Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Dynobet, dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Behalve dat je antwoord geeft op m'n directe vraag, heb je ook antwoord gegeven over andere dingen waar ik niet zeker van was (met name: aanvullen van carbs gedurende de training).
Ik train duidelijk niet zo intensief als jij: heb wat langere pauzes tussen de sets. Natuurlijk doe ik de "grote" oefeningen aan het begin en de kleinere aan het einde. Ook ik merk dat gedurende de training m'n energie afneemt waardoor ik de latere oefeningen minder kan doen. Ik zal eens proberen om tijdens de training niet alleen water, maar ook wat suikers (sportdrank o.i.d.) te drinken en te kijken wat het effect is.
En m'n voeding? Tja, die is niet helemaal optimaal. Daar zou ik meer aandacht aan moeten besteden.
Helaas kan ik alleen in het weekend trainen. Maar het kan zijn dat dit later dit jaar verandert en dat ik ook wat 's avonds, na het werk, kan trainen. Dan zou ik m'n lange trainingen van nu kunnen opknippen in kortere trainingen.
gisteren mijn blaadje met gewichten en reps van de borst training vergeten mee te nemen, en dus gewoon op gevoel getraind. ik ben snel door de training heen gevlogen, en met genoeg intensiteit getraind. Ik voelde ook dat ik lekker getraind had, en dat de gewichten/reps en snelheid van reps gewoon in orde waren. al kan ik ze niet goed vergelijken met de weken ervoor, omdat ik mijn blaadje dus niet bij me had.
qua voeding heb ik een lijstje met "maaltijden", die ik allemaal erg lekker vindt, en goed passen in mijn eetschema. en een soort van systeem hoe ik gevarieerd kan eten, zonder me druk te maken of het wel goed zit qua ekv.
- 6 eieren met soto soep + 200ml melk
- 50g 86% cacao chocolade + 300ml melk en 35g casseine cookies & cream.
- 500g magere kwark + 60g walnoten
- 250g volle kwark, 250ml melk, 20g casseine C&C (deze is echt te lekker)
- blikje tonijn (pak de tonijn, en doe alsof je er een ijsbal van wilt maken, en knijp zohard dat er zo min mogelijk vocht inzit. zodat deze een maximale hoeveelheid olijfolie en balsamico azijn kan opnemen, zondat dat je het gevoel hebt dat de tonijn zwemt in de dressing). + uitje + 30ml olijfolie + 20 ml balsamico azijn + 15g groene pesto (een goede volgens origineel recept). (deze is ook smullen).
- 100-150g makreel, haring, zalm, paling (al dan niet gerookt) + een berg groenten. (eventueel een paar toastjes erbij (4-5 toastjes is max).
- salade met 100g kip, 3 eieren, 20ml olijfolie, 20ml balsamico azijn, walnoten/pijnboompitten en feta kaas. (en natuurlijk sla, komkommer, tomaat, paprika) (ook heerlijk).
allemaal lekkere maaltijden met 10-20g carbs per maaltijd, 40-50g eiwitten en een 30-40g vetten.
hiervan eet ik er 4 naar keuze verdeeld over de dag (op de dieet dagen). en dan tel ik even op hoeveel kcal/ekv dit is. en dan bepaald ik aan de hand daarvan mijn laatste maal.
------------------------------------
ik ben nu iets langer als twee weken bezig, en heb nu een aardig beeld van de bulk variant van ud2. wat me op is gevallen, is dat qua voeding dit echt alleen nog maar makkelijker wordt naarmate ik langer bezig ben.
qua training is het iets waar je aan moet wennen. Tuurlijk de power workout zal iedereen leuk vinden. dan kun je de macho uit gaan hangen en lekker lang in de gym rondhangen en maar blijven trainen met zware gewichten.
maar de depletion workouts zijn natuurlijk minder op dat gebied. de training van gister bijvoorbeeld gaf me echt een geweldig gevoel. En als ik niet naar de gewichten zou kijken, dan zou ik zeggen dit was een top training. maar je moet je er even overheen zetten, dat je met gewichten die 20% lager zijn als waar je normaal mee traint. (en tension workout een 10% minder als waar je normaal mee traint).
