Regenboog1986...log!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

yep....he knows... maar toch blijft hij bij zn standpunt
    maja....tis een fysio...en de andere fitnesstrainer...wie moet ik geloven??

Comment

Originally posted by regenboog1986 View Post
      yep....he knows... maar toch blijft hij bij zn standpunt
      maja....tis een fysio...en de andere fitnesstrainer...wie moet ik geloven??
      stel hem eens de vraag of spieren groeien tijdens het belasten.

Comment

mijn trainer opperde het idee om over te stappen op een 3daagse split
        terwijl mijn fysio(af en toe een sportmassage)...me vertelde dat ik bij fullbody meer spieren zou ontwikkelen omdat ik dan 3x in de week de spieren belast ipv 1x

nu ben ik benieuwd naar jullie idee hierover
        dus alle tips zijn welkom!!!
        Als ik zou moeten kiezen tussen het advies van de trainer of de fysio dan zou ik voor het advies van de trainer kiezen.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

dankjewel....dat d8 ik zelf ook...
          splitten in drie dagen
          waarbij zondag de benendag wordt, aangezien ik daarna niet meer hoef te fietsen

dan heb ik woensdag en vrijdag over voor alle andere spiergroepen
          deze week ga ik maar eens aan de slag met een schema
          als het af is...dan post ik hem

fijne zondag!!

Comment

dan
            splitten in drie dagen
            waarbij zondag de benendag wordt,

dan heb ik woensdag en vrijdag over voor alle andere spiergroepen
            Zo doe ik het ook. Bevalt me prima, hoor!
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Wat velen doen, als je het in drieën splitst, is splitsen in benen, rug en borst of schouders. En vervolgens triceps, biceps en abs bij ieder van die dagen toevoegen. Beetje afhankelijk van wat voor jou het lekkerste werkt en welke spiergroepen de meeste aandacht behoeven. Natuurlijk kan je om de zoveel tijd ook deze samenstelling omgooien om variatie aan te brengen. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Comment

tijd voor een korte update...en een vraag...

trainingen gaan lekker....icm met mn spinning een goed ritme gevonden

mijn 2e schema gaat beter dan de 1e
                nu 3x in de week fullbody...alle oefeningen 3x10
                en ik merk....mijn spieren groeien...beter zichtbaar en beduidend meer kracht
                gewicht is nu 67kg en bodyfat is weer eens 3% gedaald

maar ik merk dat aan het einde van mijn training...vermoeidheid...ook als ik wat extra KH neem
                de volgorde wissel ik regelmatig om, om alle spiergroepen ook eens Ă©cht maximaal te belasten

mijn trainer opperde het idee om over te stappen op een 3daagse split
                terwijl mijn fysio(af en toe een sportmassage)...me vertelde dat ik bij fullbody meer spieren zou ontwikkelen omdat ik dan 3x in de week de spieren belast ipv 1x

nu ben ik benieuwd naar jullie idee hierover
                dus alle tips zijn welkom!!!
                Het geeft in ieder geval resultaat; je spieren groeien, je kracht gaat omhoog en je vetpercantage is gedaald.

Het lijkt mij nuttig als je meer informatie geeft over dat fb programma; wellicht is het alleen noodzakelijk om er wat aan te sleutelen. En wellicht wat kleine aanpassingen in je dagindeling. Want het programma werkt dus wel.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

ten eerste...dankjewel voor alle reacties!!!

ik doe nu fullbody op zondag of maandag (afhankelijk van of het buiten fietsweer is)
                  op de woensdagochtend
                  en de vrijdagmiddag

mijn schema is nu:

legpress 2x10 met 100 kg daarna 1x10 met 110
                  lateral pulldown 3x10 met 45 kg
                  abdominal flex 3x10 met 50 kg
                  abcoaster(voor schuine buikspieren..links en rechts) 3x10 met 20kg
                  backextension 3x10 met 90 kg
                  biceps curl 2x10 met 45kg daarna 1x10 met 50kg
                  triceps pulldown 3x10 met 25 kg
                  calfraise 3x10 met 60 kg
                  squats: 3x10 met 50kg
                  lunges: 3x10 met 35kg
                  seated row: 3x10 met 40kg
                  pec. fly: 3x10 met 45kg
                  rear deltoid: 3x10 met 35kg
                  deadlift: 3x10 met 35 kg

ja....een hele lijst dus...en ik wissel de volgorde af....maar aan het einde van de training echt kapot...ik merk dat de kracht dan ook afneemt. Vandaar dat mn trainer 3daags split adviseerde

ik zit er aan te denken om de volgende indeling te maken

zondag : benen & buik

woensdag: schouders & biceps & buik

vrijdag: rug & borst & triceps

mijn buik blijft achter...dus die wil ik zeker 2x in de week doen...maar wat denken jullie verder??
                  de oefeningen wil ik wel gaan wijzigen...ik merk dat ik liever losse oefeningen doe...dan in een apparaat/machine. maar eens even inlezen op het forum hier....er is genoeg info

als het schema klaar is...dan post ik het...woensdag wil ik over op mn nieuwe routine

Comment

ten eerste...dankjewel voor alle reacties!!!

