5/88,5
        billen 93,5/92,5
        Bovenbeen (rechts) 55 cm/54.5
        Boven knie (rechts) 38 cm/39
        Kuit (rechts) 35 cm/35.5

Vreemde cm's!!!

Vandaag een echte refeed, ik ga gewoon eten wanneer ik zin heb (niet waar ik zin in heb ).
        Last edited by Katlyn; 05-08-2010, 08:31.

Comment

• ik zou gewoon eens 3-4 dagen lang 100g koolhydraten extra eten (bovenop wat je normaal eet). gaat je zeker goed doen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Dat doe ik liever na de meting aankomende zondag Ik hoop dat die tanita wat liever voor mij is, ik heb al wel is eerder gehad op die weegschaal dat ik 1 kg aan was gekomen maar wel 2% vet af.

Straks even een broodje hamburger maken (mager gehakt + tomaat + rauwkorst + fritesaus). Ik heb vanmorgen 20 g brinta met 125 ml halfvolle melk gehad, 250 ml melk + 30 g whey en een halve banaan (40 g).

Comment

• Je hebt nu heel erg lege glycogeen voorraden. dit merk je aan het feit dat je niet meer zo intensief kunt trainen. Het voordeel hiervan is, dat je vetverbranding veel hoger ligt.

Je bent cm's kwijt op taille/heup/billen (daar waar vet bij vrouwen makkelijker opgeslagen wordt), en hebt cm erbij op de plaatsen waar je minder vet hebt. Dit duid erop dat je dus vet verloren hebt, en spiermassa gewonnen.

Misschien is het maar 1% minder vet, en heb je een pond spiermassa erbij. Maar dat is een heel erg goed resultaat voor nog geen maand.
              ---------------

Mijn vet% is via electirische meetmethoden altijd hoger als ik depleted ben, vergeleken met wanneer ik "loaded" ben. Ik denk dat dit ligt aan het feit dat het glycogeen (koolhydraten + vocht) opgeslagen wordt in je spieren (spieren bestaan voor het grootste deel uit vocht).

de vet% meter denkt dat je "loaded" dus meer spiermassa hebt (wat theoretisch gezien ook zo is). Meer spiermassa betekent automatisch minder vet (in % gerekend).

de reden waarom ik je aanraade om carbs toe te voegen voor een 3-4 dagen, is omdat je dan je glycogeen voorraden deels weer aanvult (daardoor kun je weer intensiever trainen).

3-4 dagen Meer kcal binnenkrijgen (100g carbs = 400 kcal. wat je nu eet + 400 kcal = zowat je onderhoud), zorgt dat ook de onderdrukking van je stofwisseling deels wordt opgeheven (omdat je kort op onderhoud eet).

de extra koolhydraten hebben een groot effect op je leptine (vetten en eiwitten hebben een veel kleiner effect op leptine). In de eerste week dat je dieet, zakt dit heel sterk. daarna zakt het gelijdelijk steeds verder omlaag. ( leptine is een hormoon dat onder andere het hongergevoel reguleert). Hoe lager je leptine, hoe meer honger je gaat krijgen. (verklaart misschien ook je plotselinge honger).

leptine communiceert verder ook naar je lichaam hoeveel kcal jij eet. laag leptine = lichaam denkt dat je te weinig eet = vertraging stofwisseling. Een laag leptine, heeft op die manier een invloed op je stofwisseling (naast het Termic effect of food). Door een tijdje weer meer koolhydraten te eten bestrijd je dus dubbel het vertragen van je metabolisme (en als je hard genoeg traint, verbrand je deze extra kolhydraten ook weer).

Nu ik dit allemaal zo zie wat ik heb geschreven, zou ik zelfs zeggen, dat je best een weekje een 100g extra koolhydraten kunt eten per dag. En pas dan weer een 4 weken verder gaan met dieten.
              Last edited by dynobet; 05-08-2010, 09:28.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Goed stukje! Ik vertrouw op jou en ik volg je advies. Hoe kan een mens meer eten nou erg vinden haha.

Ik merkte dat mijn humeur afgelopen week ook minder was, er was wel degelijk iets aan de hand. Ik kreeg ook licht keelpijn + verkoudheid aan het begin van deze week. Toch miss ook een klein virusje. Inmiddels nergens last van, ik heb vannacht heerlijk geslapen en ik voel mij veel beter!!