Maar als je niet traint voor anderen, en het jou niet boeit wat anderen denken of doen. dan maakt dat natuurlijk niet uit. zolang jij week na week lakker vooruit gaat op de power workout...
-------------------------------------------
naja zometeen ga ik lekker trainen. deze keer neem ik wel mijn blaadje mee met gewichten en reps. zodat ik mezelf lekker kan pushen om het beter te doen als vorige training. dat motiveert me goed.
het is voor mij iig nog steeds best wel spannend hoe het verder zal verlopen. ik heb genoeg vertrouwen in het programma om het verder te blijven volgen, maar kan niet wachten om zondag weer een power workout te doen, en te zien wat deze week weer gebracht heeft.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
leg press: 3x8-10
15xFS
13xFS (+2 rep)
11xFS (+1 rep)
Leg curl: 3x8-10
12x68 (+1 rep)
10x68
10x64 (+1 rep)
rear laterals: 1x8-10
10x79
peck deck: 1x8-10
niet gedaan
biceps: 2x8-10
10x36
10x36
triceps: 2x8-10
close grip bench press
8x60
8x60 (+1 rep)
ik moest hier en daar wat langer wachten voor het een en ander vrij was.
totale training duurde 75 minuten.
De vooruitgang met vorige week was duidelijk te merken. ik heb een voorgevoel, dat zondag ook weer erg lekker zal gaan
-----------------------------------------
sommigen zullen zich wellicht afvragen waarom ik me zo focus op de gewichten/reps die ik gebruik bij de verschillende trainingen. terwijl dit toch een massa log is.
Ik heb gemerkt, dat als je gewichten en/of reps die je verplaatst binnen eenzelfde trainingsschema met dezelfde volgorde en rusttijden vooruit gaan. Dat je massa dan ook goed vooruitgaat. (dit klopt voor de meesten die al langer dan een half jaartje intensief trainen).
en als je bijvoorbeeld aan het cutten bent, en je kan niet meer een bepaald gewicht bij een aantal reps maken, wat je een training ervoor onder dezelfde omstandigheden voorheen wel kon. dan verlies je spiermassa. (dit klopt voor de meesten die al langer dan een half jaartje intensief trainen).
Dit is dus een van de makkelijkste manieren om op korte termijn (aantal weken) je progressie qua massa in de gaten te houden. op langere termijn kun je bovenstaande icm vet% metingen en gewicht op de weegschaal gebruiken om tot bepaalde conclusies te komen.
verder heb ik de weegschaal ook wel in de gaten gehouden. gewicht is nu na drie weken met ongeveer een kilo gestegen (na de carb load ben ik nog een halve kilo zwaarder, maar dit is door de carb/creatine load. na de dagen op onderhoud weeg ik een kilo zwaarder).
ik zie er ietsje voller uit, en voor zover ik kan zien is mijn vet% niet gestegen sinds ik bezig ben met ud2 massa variant. De resultaten zijn zelfs boven mijn verwachtingen die ik had.
zondag volgt de powerworkout
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Deel de bulk- en de cutvariant eens in qua moeilijkheidsgraad (afzien, discipline, levensoverheersing etc) op een schaal van 1 tot 10.
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
cut variant is echt aardig zwaar. qua voeding heb je best vaak honger, en de mogelijkheden qua voeding zijn best wel beperkt. afzien op gebied van voeding: 7. (een 10 zou zijn, wanneer je 7 dagen in de week de 50% dagen had).
Met de bulk variant heb ik veel minder honger. omdat ik rond de 100g carbs zit, geen ketose, en dus meer focus, en minder vaak moe/loom. daarnaast is de voedingskeuze vele malen groter. door onder andere meer carbs die je kan eten, en doordat je veel vetten mag eten. afzien op gebied van voeding: 4 (waar ik normaal bulken als een 1 zou inschalen, en normaal cutten zou inschalen als een 4).