ik doe nu fullbody op zondag of maandag (afhankelijk van of het buiten fietsweer is)
                    op de woensdagochtend
                    en de vrijdagmiddag

mijn schema is nu:

legpress 2x10 met 100 kg daarna 1x10 met 110
                    lateral pulldown 3x10 met 45 kg
                    abdominal flex 3x10 met 50 kg
                    abcoaster(voor schuine buikspieren..links en rechts) 3x10 met 20kg
                    backextension 3x10 met 90 kg
                    biceps curl 2x10 met 45kg daarna 1x10 met 50kg
                    triceps pulldown 3x10 met 25 kg
                    calfraise 3x10 met 60 kg
                    squats: 3x10 met 50kg
                    lunges: 3x10 met 35kg
                    seated row: 3x10 met 40kg
                    pec. fly: 3x10 met 45kg
                    rear deltoid: 3x10 met 35kg
                    deadlift: 3x10 met 35 kg

ja....een hele lijst dus...en ik wissel de volgorde af....maar aan het einde van de training echt kapot...ik merk dat de kracht dan ook afneemt. Vandaar dat mn trainer 3daags split adviseerde

ik zit er aan te denken om de volgende indeling te maken

zondag : benen & buik

woensdag: schouders & biceps & buik

vrijdag: rug & borst & triceps

mijn buik blijft achter...dus die wil ik zeker 2x in de week doen...maar wat denken jullie verder??
                    de oefeningen wil ik wel gaan wijzigen...ik merk dat ik liever losse oefeningen doe...dan in een apparaat/machine. maar eens even inlezen op het forum hier....er is genoeg info

als het schema klaar is...dan post ik het...woensdag wil ik over op mn nieuwe routine
                    Wanneer je een fullbody doet dan kun je beter een bepaalde volgorde aanhouden. Daar is een reden voor; sommige spiergroepen dienen ter ondersteuning wanneer je andere oefeningen doet.

Zo is het niet aan te raden om backextensions en / of buikspieroefeningen te doen voordat je deadlifts of squats uitvoert. Je onderrug en buikspieren heb je namelijk nodig om je lichaam stabiel te houden tijdens het uitvoeren van deze zware oefeningen.

Ook kun je biceps- en triceps oefeningen beter bewaren voor na het bankdrukken of rugoefeningen. Anders zijn dat de zwakke schakels tijdens de borst of rugoefeningen.

Fijn om te weten dat je liever met losse gewichten werkt, dat is alleen maar positief. Ik denk dat je veel meer hebt aan een simpele en doeltreffende fullbody programma's zoals Starting Strength of StrongLifts 5x5. Zeker voor mensen die naturel trainen is een split doorgaans niet de beste optie.

Hoeveel uur slaap je per nacht? Dat is ook belangrijk.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

nou....ik heb zeker 8u slaap nodig...en haal dat wel(meestal)
                      in het weekend gerust 10u slaap

morgen maar eens inlezen in stronglift en startingstrenght...misschien is dat ook wel wat voor mij..

dankjewel dat je met mij meedenkt!! fijn
                      het FB schema wat ik typte...is niet de vaste volgorde....ik wisselde gewoon af...maar net wat vrij was in de gym(wel alles gedaan voordat ik naar huis ging)

nu wordt het tijd voor gerichte training!!

Comment

Doe je iedere week die oefeningen met hetzelfde gewicht? Of doe je het iedere week een beetje zwaarder?

Comment

(ik deed iedere 2 weken zwaarder...en dat lukt ook aardig)

maar na lang denken...en overleggen met mn trainer...is er het volgende uitgekomen..

het wordt een HIT schema...met 2 verschillende trainingen.....die wissel ik af
                          morgen starten we met 1.....woensdag schema 2.....vrijdag weer schema 1....zondag schema 2...enzv..

ik doe 4 setjes 6x max gewicht....dan 12 lichter....rust en dit dan herhalen

training 1: benen billen rug biceps
                          deadlift
                          leg press
                          leg curl
                          leg extension
                          calf raise
                          standing gluteus
                          seated cable row
                          rear deltoid flys
                          barbell bendover row
                          concentrated biceps curl

training 2: borst schouders triceps buik
                          incline dumbell press
                          chest press
                          decline dumbell fly of pec. fly
                          cable side raise
                          dumbell press....(rechtop staan)
                          triceps pushdown
                          chestpress smalle grip
                          abdominal crunch
                          abcoaster (voor schuine buikspieren)

het idee van stronglift staat me erg aan...maar mijn begeleider heeft hier geen ervaring mee...en wil eerst zelf kijken of het wat is...voordat hij mij eraan laat beginnen.

ik heb iig zin in de training morgen....starten met 1...en meteen aan de benen werken, echt mn favoriet )

Comment

nieuw schema....1e training gehad....nu echt stuk...thuis op de bank
                            lam zijn....zelfs mn kopje thee weegt veel

ben benieuwd...zal morgen wel barsten vd spierpijn

maar daar doen we het voor

Comment

even geleden dus weer eens tijd voor een update

ik heb even 4 weken gas terug moeten nemen ivm aanhechting van mn bilspier....fucking pijnlijk
                              dus kon geen legpress/squat/deadlift doen

echt balen

maar heb me wel volledig op de andere spiergroepen gericht....dus niet stil gezeten

ik train nu 3 weken met mn nieuwe schema...
                              en merk dat het beter bij me past
                              de energie is veel beter verdeeld....ook de laatste oefeningen gaan beter
                              dus niet meer rillen/trillen en duizelig zijn....zoals voorheen

en ik zie het ook in de spiegel....vooral armen/schouders zijn nu echt in shape
                              buikje blijft een probleem....
                              misschien nog paar % vet eraf....maar echt niet meer veel
                              ik begin weer een ingevallen kop te krijgen....(((
                              en dat wil ik zeker niet
                              damn....waarom wil mijn lijf pas echt op het alllerllaatste buikvet verliezen :s!!!!!!

Comment

damn....waarom wil mijn lijf pas echt op het alllerllaatste buikvet verliezen :s!!!!!!
                                Dat is niet alleen bij jouw lijf zo, hoor...........
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X