Ik wil ook elke dag een extra 20 minuten cardio erbij doen. Meer cardio betekent eveneens meer eten

Ik heb even opnieuw mijn stofwisseling berekent, ik kom op 1759 calorieën uit (ik heb een zitbaan). Dit is excl. de toeslag die erbij komt voor Kt & cardio. Dat wordt een extra toeslag van 150 kcal voor KT + 150 kcal voor mijn wandel + fietstochtjes gedurende de week.

Dit is (ongeveer) 2100 voor een trainingsdag en 1900 voor een niet trainingsdag.

Comment

• Originally posted by Katlyn View Post

Wat je wel niet kunt bereiken met ander licht en een andere hoek Ik lijk wel 10% minder vet te hebben:P

Mijn magere armpjes Dat word hard werken!
                  Ik heb net de foto's op bladzijde 1 gezien en nu deze.
                  Het topic is inmiddels 18 bladzijden lang en teveel om nu even goed door te lezen, maar ik wil je zeker een compliment geven over je vooruitgang!
                  WOW!!!!
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Bedankt Is eigenlijk geen "na" foto, maar een "before" foto!!! Gewicht is vrijwel gelijk aan de eerste serie foto's, andere pose en licht doet veel

Comment

Even een klein weeg overzicht

begin gewicht: (helaas is die onbekend, maar ik geloof dat dat iets van 62,7 was)
                      4 dagen op dieet: 61.6 kg
                      11 dagen op dieet: 61.4 kg
                      13 dagen op dieet: 61 kg
                      20 dagen op dieet: 61.7 kg
                      25 dagen op dieet: 62.2 kg

Ik heb verder niets veranderd, maar het is toch wel een beetje vreemd.
                      Is je gewicht na vier weken weer terug op je uitgangspunt? Dat klinkt als een maandcyclus. Het zou me niks verbazen dat je zo'n twee weken later weer een lager gewicht hebt (waarna het weer een beetje oploopt).
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• mijn gewicht springt ook op en neer van de 121 naar de 123kg. zou er niet zoveel op letten. Wat belangrijk is dat je centimeters verliest en vet verbrand. Zolang je dat voor elkaar krijgt terwijl je op hetzelfde gewicht blijft ben je gewoon goed bezig.

Comment

• Gewicht zegt niks, soms wat meer vocht soms minder etc etc.

Spiegel en aders, is waar ik op let

Gaat trouwens goed he
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Bedankt Is eigenlijk geen "na" foto, maar een "before" foto!!! Gewicht is vrijwel gelijk aan de eerste serie foto's, andere pose en licht doet veel

Haha, dus de foto met "de magere armpjes" is niet recent?
                            Nou ja, anyway: je bent lekker bezig!!
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Centimeters zijn vandaag weer gelijk aan de eerste meting. Die weegschaal kan me iets minder schelen, maar als ook mijn centimeters weer omhoog gaan dan word ik toch een beetje moedeloos

Misschien hou ik vocht vast, dat zou op zich wel kunnen na een paar dagen op onderhoud te hebben gegeten (of misschien iets boven). Geeft niet echt een prettig gevoel.

Vandaag ga ik mij niet teveel druk maken, "shit happens"! Ik heb vandaag genoeg andere dingen te doen (morgen is mijn kleine meid jarig ). Veel bezoek morgen! Maandag ga ik mij weer helemaal op mijn dieet focussen. Ik probeer nu wel "clean" te eten. Ik haal ook even een nieuwe keukenweegschaal op.

Zoals ik in mijn cutschema post al liet weten heb ik zo'n vermoeden dat ik rond behoefte heb zitten eten (door al die hele kleine extra's). Ik ga mij terug focussen op het "droog" worden en spier behoud. Ik ga daarom ook wat extra cardio toevoegen.

Mijn nieuwe eetschema vind je hier:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...cutschema.html

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                                Haha, dus de foto met "de magere armpjes" is niet recent?
                                Nou ja, anyway: je bent lekker bezig!!
                                In principe zijn alle foto's recent:P (iig niet langer dan 4 weken oud!). Iig bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X