Op de cut variant, is depletion training een hel een 10/10. aangezien je dit twee dagen doet helemaal niet leuk. de tension workout is opzich wel te doen, niet heel leuk, laten we zeggen een 7/10. de power workout vind ik heel erg leuk, en ookal is deze zwaar en duurt deze lang, geniet ik hier wel echt van. afzien 3/10. afzien qua training: 7.5/10
op de bulk variant: depletion training 1: eigenlijk best wel aardige en leuke training. 4/10. depletion training 2: Benen is erg zwaar, en dit maakt deze training stukken minder leuk 7/10. Tension workout is ongeveer even zwaar als op de cut variant. maar omdat je vooruit gaat in gewichten, en me dit blij en positief maakt, 6/10. Power workout op de bulk variant is nog leuker dan op de cut variant. je voelt je niet alleen goed en heel sterk. je gaat ook nog hard vooruit, deze krijgt een dikke 1/10. afzien qua training: 4.5
als ik dat vergelijk met normaal trainen volgens een ub/lb schema ofzo. dan zou ik gemiddeld ook wel uitkomen op een 4 ofzo.
levensoverheersing: BB, letten op voeding, timing, macros, altijd tijd maken om te trainen. het kost nou eenmaal tijd en inzet.
ud2 cutten, rooft je energie levels op sommige momenten. en dit gaat ten koste van de kwaliteit waarmee je functioneert op andere momenten wanneer je niet bezig bent met BB, maar met school of werk.
Normaal bulken: 1/10. energie levels zijn meestal erg stabiel en goed. hooguit iets minder direct na het trainen. normaal cutten: 3/10. ud2 bulk: 3/10. en als laatste ud2 cutten: 6/10
------------------------------
hoe zwaar ik ud2 bulken ervaar? ongeveer alsof ik normaal aan het cutten ben (gewoon behoefte -500 eten). zowel qua training als voeding als energie levels.
Of het dat waard is? ik denk van wel. het is veel sneller. ik win geen vetmassa dus bespaar me tijd die ik normaliter achteraf zou moeten cutten (wat ik dus evenzwaar vind als ud2 bulken).
daarnaast leer ik weer enorm veel hiervan, en dat is een extra motivatie om dit te doen. en ik heb de intenties om dit vaker te gaan doen.
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
benodigdheden:
500g risotto rijst van ah excellent (1 euro 50 cent. maar niet doen wat op de verpakking staat).
10ml zonnebloem olie
2 uien
50g old amsterdam (kaas)
2 blokjes boullion
300ml melk
pak een grote pan en doe daar 1.6 liter water in. voeg twee blokjes boullion toe (twee van die grote blokjes waarmee je normaal een halve liter boulion kan trekken per stuk). zet dit direct op het vuur. en wacht daarna 5 minuten.
pak nu nog een grote pan met een goede anti aanbak laag. dan de uien snipperen. 10ml olie in deze pan doen, en als de olie heet is, de uien in deze pan doen. even 2-3 minuutjes roeren tot de uien glazig zijn. voeg een 150-200ml boullion toe aan de uien. doe nu het hele pak van 500g risotto in de pan met uien. roer het geheel en het vocht is vrij snel opgenomen.
voeg steeds een soeplepel boullion toe aan de rijst, en roer het geheel dan even goed door. de rijst neemt het vocht vrij snel weer op, en dan voeg je weer nieuw vocht (boullion) toe. en zo blijf je een 15 minuten doorgaan tot al je boullion op is.
voeg nu 300ml melk toe. en doe hetzelfde als voorheen. lekker roeren en weer even laten rusten, roeren en rusten. tot alles is opgenomen.
proef een beetje van de rijst en kijk dat het goed zacht en romig is. als dit nog niet het geval is voeg je nog wat extra water of melk toe en blijft nog een beetje roeren tot het klaar is. dan voeg je de kaas toe. en roert deze door het geheel. deze smelt vrij snel en mengt zich door het gerecht.
je hebt nu 5 porties risotto. Een portie risotto + salade/groenten + 200g kip/biefstuk is een heerlijke maaltijd.
risotto totaal: e65, k400, v25g
per portie (als je deelt door 5): e15, k80, v5
(als je daar nog wat kip en groenten bij eet, heb je een top post workout maaltijd).
