Weer tijd voor een log. 2012 was op sportief vlak een redelijk teleurstellend jaar. Het was een jaar vol blessures en ziekte.
Ik heb een aantal keer geprobeerd om een log op te starten, maar die werd altijd onderbroken door ziekte of blessures.
Deze keer pak ik het anders aan en wil ik 3 maanden knallen. Ik ben sinds gisteren ingeschreven in een nieuwe gym in Gent. (Jacky's Gym) Hier ga ik 3 maanden trainen, want daarna verhuis ik en moet ik op zoek naar een nieuwe gym. Ik hoop in deze 3 maand de 70kg aan te tikken.
Stats
176cm
65.6kg
8.4% (4 puntsmeting)
Training
Ik trainde vooral met 5x5 krachtschema's. Op zich trainde dit wel lekker, maar ik denk dat ik met een ander schema meer massa kan gainen. Dit jaar ga ik mij dus meer focussen op massa.
Trainingen zullen niet meer tot failure zijn. De reps ga ik iets laten toenemen en ik ga elke spiergroep 2 keer per week onder handen nemen.
Ik hou niet echt vast aan bepaalde oefeningen. Trainingen zijn gebaseerd op spiergroepen waarvoor ik verschillende oefeningen doe. Sommige oefeningen komen altijd terug zoals squat, dumbell benchpress, deadlift,...
A (Chest/Back/Arms/Abs)
Dumbell benchpress - 3x8
Incline Dumbell benchpress - 3x8
Dumbell/Cable flyes - 3x10
Close grip pulldown - 3x8
One arm machine row - 3x8
Straight arm pulldown - 3x10
Bench dips - 3x10
One arm cable extension - 3x10
Rope hammer curl - 3x10
One arm cable curl - 3x10
Hanging legg raise - 3x10
B (Legs/Shoulders)
Squat - 3x8
Romanian Deadlift/Deadlift - 3x8 (wisselt per training)
One leg legpress - 3x8
Laying Leg curls - 3x8
Standing calf raise - 3x12
Seated calf raise - 3x12
Shoulder press - 3x10
Front raise - 3x10
Cable side raise - 3x10
Reverse peck deck - 3x10
Voeding
Mijn onderhoud is 2800kcal. Ik ga cleanbulken op 3000kcal. Ik ben afgestapt van het idee om elke week een kilo bij te krijgen op de weegschaal. Dit is demotiverend omdat dit bijna niet haalbaar is en zou ook mijn vetpercentage te hard laten stijgen. Het exacte schema zal ik nog uploaden.
Supplementen
Creatine
Whey
Omega3
Ik hoop deze keer de 3 maand te kunnen voltooien zonder blessures of ziekte. Er komen ook nog foto's aan voor en na de 3 maand.
Ik heb een aantal keer geprobeerd om een log op te starten, maar die werd altijd onderbroken door ziekte of blessures.
Deze keer pak ik het anders aan en wil ik 3 maanden knallen. Ik ben sinds gisteren ingeschreven in een nieuwe gym in Gent. (Jacky's Gym) Hier ga ik 3 maanden trainen, want daarna verhuis ik en moet ik op zoek naar een nieuwe gym. Ik hoop in deze 3 maand de 70kg aan te tikken.
Stats
176cm
65.6kg
8.4% (4 puntsmeting)
Training
Ik trainde vooral met 5x5 krachtschema's. Op zich trainde dit wel lekker, maar ik denk dat ik met een ander schema meer massa kan gainen. Dit jaar ga ik mij dus meer focussen op massa.
Trainingen zullen niet meer tot failure zijn. De reps ga ik iets laten toenemen en ik ga elke spiergroep 2 keer per week onder handen nemen.
Ik hou niet echt vast aan bepaalde oefeningen. Trainingen zijn gebaseerd op spiergroepen waarvoor ik verschillende oefeningen doe. Sommige oefeningen komen altijd terug zoals squat, dumbell benchpress, deadlift,...
A (Chest/Back/Arms/Abs)
Dumbell benchpress - 3x8
Incline Dumbell benchpress - 3x8
Dumbell/Cable flyes - 3x10
Close grip pulldown - 3x8
One arm machine row - 3x8
Straight arm pulldown - 3x10
Bench dips - 3x10
One arm cable extension - 3x10
Rope hammer curl - 3x10
One arm cable curl - 3x10
Hanging legg raise - 3x10
B (Legs/Shoulders)
Squat - 3x8
Romanian Deadlift/Deadlift - 3x8 (wisselt per training)
One leg legpress - 3x8
Laying Leg curls - 3x8
Standing calf raise - 3x12
Seated calf raise - 3x12
Shoulder press - 3x10
Front raise - 3x10
Cable side raise - 3x10
Reverse peck deck - 3x10
Voeding
Mijn onderhoud is 2800kcal. Ik ga cleanbulken op 3000kcal. Ik ben afgestapt van het idee om elke week een kilo bij te krijgen op de weegschaal. Dit is demotiverend omdat dit bijna niet haalbaar is en zou ook mijn vetpercentage te hard laten stijgen. Het exacte schema zal ik nog uploaden.
Supplementen
Creatine
Whey
Omega3
Ik hoop deze keer de 3 maand te kunnen voltooien zonder blessures of ziekte. Er komen ook nog foto's aan voor en na de 3 maand.
Comment