Ijsblok: bigger, stronger, faster!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Marcel1 View Post
    het was onderzocht ja dat tenen naar buiten en naar binnen andere delen aanspraken ja. welke wat meer aanspreekt weet ik zo niet dat moet ik dan opzoeken.

maar de vraag is zelf is het voor jou nodig?
    als je voetpositie draait komen je knieen in een positie die niet geheel gezond is (voorals tenen naar binnen) en zeker doordat je alsnog een ernorme hoeveelheid gewicht gebruikt is het de vraag aan jezelf of het nodig is om die bepaalde delen van je kuiten te isoleren.

ik denk dat bij 99% van de mensen hier op het forum het niet nodig is omdat ze gewoon nog te weinig massa op de kuiten hebben.

je kan een kuit hebben van 35cm waarbij alles perfect in evenwicht is. maar dan ziet een kuit van 50cm waarbij het misschien niet helemaal goed in evenwicht is er toch een stuk indrukwekkender uit

EDIT: ijsblok jij voetbalt er ook nog bij toch?
    want als mensen krachttraining doen en veel gaan sprinten/ hardlopen kunnen er scheenbeen klachten optreden. deze schijnen minder voor te komen als er in de training ook tibia raises zitten (licht 15+ reps). misschien om ook bij te voegen
    Dit zijn nog eens posts

mijn kuiten zijn wel belachelijk sterk (voor mij doen) en ben nog geen een machine tegengekomen die te zwaar was om minder dan 10 reps te halen met fullstack.
    kuiten zijn overigens +-38/39cm (net even snel gemeten)

Ja ik voetbal er bij, wel van het allerlaagste niveau (vrienden team) van de senioren.
    wel trainen we 1x in de week op donderdag tussen de anderhalf tot 2 uur.
    En dan als het doorgaat op zondag een wedstrijd.

tibia raises in het verleden wel eens gedaan zal ze weer toevoegen in superset met calf raises goed idee van je!
    Calisthenics / Street workout

Comment

Leuke log
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

na het weekend/vrijdag niet getraind te hebben weer kunnen knallen in de gym gisteren.

borst:
        incline db press
        3x10x18kg
        2x8x26kg

bench press
        8x60
        8x60
        10x50
        10x50
        15x40

X-Force chest press
        5x100
        7x80
        10x60

X-Force incline chest press
        5x80
        8x60
        10x50

seated cable fly
        7x30
        6x30
        10x25
        8x25

Idee was om omgekeerde piramide te doen, ipv van steeds meer gewichten erop te gooien juist andersom.
        voelde lekker aan en pomp zat er goed in ook kon ik op het laatst niet veel meer.
        3 uur later wilde ik 5kg coreback pakken en schoot opeens de spierpijn door mijn borst.
        had nog paar setjes triceps gedaan maar zat weinig kracht in.

Vandaag staat rug op het programma

Comment

Ben je door dat Xforce gebeuren nou extra moe enzo?
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Ben je door dat Xforce gebeuren nou extra moe enzo?
            Ja, door het negatief trainen kan je niet zoveel sets als gebruikelijk doen en put je je zelf heel snel uit.

Comment

Ik heb nooit gesnapt dat je de vorm van je spier hier de kuiten kunt aanpassen door op een bepaald gedeelte nadruk te leggen. Het is toch gewoon contractie en weer ontspannen. In je genen ligt vast hoe de vorm van de kuit zich ontwikkeld.

Wat 3XL hierover ooit poste is wel logisch en komt erop neer dat je de Soleus best high reps traint omdat deze meer slow-twitch vezels bevat (de samenstelling is ook weer persoonsgebonden en bepaald door je genen) en de Gastrocs zijn meer fast-twitch dus train je beter explosief en low reps.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                Ik heb nooit gesnapt dat je de vorm van je spier hier de kuiten kunt aanpassen door op een bepaald gedeelte nadruk te leggen. Het is toch gewoon contractie en weer ontspannen. In je genen ligt vast hoe de vorm van de kuit zich ontwikkeld.

Wat 3XL hierover ooit poste is wel logisch en komt erop neer dat je de Soleus best high reps traint omdat deze meer slow-twitch vezels bevat (de samenstelling is ook weer persoonsgebonden en bepaald door je genen) en de Gastrocs zijn meer fast-twitch dus train je beter explosief en low reps.
                Maar je krijgt door lage reps toch ook vezel type switch? Dus van meer oxidatieve naar anaerobe vezels?

Ondanks dat ik neig naar dat hoek niet uitmaakt voor spierbelasting heb ik nog nooit overtuigend bewijs gezien dat dit zo is. Je kan een spier ook niet als een touwtje zien dus een bepaalde beweging mogelijk maakt. Als je hele spier betrokken is bijvoorbeeld, hoe kan het dat je bijvoorbeeld spierpijn kan krijgen in een bepaald deel van de spier? Spierpijn is geen teken van groei, maar wel van spierschade lijkt mij. Als de theorie opgaat dat je de spier evenredig over de gehele lengte traint dan zou je verwachten dat je over de gehele lengte van de spier spierpijn krijgt.