-------------------------------------
ik zeg je eerlijk: ik had mijn portie net op, en was eigenlijk klaar om naar bed te gaan. maar ik heb toch nog even een paar lepels uit de pan genomen, want deze is echt te lekker.
Als je hem nog intensiever van smaak wilt maken, wat veel mensen nog lekkerder vinden. dan kun je wat meer kaas toevoegen (100g). en eventueel een 200ml witte wijn (als je die smaak lekker vindt).
Die gaat zeker op het carbload menu Ik ga maandag weer beginnen, dus ik laat je eind van de week wel weten hoe goed mn kookkunsten me hebben bediend.
Verder ook hele interessante uitweiding over de bulk variant. Ik stond er altijd een beetje skeptisch tegenover, maar ga deze waarschijnlijk toch maar eens ergens tussen de cutfases doen voor een week of 4.
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Haha, geniet van je carbload kerel, ben benieuwd wat voor gewichten je morgen neer gaat zetten!
Vraagje trouwens he: Als jij carbload doet, reken jij dan ook de eiwitten uit bijvoorbeeld de rijst/brinta mee? Want toen ik laatst voor een 5 tal weken UD2 geprobeerd heb, kwam ik soms met alleen de eiwitten uit de granen/rijst al bijna op mijn eiwitten. Maar aangezien dit maar halve eiwitbronnen zijn, vraag ik me af hoe jij dat doet. Of reken je alleen eiwitten uit bijv kip/beef/shakes?
Die gaat zeker op het carbload menu Ik ga maandag weer beginnen, dus ik laat je eind van de week wel weten hoe goed mn kookkunsten me hebben bediend.
Verder ook hele interessante uitweiding over de bulk variant. Ik stond er altijd een beetje skeptisch tegenover, maar ga deze waarschijnlijk toch maar eens ergens tussen de cutfases doen voor een week of 4.
laat het maar horen. qua kookskills hoef je niet echt veel te kunnen om dit gerecht te maken. zolang je blijft roeren, kan er weinig fout gaan. zeker als je een pan met goede anti aanbak hebt.
-------------------------------
mbt ud2 bulken: stel je bent een beetje normaal aan het cutten en aan het bulken. en begin juni heb je het fysiek bereikt wat je wou hebben voor de zomer (7%).
als je dan normaal zou gaan bulken dan raak je toch redelijk snel die ripped look weer kwijt (terwijl je liever de hele zomer droog staat). voor de meesten die niet van nature ripped zijn, is het zo dat ze langere tijd zoon laag vet% kunnen behouden mits ze:
- kcal op en voor sommigen is het zelfs nodig om ietsje (100-200 kcal) onder onderhoud te houden.
- Goede macronutrienten timing hanteren
- Blijven trainen
zo kun je best de hele zomer ripped zijn, maar je pakt zo geen massa, en als je weinig aanleg hebt moet je dus een 100-200 kcal onder behoefte blijven eten om zo droog te kunnen blijven, en verlies je zelfs massa. (aangezien een aanzijnlijk deel van die energie uit spiermassa zal komen, en relatief weinig uit vetmassa, aangezien je zowieso al weinig vet hebt.
dus of je staat 4 maanden lang stil qua groei (in het beste geval). Of je verlies in deze 4 maanden zelfs enkele kilos aan massa. dit is natuurlijk niet in één lijn met je lange termijn doelen.
Maar als je de periode dat je super droog staat, gaat bulken op ud2 voor 8 weken. dan kun je twee maanden lang massa pakken. en je vet% niet of nauwlijks laten stijgen. en zo kun je en ripped de zomer door. EN daarnaast ook vooruit gaan qua massa/kracht. en dus efficienter werken aan je doelen op lange termijn.
Haha, geniet van je carbload kerel, ben benieuwd wat voor gewichten je morgen neer gaat zetten!
Vraagje trouwens he: Als jij carbload doet, reken jij dan ook de eiwitten uit bijvoorbeeld de rijst/brinta mee? Want toen ik laatst voor een 5 tal weken UD2 geprobeerd heb, kwam ik soms met alleen de eiwitten uit de granen/rijst al bijna op mijn eiwitten. Maar aangezien dit maar halve eiwitbronnen zijn, vraag ik me af hoe jij dat doet. Of reken je alleen eiwitten uit bijv kip/beef/shakes?
eiwitten zijn eiwitten. alles telt.
vooral de eiwitten uit rijst en havermout hebben een vrij compleet aminozuur profiel en een aardige opneembaarheid. op een dag dat ik carbload, bestaat misschien 125g eiwitten uit carb bronnen. deze zijn niet zo goed als die uit vlees vis etc. maar zijn zeer zeker ook niet waardeloos.
dan houd ik nog steeds wel wat over om te halen uit vlees, melk, vis etc. te halen. en meer eiwitten heb ik blijkbaar ook niet echt nodig, want ik ga keihard vooruit.
Moet er wel bij vertellen dat lyle altijd 1-1.5g per lbs vetvrije massa als richtlij geeft. en ik meer richting die 1.5 zit als richting de 1g. ik krijg dus zowieso op alle dagen al wat meer eiwitten binnen.
laat het maar horen. qua kookskills hoef je niet echt veel te kunnen om dit gerecht te maken. zolang je blijft roeren, kan er weinig fout gaan. zeker als je een pan met goede anti aanbak hebt.
-------------------------------
mbt ud2 bulken: stel je bent een beetje normaal aan het cutten en aan het bulken. en begin juni heb je het fysiek bereikt wat je wou hebben voor de zomer (7%).
als je dan normaal zou gaan bulken dan raak je toch redelijk snel die ripped look weer kwijt (terwijl je liever de hele zomer droog staat). voor de meesten die niet van nature ripped zijn, is het zo dat ze langere tijd zoon laag vet% kunnen behouden mits ze:
- kcal op en voor sommigen is het zelfs nodig om ietsje (100-200 kcal) onder onderhoud te houden.
- Goede macronutrienten timing hanteren
- Blijven trainen
zo kun je best de hele zomer ripped zijn, maar je pakt zo geen massa, en als je weinig aanleg hebt moet je dus een 100-200 kcal onder behoefte blijven eten om zo droog te kunnen blijven, en verlies je zelfs massa. (aangezien een aanzijnlijk deel van die energie uit spiermassa zal komen, en relatief weinig uit vetmassa, aangezien je zowieso al weinig vet hebt.
dus of je staat 4 maanden lang stil qua groei (in het beste geval). Of je verlies in deze 4 maanden zelfs enkele kilos aan massa. dit is natuurlijk niet in één lijn met je lange termijn doelen.
Maar als je de periode dat je super droog staat, gaat bulken op ud2 voor 8 weken. dan kun je twee maanden lang massa pakken. en je vet% niet of nauwlijks laten stijgen. en zo kun je en ripped de zomer door. EN daarnaast ook vooruit gaan qua massa/kracht. en dus efficienter werken aan je doelen op lange termijn.
Ik denk dat ik na het bulken ook de ud2.0 cut ga uitproberen, maar in een periode wanneer ik niet naar school ga ofzo.
Hoe lang doe er je ongeveer over om 1 vet% eraf te cutten met ud2.0?
Woensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
Comment