Kwam dit stukje tekst tegen:
                First of all even if one treats the muscle as an actual rope, the attachments aren’t lined up in the same plane very often, and on top of that, a for a lot of muscle, other structures like other muscles, tendons, bone etc, will prevent them from being tightened across their length, creating additional forces. This alone will already affect force distribution to some extent. But more importantly, one can’t treat a muscle like a rope.

Bron: http://muscleandsportsscience.com/th...e-hypertrophy/

Dat stukje interpreteer ik als dat je geen evenredige distributie van krachten zijn krijgen over de gehele lengte van de spier. Misschien dat iemand anders er iets zinnigs over kan zeggen.
                Train hard or go hormone

Comment

het gaat hier om de gastronomius die voornamelijk getrained wordt. zoals je kan zien zijn het 2 spierbundels. door de voet op een andere manier te plaatsen kan je nadruk op 1 van de spierbundels leggen.

bekijk het als barbell curls met een smalle grip en een wijde grip. beiden accentueren net een ander deel van de biceps. maar heel veel verschil zal het niet uitmaken

hoop dat het nu duidelijker voor je is

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    Maar je krijgt door lage reps toch ook vezel type switch? Dus van meer oxidatieve naar anaerobe vezels?
                    Ik snap even niet wat je bedoelt met vezel type switch. De vezel verdeling past zich in geringe mate aan aan de situatie. Hardlopers vs sprinters.
                    Verder een interessant stuk, ga ik eens helemaal doorlezen.

Originally posted by Marcel1 View Post

het gaat hier om de gastronomius die voornamelijk getrained wordt. zoals je kan zien zijn het 2 spierbundels. door de voet op een andere manier te plaatsen kan je nadruk op 1 van de spierbundels leggen.

bekijk het als barbell curls met een smalle grip en een wijde grip. beiden accentueren net een ander deel van de biceps. maar heel veel verschil zal het niet uitmaken

hoop dat het nu duidelijker voor je is
                    Ah ja, duidelijk plaatje. Ik bekijk de gastrocs net als biceps en daarom stel ik het net voor dat de vorm niet aanpast. Inferno maakt een duidelijk standpunt in post 22 en 24: http://forum.bodynet.nl/algemeen/51288-bicep-tip.html
                    Als je het bekijkt als verschillende spierbundels zoals de deltoids dan snap ik wat jullie bedoelen.

@Ijsblok: sorry voor het offtopic.
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Is niet erg jongens, dit heb ik erg graag in mijn topic!
                      dacht dat ik het al duidelijk had laten zien met mijn plaatjes erbij.
                      Je ziet dus duidelijk 2 koppen dus lijkt het mij logisch dat je met voeten stand de 1 meer aanspreekt dan de ander.

Van dat de soleus meer reps nodig heeft heb ik ook al eens eerder gehoord van een wijs man (veel diploma's en geen kleine diplomaatjes).

Comment

Gisteren weer getraind, na lange tijd weer eens gekeken of ik nog een beetje kon deadliften.

deadlift
                        10x20
                        10x60
                        10x80
                        10x100
                        5x120 (riem erbij)
                        5x140
                        5x160
                        1x180
                        2x10x20

Zat genoeg snelheid in de 180kg en weet dat ik meer reps eruit kon maken maar energie level was al erg gedaald en ik moest nog een dag werken.

optrekken
                        3x10xBW
                        easy

Lat pulldown
                        3x8x60
                        tijd was op en ik moest aan het werk.

training 2: na het werk
                        schouders/biceps

X-Force shoulder press
                        8x100
                        7x100
                        9x80
                        10x60

in rust tijd begonnen met biceps:
                        reverse biceps curl met barbell curl

X-Force side raise
                        9x80
                        2x10x60

tussendoor nog wat bent over side raises gedaan en front raises en presses.
                        kreeg weer last van steken in de schouder (als die opgepompt raakt krijg ik altijd in voorste kop diep van binnen 1 steek dus kapte de training).

Comment

Zoals eerder gezegd, lekkere DL. Flink volume ook! Waarom die 2x10x20 op het eind eigenlijk?
                          Train hard or go hormone

Comment

IJsblok, jouw uitleg en plaatjes zijn ook duidelijk maar in mijn laatste post bedoelde ik van: ja duidelijk plaatje maar ik bekijk of eerder beschouwde de kuit als 1 spierbundel...

Sterke deadlift man! Ben verbaasd, zeker omdat ik eerst las "na lange tijd weer eens gekeken of ik nog een beetje kon deadliften"

Comment

IJsblok, jouw uitleg en plaatjes zijn ook duidelijk maar in mijn laatste post bedoelde ik van: ja duidelijk plaatje maar ik bekijk of eerder beschouwde de kuit als 1 spierbundel...

Sterke deadlift man! Ben verbaasd, zeker omdat ik eerst las "na lange tijd weer eens gekeken of ik nog een beetje kon deadliften"
                              Dat baasje heeft ooit 260kg gedeadlift. Insane!
                              Train hard or go hormone

Comment

Lekkere deadlift! Weer op naar de 200
                                Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X